Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@02:34:51 GMT

کاهش آمار مرگ های کرونایی نمادی از همبستگی ملی است

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۳۲۱۸۲

کاهش آمار مرگ های کرونایی نمادی از همبستگی ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، سیدمحمد پورحسینی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی، وزارت بهداشت ظهر امروز در آیین گرامیداشت روز جهانی اهدای خون اظهار کرد: یکی از افتخارات ما در دوران کرونا این است که به رغم کاهش چشمگیر اهدای خون در جهان، در ایران شاهد کاهش کمترین سطح اهدای خون بودیم و به رغم همه دشمنی ها و بدعهدی ها ،مردم در کنار کادر سلامت ایستادند و به آنها اعتماد کردند و با هم توانستیم از این روزها عبور کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در دنیا برای پیشرانه‌ های پیشرفت و توسعه، تئوری تعریف شده است، گفت: برخی از این پیشرانه‌ ها پیشرفت را اقتصادی، فضای باز سیاسی و برخی هم در ارتقای فرهنگی تعریف کرده‌اند.

مشاور وزیر بهداشت ادامه داد: همه ملت ها به دنبال قهرمان سازی و تقویت حس نوع دوستی هستند و ما در کشور خود در همه دوران ها شاهد تقویت این حس بودیم و بعد از انقلاب نیز حس نوع دوستی و ایثار در کشور شتاب گرفت.

پورحسینی با بیان اینکه کاهش آمار مرگ های کرونایی نمادی از همبستگی ملی است تصریح کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس مردم با جان و مال و خون خودشان از کشور دفاع کردند و هر وقت که نیاز به اهدای خون بود به صورت مرتب خون اهدا کردند.

وی با اشاره به اینکه در ایران در بین رکود اهدای خون افرادی در بین اهداکنندگان یافت می‌شوند که ۱۰۰ تا ۲۰۰ مرتبه خون اهدا کرده اند، گفت: در همه ادیان به ایثار و نوعدوستی تاکید شده است و در آموزه های اسلام نیز تاکید شده که اگر جان یک انسان را نجات داده باشد مثل این است که جان بشریت نجات داده شده است و همچنین در نهج البلاغه تاکید شده است که ایثار را از خودتان شروع کنید و پیش قدم باشید.

مشاور وزیر بهداشت با بیان اینکه به رغم پیشرفت های علمی بشر تاکنون جایگزینی برای خون نیامده است، گفت: بنابراین اهدای مستمر خون بسیار ارزشمند است  و تاکید می کنیم که مردم به شکرانه سلامتی خود خون اهدا کنند.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

منبع: فارس

کلیدواژه: مشاور وزیر بهداشت روز جهانی اهدای خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۲۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | مسلمان شدن یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات همبستگی با غزه

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (تصاویر) همبستگی دانشجویان خارجی کیش با دانشجویان آمریکایی
  • رسانه عبری: جنگ غزه واردات خودرو را در اسرائیل فلج کرد
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • کاهش سرقت در اردبیل
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • لزوم جلوگیری از احداث ابنیه در مجاورت جاده‌های گیلان
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • ببینید | مسلمان شدن یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات همبستگی با غزه
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود