Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در اطلاعیه‌ای درباره فوت یک بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو در خوزستان توضیحی ارائه داد.

به گزارش ایسنا، در اطلاعیه امروز (۲۴ خردادماه) دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز آمده است: "با توجه به انتشار مطلبی در خصوص فوت یک بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو در خوزستان، ضمن تمجید از رویکرد اصحاب محترم رسانه که نسبت به حساس نمودن مردم و ارتقای سطح سواد سلامت جامعه همکاری لازم را به عمل می آورند، به اطلاع می‌رساند این همکاری یکی ‌از خواسته‌های همیشگی و به روز حوزه سلامت استان است که در این خصوص نیز اگرچه بیش از یک ماه و نیم از این اتفاق می‌گذرد اما از همان زمان این موضوع در شورای سلامت استان خوزستان با حضور استاندار محترم مطرح و اقدامات کنترلی لازم به تمامی مراکز ابلاغ شده و بازرسانی نیز از وزارت بهداشت در استان خوزستان حضور پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به ذکر است که تاکنون دو مورد از این بیماری در کل استان شناسایی شده است که یک مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی آبادان بوده و به دلیل عدم مراجعه زودهنگام متاسفانه فوت نموده و مورد دوم نیز در اهواز شناسایی شده که با اقدامات درمانی صورت گرفته، حال عمومی وی خوب است.

همچنین اطلاع‌رسانی لازم در سطح وسیعی از استان صورت گرفته است و اقدامات کنترلی نیز با همکاری اداره دامپزشکی در حال انجام است.

در پایان ضمن تقدیر مجدد از اصحاب محترم رسانه، از خبرنگاران و فعالان محترم فضای مجازی درخواست می‌شود تا در خصوص اطلاع‌رسانی موارد بهداشتی همچون گذشته یاری‌گر دانشگاه علوم پزشکی اهواز در تامین، حفظ و ارتقا سلامت جامعه باشند."

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان تب کریمه کنگو دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۲۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امیر سلطانی‌محمدی اظهار کرد: با توجه به پتانسیل خوب اعضای هیات علمی و دانشجویان در دانشکده مهندسی آب دانشگاه شهید چمران اهواز، تفاهم‌نامه‌ای با اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با هدف حل چالش‌های بسیار محیط زیست منعقد شده است.

وی با بیان اینکه همکاری در این تفاهم‌نامه دوطرفه خواهد بود، ادامه داد: استفاده مطلوب از توانایی علمی دانشکده برای حل مشکلات و انجام تحقیقات کاربردی، ایجاد فرصت مطالعاتی برای اعضای هیات علمی، طراحی و برگزاری همایش‌ها و نشست‌های علمی - پژوهشی، استفاده متقابل از بانک اطلاعاتی و کتابخانه‌ها، حمایت از پروژه‌های تحصیلات تکمیلی دانشجویان، استفاده از امکانات تحقیقاتی دانشگاه، ارائه خدمات مشاوره‌ای در موضوعات زیست محیطی و همکاری برای ارتقای سطح تحصیلی کارکنان محیط زیست از مفاد این تفاهم‌نامه است.

رئیس دانشکده مهندسی آب و محیط زیست دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: همکاری برای پیشبرد اهداف دو طرفه، چاپ مقالات و کتب علمی، پذیرش دانشجویان برای گذراندن دوره کارآموزی و کارورزی، همکاری در راه‌اندازی نشریات علمی و کمک برای ترجمه متون علمی، برگزاری نشست‌های سه‌جانبه میان صنایع، دانشگاه و محیط زیست برای شناسایی مشکلات، بررسی و ارائه راهکار از دیگر مواردی است که در این تفاهم‌نامه پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: دانشکده مهندسی آب دانشگاه شهید چمران اهواز، تنها دانشکده تخصصی آب کشور است. در این دانشکده چهار گروه تخصصی آبیاری و زهکشی، سازه‌های آبی، مهندسی محیط زیست و هیدرولوژی و منابع آب فعال هستند و در مقطع کارشناسی یک رشته، در مقطع ارشد ۱۰ رشته گرایش و در مقطع دکتری تخصصی نیز سه رشته گرایش تدریس می‌شوند. در این دانشکده، تمرکز روی گسترش دوره تحصیلات تکمیلی است.

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • ۵ مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور آبادان به اهواز
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان