Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با دومین روز از گردهمایی مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه دو کشور (حوزه زاگرس) مانور خودرویی یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری برنا ایلام،در حاشیه برگزاری این مراسم دکتر شعبانیان معاون امور جنگل سازمان در گزارش با صدا و سیمای مرکز استان گفت: بحث جنگل کاری های اجتماعی با مشارکت مردم باید انجام شود زیرا احیاء جنگل های زاگرس بدون همکاری مردم امکان پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از مشکلاتی که جنگل های زاگرس را تهدید می کند پیر شدن این جنگل هاست که می توان با برگرداندن تعادل زیستی به این جنگل ها مشکل آفات و بیماری خود به خود حل خواهد شد.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر کارگروهی در سطح دولت با ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شده و سندی برای احیاء جنگل های زاگرس تهیه شده که یکی از اهداف این گردهمایی بررسی این سند می باشد که با اجرایی شدن آن تا حدی مشکلات جنگل های زاگرس حل خواهد شد.

معاون امور جنگل سازمان افزود: در اولین روز از این گردهمایی بازدیدی از نهالستان مادر تخصصی ایوان داشتیم و کارهای بسیار خوبی در این حوزه انجام گرفته که امید است این مدل فعالیت ها در تمام حوزه زاگرس اجرایی شود.

در ادامه نیز دکتر احمدی مدیرکل منابع طبلیعی و آبخیزداری استان گفت: نتیجه مطالعات انجام شده بالغ بر 70 هزار هکتار جنگل کاری برای 430 کیلومتر می باشد که تا الان حدود 16 هزار هکتار با کمک سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از محل اعتبارات ملی و استانی عملیاتی شده و با سرعت در حال اجراست.

وی افزود: طرح مشترک سیدالشهدا با کشور عراق نیز به منظور تثبیت کانون های گرد و غبار و مهار ریزگردها رایزنی شده و توسط استاندار و رئیس سازمان در حال پیگیری می باشد.

در پایان نیز سرهنگ اکبری فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: در دوسال اخیر حدود 100 هزار قلم تجهیزات اطفاء حریق و تجهیزات حفاظتی در اختیار استان های کشور قرار گرفتند و در سال 1400 نیز 2300 قلم تجهیزات در اختیار استان ها قرار داده شد.

وی افزود: امسال نیز با تأمین اعتبار صورت گرفته حدود 130 دستگاه موتورسیکلت مناسب برای گشت زنی در عرصه های منابع طبیعی به استان ها واگذار شده و امروز نیز دوهزار قلم تجهیزات حفاظتی و اطفاء حریق در اختیار استان ایلام قرار داده شد.

وی در ادامه گفت: در سال 1400 با اقدامات گسترده ای که در چهار سطح پیش بینی، پیش گیری، کشف و اطفاء حریق در سطح سازمان و ادارات کل صورت گرفته 46 درصد از جهت تعداد و 46 درصد نیز از جهت مساحت کاهش حریق را شاهد بودیم و در استان ایلام امسال هیچ گونه حریقی رخ نداده است که نشانه توان عملیاتی نیروهای یگان حفاظت استان ایلام می باشد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آبخیزداری زاگرس منابع طبیعی ایلام منابع طبیعی و آبخیزداری جنگل های زاگرس کل منابع جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۱۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از ذخیره‌سازی ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری این استان پس از بارش‌های اخیر خبر داد. - اخبار استانها -

جعفر مرادی حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: این مهم در بارندگی‌های بهاری و پایان فصل زمستان ذخیره‌سازی شده است.

وی از وجود یک هزار و 500 سازه آبخیزداری در استان سمنان خبر داد و گفت: ظرفیت و مجموع حجم ذخیره‌سازی آن 12 میلیون متر مکعب است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به کمبود بارندگی در استان سمنان و کاهش منابع آبی، گفت: ذخیره‌سازی این میزان آب که حاصل بارندگی‌های فصل بهار یعنی فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال است، بسیار حائز اهمیت است.

مرادی حقیقی با اشاره به اهمیت سازه‌های آبخیزداری گفت: این سازه‌ها علاوه بر حفظ آب و در نهایت ذخیره‌سازی آب به جلوگیری از وقوع سیلاب نیز کمک شایانی می‌کنند.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟