Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@08:17:12 GMT

بیانیه «چارچوب هماهنگی» در ارتباط با تشکیل دولت عراق

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۳۲۲۵۶

بیانیه «چارچوب هماهنگی» در ارتباط با تشکیل دولت عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کمیته هماهنگی احزاب شیعی در عراق موسوم «چارچوب هماهنگی»، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه)، پس از نشست با ائتلاف «العزم» به ریاست «مثنی السامرائی»، حزب «اتحاد میهنی کردستان» به ریاست «بافل طالبانی» و جنبش «بابلیون» به ریاست «ریان الکلدانی» بیانیه‌ای در ارتباط با تشکیل دولت عراق صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر گزارش پایگاه خبری «ناس نیوز»، در این نشست، تحولات مربوط به وضعیت سیاسی فعلی عراق و راه‌های تسریع فرایند تشکیل دولت مطابق با قانون اساسی این کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

چارچوب هماهنگی پس از این نشست اعلام کرد: «شرکت‌کنندگان تأکید کردند که مرحله آتی مهم است و نیازمند سرعت‌ بخشیدن به گام‌های عملی برای تکمیل ضرب‌الاجل‌های قانون اساسی، انتخاب رئیس‌جمهور و تشکیل دولتی منسجم می‌باشد؛ دولتی که قادر به برآورده ساختن خواسته‌های عراقی‌ها، فراهم کردن یک زندگی شایسته و حفظ امنیت و ثبات برای همگان باشد.»

این کمیته همچنین از تمام احزاب مؤثر در عرصه سیاسی عراق خواست که در گفت‌و‌گوها شرکت کنند و در عین حال، از آمادگی خود برای گفت‌و‌گو با تمامی طرف‌های این کشور خبر داد و افزود که باور دارد دولت آینده باید دولتی قوی و مقتدر باشد و ضمن ارائه خدمات به مردم، یکپارچگی و حاکمیت این کشور را حفظ نماید و در حفظ جایگاه و نقش عراق در منطقه سهیم باشد.

این نشست پس از آن برگزار شده است که «سید مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق اخیرا از نمایندگان این جریان در پارلمان عراق خواست تا استعفای خود را به رئیس پارلمان ارائه دهند. وی در ادامه به همپیمانان پارلمانی جریان صدر گفت: «به همپیمانان خود در مجلس می‌گویم که شما از همپیمانی با ما آزاد هستید.»

سید مقتدی الصدر پنجشنبه پیش از نمایندگان عضو فراکسیون صدر در پارلمان خواست که استعفای خود را بنویسند تا برای ارائه آن طی روزهای آینده به دستور وی، آماده باشند. وی در توضیح دلیل درخواست استعفای نمایندگان جریان صدر گفت: «من دغدغه قدرت و سیاست نداشتم و فقط خواستار رسوا کردن هر فاسد ظالمی بودم. اکثریت برای ماست نه دیگران؛ در دولت توافقی شرکت نخواهم کرد.»

رهبر جریان صدر ضمن اعلام اینکه بن‌بست تشکیل دولت در عراق «ساختگی» است، افزود، نمایندگان فراکسیون صدر آماده استعفاء هستند.

خبرگزاری رسمی عراق، یکشنبه‌شب، خبر داد که  رئیس پارلمان عراق با استعفای نمایندگان جریان صدر موافقت کرده است. از سوی دیگر کمیساریای عالی انتخابات عراق در واکنش به انتشار خبر استعفای این نمایندگان، اعلام کرد: «کمیساریا تا این لحظه هیچ چیز رسمی در خصوص استعفای نمایندگان فراکسیون صدر دریافت نکرده‌اند تا جایگزین‌های آن‌ها برای پارلمان معرفی شوند.»

 جریان صدر در انتخابات عراق موفق شده بود با کسب ۷۳ کرسی از اصل ۳۲۹ کرسی پارلمانی در صدر قرار گیرد و پس از آن، ائتلاف سنی تقدم با ۳۷ کرسی و ائتلاف دولة القانون با ۳۳ کرسی، حزب دموکرات کردستان عراق با ۳۱ کرسی، ائتلاف کردستان و ائتلاف الفتح به رهبری هادی العامری با ۱۷ کرسی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: تشکیل دولت عراق چارچوب هماهنگی شیعیان عراق سید مقتدی صدر تشکیل دولت جریان صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۲۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بیمه سرمد، اولین جلسۀ شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان در بیمه سرمد شعبۀ این استان برگزار شد.

در این جلسه، که 29 فروردین‌ماه و با حضور اکثریت اعضا برگزار شد، برنامۀ عملیاتی شورا در سال جدید تبیین و راهکارهای تحقق برنامه توسط اعضا بررسی شد. همچنین بر مشارکت، همدلی و همسویی شرکت‌های بیمه به‌عنوان مهم‌ترین ابزار تحقق برنامه‌های تدوین‌شده تأکید شد.

به‌جهت ضرورت تسریع در ارائۀ پاسخ به گزارشات مورد درخواست نهادهای ناظر همچون سازمان امور اقتصادی و دارایی و استانداری، در مورد همکاری شرکت‌های بیمه در ارائۀ آمار و اطلاعات موردنظر بحث و تبادل نظر شد تا پاسخ مکاتبات در سریع‌ترین زمان ممکن جمع‌آوری و ارسال گردد.

لزوم اتخاذ رویه‌های یکسان در مناقصات بیمه‌ای استان از دیگر موارد موردبحث شورا بود، همچنین در این جلسه بررسی ساختارهای تشکیل کمیتۀ فنی و مناقصات در دستور کار قرار گرفت.

از دیگر موارد موردبحث در این جلسه، برنامه‌ریزی جهت برگزاری همایش‌های فرهنگی و ورزشی برای خانوادۀ همکاران صنعت بیمه و همچنین برگزاری مسابقات ورزشی بین کارمندان شعب استان اصفهان بود.

در پایان جلسه، به‌جهت استفاده‌ از‌ ظرفیت‌های شبکۀ فروش استان و همچنین رسیدگی به درخواست‌های صنفی و مشکلات ایشان، بر تشکیل جلسات هیئت‌رئیسۀ شورا به‌صورت فصلی با مسئولین انجمن صنفی نمایندگان تأکید شد.

دیگر خبرها

  • صهیونیست‌ها خواهان استعفای فرماندهان رده بالا شدند
  • موافقت اکثر صهیونیست‌ها با استعفای فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • پسکوف: پارلمان اروپا «ماشین روس هراسی» است
  • نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد
  • پارلمان اروپا قطعنامه‌ای ضد ایرانی صادر کرد
  • تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران
  • قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا / تاکید بر تحریم های بیشتر ایران