Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنا بر گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، امیرحسین جمشیدی در این باره افزود: این مسابقه با همکاری استانداری فارس، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و شهرداری شیراز به منظور ارج نهادن به مقام والای رزمندگان و شهدای استان برگزار می شود.
وی اظهار داشت: جانمایی این پروژه در یکی از مرتفع ترین نقاط شهر شیراز واقع در بام شیراز به عنوان قطب فرهنگی اجتماعی و مذهبی شهر و در بالاترین نقطه ارتفاعات این منطقه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس توضیح داد : محدوده زمین اجرای این پروژه یک هکتار و مکان اجرای پروژه در حدود ۲ هزار متر مربع در ضلع جنوبی کمربندی شمال شیراز با نام بام شیراز می باشد.
به گفته جمشیدی وجود کوه در این محل با اختلاف ارتفاع حدودا ۴۰۰ متری نسبت به محدوده پیرامونی ، قابلیت شکل‌گیری یک نشانه شهری تاثیرگذار در سطح شهر شیراز را امکان پذیر می کند.
وی گفت: یادمان مقاومت فارس در محدوده تعریف شده طراحی و با ابعاد متناسب به منظور ایجاد یک نماد شهری قابل رویت و با رعایت فضاهای مهم پیرامونی انجام می شود.

فضاسازی و طرح یادمان با توجه به حکمت اصیل هنر و معماری ایرانی اسلامی انجام می شود
مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس یاد آور شد: امکان طراحی در محوطه اطراف یادمان نیز با توجه به طرح پیشنهادی وجود خواهد داشت.
جمشیدی با اشاره به اینکه مسابقه مذکور به شکل فراخوان عمومی بوده به صورت یک مرحله ای برگزار می شود، اظهار داشت: فضاسازی و طرح یادمان با توجه به حکمت اصیل هنر و معماری ایرانی اسلامی انجام می شود؛ ضمن اینکه فضای یادمان مشجر و دسترسی‌های آن از قطاع به مرکز خواهد بود؛ علاوه براین فضاسازی اطراف طرح شامل نمازخانه و وضوخانه و سرویس بهداشتی در طرح لحاظ خواهد شد.
مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس عنوان کرد: طرح مذکور باید همبستگی فرهنگی موفق و موثری میان مناسبت های فرهنگی ایرانی اسلامی با کیفیت های فرهنگی تاریخی فارس و شیراز برقرار سازد و در وجه تصویری از غلط بودن جنگ و پایدار بودن صلح و مشروع بودن دفاع و اخلاقی و عقلانی بودن مقاومت در سطح ملی تداعی نماید. 
جمشیدی گفت: در انتخاب طرح های منتخب این مسابقه علاوه بر تمام ویژگی های مورد نظر، استفاده حداکثری از درخت به مثابه عنصری نمادین در اسطوره شناسی، منظر پردازی، نمادپردازی و حکمت هنر اسلامی و دین پژوهی ایرانی اسلامی در راستای توجه به هویت کالبدی شهر شیراز، مورد نظر خواهد بود.
وی همچنین معیارهای پایه ارزیابی طرح که توسط هیئت داوران تعیین شده است را تشریح کرد و گفت: طرح یادمان مقاومت فارس با توجه به حکمت هنر ایرانی اسلامی باید نشان دهنده شأن و اهمیت جایگاه دفاع مقدس باشد و علاوه بر آن با رعایت تناسبات شهری به عنوان یک شاخص شهری اجرا شود. میزان تحقق پذیری طرح، تعلق آن به فرهنگ ایرانی اسلامی، استفاده از طرح‌های بومی استان و منحصر به فرد بودن ازدیگر معیارهای پایه ارزیابی طرح است.

طرح یادمان مقاومت فارس باید نشان دهنده شأن و اهمیت جایگاه دفاع مقدس باشد
وی همچنین معیارهای پایه ارزیابی طرح که توسط هیئت داوران تعیین شده است را تشریح کرد و گفت : طرح یادمان مقاومت فارس با توجه به حکمت هنر ایرانی اسلامی باید نشان دهنده شأن و اهمیت جایگاه دفاع مقدس باشد و علاوه بر آن با رعایت تناسبات شهری به عنوان یک شاخص شهری اجرا شود. میزان تحقق پذیری طرح، تعلق آن به فرهنگ ایرانی اسلامی، استفاده از طرح‌های بومی استان و منحصر به فرد بودن ازدیگر معیارهای پایه ارزیابی طرح است.

ارائه مهلت سه روزه برای اعتراض افرادی که اثر آنها انتخاب نشده است
مدیر اجرایی مسابقه‌ طراحی یادمان مقاومت نیز در خصوص فرایند انتخاب آثار برگزیده در این مسابقه توضیح داد و گفت: در حال حاضر ۵۰ اثر از مجموع ۱۵۰ اثر ارسالی به دبیرخانه مسابقه به عنوان آثار قابل داوری انتخاب شده اند.
 مجتبی اثنی عشری از ارائه مهلت سه روزه به افرادی که اثر خود را به دبیرخانه این مسابقه ارسال کرده اند اما اثر آنها به عنوان اثر قابل داوری انتخاب نشده است، خبر داد.
وی گفت : معترضین تا ۲۷ خرداد ماه جاری فرصت دارند اعتراض خود را از طریق سایت دفتر فنی استانداری فارس به ثبت برسانند ؛  بعد از  گذشت این مهلت، به اعتراضات رسیدگی و نتیجه آن اعلام خواهد شد. 
وی با اشاره به اینکه کمیته داوری این مسابقه متشکل از نمایندگانی از استانداری فارس، اداره کل راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس ، شورای اسلامی شهر، شهرداری شیراز، دانشگاه شیراز و دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه هنر، بنیاد حفظ ارزش و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان است، گفت: دفتر فنی استانداری فارس به سازمان ها و دستگاه های اجرایی مذکور اعلام کرده است که تا پایان خرداد ماه جاری اسامی نمایندگان خود به عنوان داوران این مسابقه را اعلام نمایند. 

اسامی منتخبین مسابقه طراحی یادمان مقاومت نیمه اول تیرماه اعلام می شود
مدیر اجرایی مسابقه‌ طراحی یادمان مقاومت گفت: داوری آثار برگزیده در نیمه اول تیر ماه انجام و اسامی منتخبین اعلام خواهد شد. 
اثنی عشری اظهار کرد: به نفرات برگزیده اول تا سوم جوایز نقدی تعلق خواهد کرفت و آثار ۱۵ نفر اول نیز قابل تقدیر خواهد بود. 
وی یادآور شد:به رتبه نخست این مسابقه مبلغی معادل ۶۰ میلیون تومان، رتبه دوم ۴۰ میلیون و رتبه سوم ٣٠ میلیون تومان اهدا خواهد شد.
به گفته مدیر مسابقه‌ طراحی یادمان مقاومت، اسامی صاحبان آثار منتخب این مسابقه از طریق سایت دفتر فنی استانداری اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها دفاع مقدس دانشگاه هنر دانشگاه شیراز مقاومت شیراز استانداری فارس شهرداری شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس دانشگاه هنر دانشگاه شیراز دفاع مقدس دانشگاه هنر دانشگاه شیراز مقاومت شیراز استانداری فارس شهرداری شیراز فارس دفتر فنی استانداری فارس طراحی یادمان مقاومت یادمان مقاومت فارس توجه به حکمت ایرانی اسلامی طرح یادمان شهر شیراز دفاع مقدس خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۱۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس

رحیم خداجو که از آبان‌ماه سال گذشته به‌عنوان سرپرست این اداره کل مشغول به کار بود، پس از نزدیک به ۶ ماه بالاخره حکم مدیرکلی خود را از کیومرث هاشمی دریافت کرد.

در بخشی از حکم وزیر ورزش و جوانان آمده است: انتظار دارم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در استان، با تلاش و تعامل سازنده با مدیران، کارکنان، پیشکسوتان، ورزشکاران و صاحب نظران عرصه فرهنگی و جوانان در راستای سیاست‌ها و تحقق اهداف دولت مردمی و عدالت محور و برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان، گام بردارید.

 اهتمام در رسیدگی جدی به امور جوانان هماهنگی و برنامه‌ریزی برای تشکیل ستاد ساماندهی امور جوانان با دستگاه‌های مربوطه برای حل مسائل و مشکلات مبتلا به جوانان، نظارت و توجه به توسعه ورزش همگانی، نظارت و اقدامات لازم و دقیق بر کلیه پروژه‌های عمرانی مرتبط با آن اداره کل و وزارت ورزش و جوانان، اتخاذ سیاست و تدابیر مقتضی به منظور توسعه و گسترش ورزش بانوان، نظارت و بازرسی‌های ادواری نسبت به عملکرد و وظایف محوله به ادارات تابع، برنامه‌ریزی توسعه و تعمیم ورزش قهرمانی و رسیدگی به امور قهرمانان رشته‌های ورزشی آن استان، قانون مداری، اجرای متقن قوانین و مقررات مرتبط و شفاف سازی در ساختار نظام مالی و اداری، زمینه سازی به منظور استقرار و تحقق اهداف دولت الکترونیک برای سالم سازی، چابکسازی و کوچک سازی، از جمله مواردی است که وزیر ورزش، نظر خداجو را به آنها جلب کرده است.

رحیم خداجو که متولد شهرستان جهرم استان فارس است و در سال ۱۳۷۱ به عنوان بازیکن فوتبال به تیم برق شیراز پیوست و در سال‌های اوج این تیم در دهه هفتاد، عضوی از ترکیب نارنجی‌پوشان بود. او در سال‌های بعد پیراهن تیم‌های نساجی مازندران و صنعت نفت آبادان را هم بر تن کرد.

خداجو در سال‌های اخیر در پست‌های مدیریتی همچون ریاست اداره ورزش و جوانان شهرستان جهرم و شیراز و همچنین معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس مشغول به کار بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • مساله اتباع بیگانه، امنیت، کم آبی و بیکاری چالش‌های اصلی فارس است
  • اعزام نخستین گروه حجاج عمره از ۳ استان جنوبی کشور
  • پرسپولیس ۰ - ۰ سپاهان / تقسیم امتیاز در جدال سنتی / استقلال صدرنشین ماند
  • مخالف تک صدایی در دانشگاه‌ها هستیم
  • این پهپاد به کنترل ترافیک در شیراز کمک می کند ؛ روش شناسایی خودروهای متخلف | ویدئو
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • انتصاب مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس
  • فراخوان ارسال مقالات به همایش بین المللی «۷۵ سال اشغالگری در فلسطین»
  • دانشگاه آزاد سمنان میزبان نخستین مسابقه ملی «طراحی و دوخت»
  • طراحی پروژه تنیاتاون، شهرکی شناسنامه دار در سلمان شهر توسط پلتفرم طرح تو طرح