Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: قانون جهش تولید دانش بنیان بسیاری از قوانین پایه‌ای کشور را تغییر می‌دهد و یک جهت گیری مناسب برای سال آینده است.

به گزارش ایران اکونومیست، سورنا ستاری روز سه شنبه در نشست عرضه اولیه سهام شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس (تپسی) با تاکید بر این که ایده ها، تفکرات، خلاقیت ها و نوآوری قابل قیمت گذاری نیستند، افزود: در سال های گذشته یک حرکت و راهی بزرگ را برای ورود نخبگان و فعالان بخش خصوصی در حوزه های مختلف از جمله فناوری اطلاعات، بیوتکنولوژی، نانو، سلول های بنیادی برای بروز خلاقیت ها باز کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این نشست که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد به ابلاغ قانون جهش تولید دانش بنیان در اردیبهشت ماه از سوی رییس جمهور اشاره و تاکید کرد: این قانون یک تغییر نگرش و تغییر فرهنگ در اقتصاد کشور محسوب می شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوربه همه مسوولان و فعالان اقتصادی توصیه کرد که قانون جهش تولید دانش بنیان را مطالعه کنند چراکه این قانون بسیاری از قوانین پایه ای کشور را تغییر می دهد و یک جهت گیری را برای سال آینده کشور محسوب می شود.

ستاری همچنین به ورود شرکت تپسی به بازار سرمایه اشاره کرد و گفت : حضور این شرکت یک تغییر دیدگاه در اقتصاد ایران است که شرکت‌هایی بدون دارایی فیزیکی قیمت‌گذاری و وارد بازار سرمایه شوند.

وی یادآور شد: در حال ورود به فضای جدیدی هستیم و بسیاری از استارتاپ‌ها به زودی در سایر حوزه‌ها وارد بازار سرمایه می شوند و تپسی یک انگیزه برای ورود آنها است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور تاکید کرد:️ تغییر فرهنگ، روش و نگرش به سادگی رخ نمی‌دهد و ورود امروز شرکت تپسی به بازار سرمایه اتفاق بزرگی است که فرابورس و سازمان بورس آن را رقم زد.

ستاری افزود: شرکت تپسی می تواند انگیزه ای برای همه کارآفرینان کشور و حتی خارج از کشور باشد، آنها آمدند شرکت راه اندازی کردند و بچه های این سرزمین را سر و کار بردند، همه در کشور برای رسیدن به این مرحله هزینه پرداخت کرده ایم و باید به این توجه کنیم که پیشرفت در واقع یک مبارزه است و همه با هم باید برای موفقیت تلاش کنیم.

به گزارش ایران اکونومیست، طرح جهش تولید دانش‌بنیان که با اصلاحاتی در جلسه ۱۱ اردیبهشت به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده بود، در جلسه ۲۱ اردیبهشت شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

قانون جهش تولید دانش‌بنیان پس از سه سال تلاش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تعامل با مجالس مصوب شد. این قانون به دنبال رفع نواقص و مشکلات قانونی پیش رو کسب و کارهای دانش بنیان و خلاق و به نوعی تضمین کننده ۲۰ سال آینده کشور در حوزه اقتصاد دانش بنیان است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: تپسی ، سورنا ستاری ، جهش تولید

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تپسی سورنا ستاری جهش تولید قانون جهش تولید دانش بنیان علمی و فناوری بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۲۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه

علی‌اصغر صادقی مجرد، نایب رییس دوم کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره تولید و به تیراژرساندن محصولات دانش‌بنیانی به عنوان یکی از موضوعات مهم در مورد دانش‌بنیان‌ها، اظهار کرد: درصنعت نفت، تیراژ دغدغه مهم نیست به این دلیل که شرایط چاه‌های نفت با یکدیگر متفاوت است و به طور مثال برداشت در میدان مسجد سلیمان و مارون با هم تفاوت‌های عمده دارند.

تولید قطعات دانش‌بنیانی در بخش نفت ایده‌محوراست نه خدمت‌محور

وی ادامه داد: همچنین تولید قطعات در این بخش‌ها بیشتر ایده‌محور است نه خدمت محور. البته ممکن است به طور مثال یک شیر پالایشگاهی تولید شود که میزان معینی از دما و فشار را تحمل کند که البته تیراژی هم نه برای آن تعریف می‌شود و نه نیازی به تیراژ در آن وجود دارد و در این جا تنها یافتن آلیاژ مناسب اهمیت دارد.

متناسب با هر میدان نفتی نیاز به محصولات و قطعات یا پلیمر‌های متفاوت مورد نیاز است

وی افزود: در آن بخش‌هایی که بحث نرم‌افزاری و هوشمندسازی است یا نسخه بر اساس چاه و مخزن نفتی تعیین می‌شود، دانش‌بنیان‌ها می‌توانند براساس مسئله مشخص در میدان مشخص برای شرایط عملیاتی مشخص در پالایشگاه مشخص و در میدان مشخص، محصول یا ایده دهند و مانند سایر بخش‌های صنعتی نیست که به طور مثال کارخانه تولید ژل پلیمر، بحث تیراژ مورد نیاز باشد؛ بنابراین متناسب با هر میدان نفتی نیاز به محصولات و قطعات یا پلیمر‌های متفاوت مورد نیاز است.

مهمترین کار حمایتی از دانش‌بنیان‌ها رعایت قانون است

صادقی مجرد در مورد حمایت یا عدم حمایت از دانش‌بنیان‌ها نیز، خاطرنشان کرد: مهمترین حمایت رعایت قانون است. قانون حمایت از دانش‌بنیان‌ها قانونی جامع و کامل است که مشخص کرده است چه بستر‌ها و ساختاری برای رشد وجود دارد. اگر دولت در حمایت از دانش‌بنیان‌ها موفق بود که نتایج آن تاکنون به دست آمده بود، اما واقعیت این است که دولت قادر به حل مشکلات آنها نیست و البته به عقیده من وظیفه‌ای هم در این زمینه ندارد.

وی افزود: اگر شرکتی دانش‌بنیان باشد و به سازمان و پالایشگاه یا صنعتی وارد شد و توانست ایده‌ای ارایه دهد که نیاز به حمایت دارد نباید وارد مناقصه شود و خارج از مناقصه این خدمت را ارایه دهد.

صادقی‌مجرد ادامه داد: همچنین اگر قرار باشد که تولید باراولی توسط دانش بنیانی در قطعه یا محصولی برای اولین بار در ایران ارایه شود، باید تسهیلاتی در اختیار او قرار داده شده و تعیین شود که خرید تضمینی آن محصول انجام شود و در صورت عدم موفقیت نیز هزینه‌های انجام‌شده به او داده شود.

نایب رییس دوم کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: تسهیل اجرای قانون و تسهیل استاندارد‌ها از جمله حمایت‌های مهم از شرکت‌های دانش‌بنیان است. باید اجازه داد تا دانش‌بنیان‌ها، طرح خود را برای تولید ایده‌های خود ارایه دهند و با این شیوه بتوانند در به ثمررساندن تولیدات باراولی اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر
  • تولید محصول دانش‌بنیان نیروگاهی باهدف جلوگیری از خروج ارز
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • شرکت‌های دانش‌بنیان به رفع مشکل پرداخت بر پایه ارز در حوزه گردشگری بپردازند
  • اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • نقش‌آفرینی مراکز نوآوری در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان