Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: با شناسایی 34 فقره احتکار کالا در قزوین متخلفان به پرداخت بیش از هفت میلیارد و 200 میلیون تومان جریمه محکوم شدند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ علیرضا حسن پور در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که روز  دوشنبه در سالن جلسات اداره کل تعزیرات حکومتی استان برگزار شد، اظهار کرد: وظیفه اصلی نظارت بر عهده سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است و رسالت مهم تعزیرات حکومتی رسیدگی به تخلفات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح ویژه اصلاحات اقتصادی در سال جاری توسط دولت با هدف تغییر شیوه پرداخت یارانه‌ها و چهار قلم از کالاهای اساسی کلید خورد و در این مسیر چالش هایی نیز وجود دارد که با رفع موانع و همکاری مردم منتظریم تا وضعیت به حالت عادی بازگردد.

حسن پور با بیان اینکه تشکیل یک سوم پرونده ها در تعزیرات استان قزوین با حضور بازرسان صورت گرفته تصریح کرد: از آغاز اجرای اصلاح هدفمندی یارانه ها از 20 اردیبهشت تا 20خرداد امسال یک‌هزار و 455 فقره پرونده تشکیل شد که 40 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی بیان کرد: یک‌هزار و 364 فقره پرونده مختومه شده و در مجموع متخلفان به پرداخت 112 میلیارد ریال محکوم شده اند.

حسن پور تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان هم در این مدت 26 پرونده و در حوزه قاچاق کالا و ارز نیز  125 فقره پرونده در تعزیرات حکومتی قزوین تشکیل شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 62 درصد افزایش داشته است.

شناسایی 34 فقره احتکار کالا در قزوین

مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین از شناسایی 34 فقره احتکار کالا در قزوین نیز خبر داد و اظهارداشت:  29 مورد از این پرونده ها مختومه شده و متخلفان به پرداخت بیش از هفت میلیارد و 200 میلیون تومان جریمه محکوم شده‌اند.

وی افزود: زمان رسیدگی به پرونده‌ها در سال گذشته هشت روز بود که به شش روز و اجرای احکام هم به دو روز کاهش یافته است.

حسن پور ادامه داد: یک هزار و پنج فقره گشت سیار مشترک در قالب 208 تیم در زمان اجرای طرح صورت گرفته که 593 مورد آن به صورت سیار بوده است.

وی یادآور شد: بیشترین تخلف انجام شده شامل درج نشدن قیمت، گران فروشی، رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی و عرضه خارج از شبکه و احتکار بوده است.

حسن پور گفت: درج نکردن قیمت جزو اصلی ترین پرونده های تشکیل شده در تعزیرات است که 35 درصد پرونده‌ها را به خود اختصاص داده است.

تشکیل 309 پرونده تخلف در حوزه آرد و نان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین  در ادامه از تشکیل 309 پرونده تخلف صنفی در حوزه آرد و نان خبر داد.

وی افزود: یکی از چالش‌ها که مورد انتقاد برخی نیز واقع شده این که رسیدگی ها و برخوردها بازدارنده نبوده و زمان‌بر است؛ لذا در این راستا با موافقت روسای قوا در حال حاضر تعزیرات حکومتی امکان پلمب و نصب بنر در واحد صنفی، با توجه به شدت و مرتبه تخلف را دارد و برای حفظ حقوق مردم هیچ مساحمه ای نخواهد داشت.

وی در پایان ازمردم خواست: شکایات خود را از طریق تارنمای www.t135.ir، شماره تماس 135 و سامانه پیامکی 300000135  به سازمان تعزیرات حکومتی اطلاع دهند.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تعزیرات حکومتی قزوین تعزیرات حکومتی پرونده ها حسن پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۲۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه قاچاقچی ۱۷۰ رأس گوسفند مولد در تربت حیدریه

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: پرونده قاچاق ۱۷۰ راس گوسفند مولد به ارزش چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در شعبه بدوی رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان تربت حیدریه تشکیل و رسیدگی شد.

سیدمرتضی مدنی افزود: شعبه پس از بررسی پرونده و با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز دانست و علاوه بر ضبط دام‌های کشف شده، متهم را به پرداخت ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل دو برابر ارزش تخلف، محکوم کرد.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی مستقر در ایست بازرسی هنگام بازرسی از یک دستگاه خودروی خاور، محموله دام قاچاق را کشف و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی تربت حیدریه ارسال کرده بودند.

دیگر خبرها

  • جریمه قاچاقچی سیگار در اردبیل
  • جریمه کابینت ساز متقلب در کرمانشاه
  • جریمه سزای گرانفروشی رادیاتور
  • جریمه نقدی برای متهم پرونده قاچاق دارو در تربت حیدریه
  • جریمه قاچاقچی ۱۷۰ رأس گوسفند مولد در تربت حیدریه
  • محکومیت فروشگاه زنجیره‌ای متخلف در ارومیه
  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم در یاسوج
  • ️جریمه میلیاردی برای نگهداری موتور سیکلت‌های قاچاق در قزوین
  • صافکار متخلف اردبیلی نقره داغ شد
  • جریمه ۱۰ میلیارد ریالی به اتهام هدر دادن سوخت رایانه ای در خوروبیابانک