Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@16:42:59 GMT

هشدار پلیس نسبت به خرید و فروش وکالتی خودرو

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۳۲۱۲۴

هشدار پلیس نسبت به خرید و فروش وکالتی خودرو

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ عین الله جهانی درباره دردسرها و پیامدهای خرید و فروش خودرو با وکالت‌نامه گفت: یکی از مشکلاتی که گاهی برای هموطنان رخ می‌دهد در خصوص خرید و فروش وکالتی وسایل نقلیه است. ما بارها گفته‌ایم که نباید با وکالتنامه وسیله نقلیه‌ای را فروخته یا خریداری کرد.

وی با بیان اینکه اولین دلیل این است که وکالتی که داده می‌شود هزینه‌های خاص خود را داشته و باید به دفترخانه هزینه آن پرداخت شود؛ گفت:‌ دلیل دیگری که نباید به صورت وکالتی خودرو را خرید و فروش کرد این است که وکالتنامه دارای مدت اعتبار است که پس از اتمام آن از درجه اعتبار ساقط می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین برابر قانون اگر یکی از طرفین فوت کند یا مجنون شود وکالت از درجه اعتبار ساقط خواهد شد.

جهانی افزود:‌ همچنین زمانی که خودرو به صورت وکالتی فروخته شود، خریدار با پلاک متعلق به فروشنده تردد خواهد کرد که اگر در این مدت خریدار با خودرو مرتکب تخلفی شود، این تخلف به نام فروشنده ثبت خواهد شد و طبیعتا پیامدهای قانونی آن نیز برعهده صاحب پلاک خودرو خواهد بود.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ادامه داد:‌ از طرف دیگر ممکن است خودرو فاقد اصالت باشد که باید توسط کارشناسان پلیس راهور از نظر رنگ، شاسی، موتور و... مورد بازدید فنی و تخصصی قرار بگیرد. شماره شاسی و بدنه و ... مورد بررسی قرار بگیرد و اقداماتی نظیر آن که از سوی کارشناسان پلیس راهور قابل انجام است. بر همین اساس تاکید پلیس بر این است که معاملات وسایل نقلیه از طریق وکالت نامه انجام نشود و حتما با تنظیم مبایعه‌نامه و مراجعه به مراکز تعویض پلاک انجام شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: خرید و فروش خودرو وکالتی پلیس راهنمایی و رانندگی خرید و فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۲۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار رادان به روسای پلیس: در توقیف خودروی بی‌حجاب‌ها زدوبندی برای یدک‌کشی و پارکینگ ایجاد نشود

فرمانده فراجا خطاب به رؤسای پلیس نسبت به ایجاد مراکز غیرقانونی مبتنی بر زدو بند، به بهانه توقیف خودروی بی‌حجاب ها، هشدار داد.

به گزارش عصر ایران، سردار رادان در جمع روسای پلیس که از شبکه خبر پخش شد، گفت: در توقیف خودرو بی حجاب‌ها وقتی راننده می‌تواند خودرو را به پارگینگ ببرد چه نیازی به یدکش است که هزینه‌ای هم متحمل شود. البته در مواردی که فرد مقاومت می‌کند یدکش باید بیاید و راننده تمام هزینه‌ها را بدهد.

وی افزود:، ولی در توقیف خودروی بی حجاب‌ها این نباشد که یک عده‌ای به عنوان خودرو بر و یدک کش و پارکینگ دار باهم ببندند و کلونی نامیمونی ایجاد شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فوری/ خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • اروز: اخبار فروش حواله خوردو جانبازان از اساس دروغ است!
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • هشدار رادان به روسای پلیس: در توقیف خودروی بی‌حجاب‌ها زدوبندی برای یدک‌کشی و پارکینگ ایجاد نشود
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ ۶ نفر دستگیر شدند
  • هشدار رادان به پلیس: در توقیف خودروی بی حجاب ها زد و بندی برای یدک کشی و پارکینگ ایجاد نشود (فیلم)
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو
  • هشدار پلیس درباره فروش سوالات کنکور
  • هشدارِ امپراطوری ناصرخسرو مجازی در حوزه دارو