Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-26@11:46:04 GMT

هشدار پلیس نسبت به خرید و فروش وکالتی خودرو

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۳۲۱۷۳

هشدار پلیس نسبت به خرید و فروش وکالتی خودرو

تین نیوز

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی نسبت به فروش وکالتی خودرو از سوی شهروندان هشدار داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ عین الله جهانی درباره دردسرها و پیامدهای خرید و فروش خودرو با وکالت‌نامه گفت: یکی از مشکلاتی که گاهی برای هموطنان رخ می‌دهد در خصوص خرید و فروش وکالتی وسایل نقلیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما بارها گفته‌ایم که نباید با وکالتنامه وسیله نقلیه‌ای را فروخته یا خریداری کرد.

وی با بیان اینکه اولین دلیل این است که وکالتی که داده می‌شود هزینه‌های خاص خود را داشته و باید به دفترخانه هزینه آن پرداخت شود؛ گفت:‌ دلیل دیگری که نباید به صورت وکالتی خودرو را خرید و فروش کرد این است که وکالتنامه دارای مدت اعتبار است که پس از اتمام آن از درجه اعتبار ساقط می شود. همچنین برابر قانون اگر یکی از طرفین فوت کند یا مجنون شود وکالت از درجه اعتبار ساقط خواهد شد.  

 

جهانی افزود:‌ همچنین زمانی که خودرو به صورت وکالتی فروخته شود، خریدار با پلاک متعلق به فروشنده تردد خواهد کرد که اگر در این مدت خریدار با خودرو مرتکب تخلفی شود، این تخلف به نام فروشنده ثبت خواهد شد و طبیعتا پیامدهای قانونی آن نیز برعهده صاحب پلاک خودرو خواهد بود.  

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ادامه داد:‌ از طرف دیگر ممکن است خودرو فاقد اصالت باشد که باید توسط کارشناسان پلیس راهور از نظر رنگ، شاسی، موتور و... مورد بازدید فنی و تخصصی قرار بگیرد. شماره شاسی و بدنه و ... مورد بررسی قرار بگیرد و اقداماتی نظیر آن که از سوی کارشناسان پلیس راهور قابل انجام است. بر همین اساس تاکید پلیس بر این است که معاملات وسایل نقلیه از طریق وکالت نامه انجام نشود و حتما با تنظیم مبایعه‌نامه و مراجعه به مراکز تعویض پلاک انجام شود. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: پلیس راهنمایی و رانندگی خودرو خرید و فروش وسایل نقلیه قانون ترافیک راهنمایی و رانندگی پلیس راهور تعویض پلاک پلیس راهنمایی و رانندگی ترافیک خرید و فروش خودرو وسایل نقلیه خرید و فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۲۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ ۶ نفر دستگیر شدند

ایسنا/فارس فرمانده انتظامی استان فارس از دستگیری ۶ نفر خبر داد که با وعده‌های فریبنده خرید و تامین خودرو، ۱۹۰ میلیارد تومان از شهروندان شیرازی کلاهبرداری کرده بودند.

سردار رهام بخش حبیبی امروز، ۶ اردیبهشت‌ماه با اعلام این مطلب گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس آگاهی و اعلام اینکه چند نفر با راه‌اندازی شرکت خودرو غدیر اسپادانا و مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی و خرید و فروش خودرو، مبلغ ۱۹۰ میلیارد تومان را از آنان کلاهبرداری کرده‌اند که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که مدیران شرکت مذکور با توجه به تبلیغات گسترده در شبکه‌های مجازی، افراد زیادی را اغفال و اقدام به ثبت نام خودرو و اخذ وجه نقد نموده‌اند و پس از مدتی به علت عدم توان در عمل به تعهدات، متواری می‌شوند.

فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان تحقیقات خود را آغاز و مطلع شدند که ۳ نفر از متهمان به شهرستان کاشان متواری شده‌اند و ۳  نفر از آنان نیز در شیراز هستند.

حبیبی تصریح کرد: ماموران پلیس پس از اخذ نیابت قضایی به کاشان اعزام و طی دو عملیات، موفق شدند هر ۶ نفر متهم را (در کاشان و شیراز) دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمان تا کنون مبلغ یک بیلیون و ۹۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده‌اند، گفت: کلاهبردارن پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

به گزارش ایسنا و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس، وی بیان کرد: اعتماد نا به جای شهروندان به این دست افراد، آن هم با اینگونه وعده‌های فریبنده موضوعی است که باید به دقت مورد توجه همگان قرار گیرد تا در پی کسب منفعت زودهنگام و غیراصولی، سرمایه یک عمر تلاش و زندگی خود را از دست ندهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ ۶ نفر دستگیر شدند
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو
  • هشدار پلیس درباره فروش سوالات کنکور
  • هشدار به داوطلبان کنکور؛ شیادان در فضای مجازی در کمین هستند
  • نصف قیمت ماشین بخر! قسطی با ۵۰ درصد پیش‌پرداخت
  • بهترین روش آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال برای ورود به بازار رمزارزها
  • هشدار تند به دو پلتفرم فعال در خرید، فروش مسکن
  • به‌جای خودروهای ثبت‌نامی این خودروها را بخرید
  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان