Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@01:34:28 GMT

واحدهای فناوری در مرکز رشد دانشگاه شهرکرد مستقر شوند

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۳۲۶۹۴

واحدهای فناوری در مرکز رشد دانشگاه شهرکرد مستقر شوند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: مرکز رشد دانشگاه شهرکرد که یکی از افتخارات استان بود دراختیار استانداری قرار گرفت و دانشگاه علمی کاربردی استانداری شده بود اما درحال حاضر با وجود تعطیلی این دانشگاه، ساختمان آن به دانشگاه شهرکرد بازگردانده نشده درحالیکه واحدهای فناوری می‌توانند در این ساختمان مستقر شده و فعالیت‌های خود را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یاسر پیرعلی ۲۴ خردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه فضای دانشگاه به لحاظ فرهنگی و اجتماعی نسبت به دوران پیش از شیوع بیماری کرونا تفاوت بسیاری کرده است، اظهار کرد: دانشجویان در زمان شیوع بیماری کرونا موضوعات مربوط به دروس و دانشگاه را نیز در فضای مجازی دنبال می‌کردند و همین حضور دو ساله در فضای مجازی تغییر در فضای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه را در پی داشته است.

رئیس دانشگاه شهرکرد افزود: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران مهم‌ترین رویکرد ما راه‌اندازی جریان‌ها و مطالباتی در ارتباط با جهاد تبیین است که در همین خصوص نیز جلساتی با محوریت دانشجویان و به ویژه دانشجویان علوم سیاسی و همچنین فعالین فرهنگی دانشگاه برگزار شده است.

وی ادامه داد: با توجه به نامگذاری سال توسط رهبر معظم انقلاب موضوع بسیار مهم تولید و اشتعال با محوریت دانشگاه و بر پایه دانش است چراکه به این ترتیب تولید می‌تواند یک بازار رقابتی ایجاد کند اشتغال نیز به صورت دائمی ایجاد شده و مقطعی نخواهد شد.

پیرعلی با اشاره به گلخانه دانش بنیان در دانشگاه شهرکرد عنوان کرد: امکان افزایش فضای دوبرابری این گلخانه وجود دارد همچنین در این مرکز تولید گیاهان زینتی انجام می‌شود که به کشورهای خارجی نیز صادر می‌شوند، تولید مرغ سبز نیز یکی دیگر از اقدامات دانشگاه شهرکرد است که در جونقان انجام گرفته و مهم‌ترین مزیت این مرغداری تولید محصول ارگانیک است همچنین برنامه‌ریزی لازم جهت ایجاد یک سالن در این مرکز برای بهبود ژنتیک جوجه‌های نژاد آرین که نژاد بومی کشور است انجام شده چرا که این موضوع تاثیر بسیار بالایی در امنیت غذایی خواهد داشت، جهت تامین علوفه دام‌های دانشگاه نیز توسط خود دانشگاه در مرکز بروجن زمینی به وسعت پنج هکتار به صورت پایلوت زیر کشت رفته و امید توسعه آن تا ۵۰ هکتار نیز وجود دارد.

رئیس دانشگاه شهرکرد اضافه کرد: مرکز رشد دانشگاه شهرکرد که یکی از افتخارات استان بود دراختیار استانداری قرار گرفته و دانشگاه علمی کاربردی استانداری شده بود اما درحال حاضر با وجود تعطیلی این دانشگاه اما ساختمان آن به دانشگاه شهرکرد بازگردانده نشده درحالیکه واحدهای فناوری می‌توانند در این ساختمان مستقر شده و فعالیت‌های خود را انجام دهند.

وی تصریح کرد: سامانه‌ای با عنوان "نظام ایده‌ها و نیازها" یا همان سامانه "نان" درنظر گرفته شده است تا تمامی نیازهای بخش صنعت و کشاورزی در این سامانه ثبت شده و توسط دانشگاه یا سایر مراکز بررسی و رفع شوند اما در استان چهارمحال و بختیاری تنها یک مورد نیاز در این سامانه به ثبت رسیده که این نیز یکی از ضعف‌های موجود است.

پیرعلی با تاکید بر اینکه دانشگاه موتور محرک جامعه است، یادآور شد: تولید برق، توسعه فضاهای گلخانه‌ای که آموزشی و ترویجی هستند و.... در دستور کار دانشگاه شهرکرد قرار دارد همچنین در این مرکز به دنبال ایجاد تغییرات مثبت و تحقق برنامه راهبردی دانشگاه هستیم تا به این ترتیب بتوانیم امید را به جامعه وارد کنیم و به گونه‌ای حرکت کنیم که تولیدات دانشگاه در بخش‌های موردنظر مانند صنعت، کشاورزی و... منافعی به همراه داشته باشد.

رئیس دانشگاه شهرکرد بیان کرد: دانشگاه شهرکرد در تولید مقالات و مباحث علمی از جایگاه و وضعیت مطلوبی برخوردار است اما حرکت این مقالات به سمت فناوری در دستور کار قرار دارد تا به این ترتیب مقالات علمی منجر به تولید شوند همچنین در بخش دکتری شاهد رشد پنج درصدی در رشته‌های تحصیلی و به صورت کلی در تحصیلات تکمیلی شاهد رشد ۱۲ درصدی هستیم.

وی افزود: تصفیه‌خانه‌ای در شمال دانشگاه شهرکرد درحال راه‌اندازی است که در سفر ریاست جمهوری به استان نیز ۱۳ میلیارد تومان برای این طرح اعتبار در نظر گرفته شد و مقرر است با استفاده از این تصفیه‌خانه رواناب‌ها تصفیه شوند و برای آبیاری فضای سبز دانشگاه مورد استفاده قرار بگیرند یکی دیگر موضوعاتی که لازم است در این دانشگاه به صورت جدی پیگیری شود جذب دانشجویان خارجی است درحال حاضر ۱۶ دانشجو از افغانستان در این مرکز مشغول به تحصیل هستند اما با مکاتباتی که با وزارت علوم و تحقیقات صورت گرفته و با دوبرابر شدن امکاناتی همچون خوابگاه‌های متاهلی سعی شده بستر برای جذب دانشجویانی از عراق، لبنان، سوریه و... فراهم شود چراکه این موضوع می‌تواتد تاثیر بسیاری بر رشد رتبه علمی دانشگاه شهرکرد در کشور داشته باشد.

پیرعلی ادامه داد: در دانشگاه شهرکرد ۴۰۰ عضو هیات علمی و ۶۵۰۰ دانشجو وجود دارد که از این تعداد دانشجو حدود ۶۰ درصد از دانشجویان بومی استان چهارمحال و بختیاری بوده و مابقی نیز از دانشجویان غیربومی هستند، درصد دانشجویان دختر نیز از دانشجویان پسر بیشتر است همچنین حدود ۹۰ درصد دانشجویان در مجموعه هنر در فارسان را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

رئیس دانشگاه شهرکرد با اشاره به طرحی با عنوان "دستیار فناوری" در ورزارت علوم و تحقیقات خاطرنشان کرد: براساس این طرح حدود ۳۰۰ میلیون تومان به شرکت‌هایی که در پارک علم و فناوری قرار دارد پرداخت می‌شود همچنین دانشجویانی  توسط این پارک به شرکت‌ها معرفی می‌شوند که این دانشجویان علاوه‌بر حضور در شرکت‌های تولیدی و کارآموزی از طرق این ۳۰۰ میلیون حقوق دریافت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در دانشگاه شهرکرد تلاش شده درس‌های آزمایشگاهی و ارتباط با صنعت مانند بازدید دانشجویان از واحدهای تولیدی با جدیت بیشتری دنبال شود، طرحی نیز در دانشکده فنی مهندسی و در رشته مهدسی کامپیوتر به صورت آزمایشی آغاز شده است که براساس آن دانشجویانی که دارای معدل بالای ۱۵ هستند پس از اتمام درس دو ترم نیز وارد شرکت‌های تولیدی شده و به مهارت‌آموزی می‌پردازند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی منطقه چهارمحال و بختیاری دانشگاه شهركرد رئیس دانشگاه شهرکرد چهارمحال و بختیاری شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۲۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند

ایسنا/کرمانشاه در جریان بازدید معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از مجموعه پارک علم و فناوری و برج فناوری استان کرمانشاه، توسعه شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور استان مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، میثم عابدی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات، عصر امروز(ششم اردیبهشت) در حاشیه بازدید از این مجموعه، با بیان اینکه زیرساخت های خوبی در حوزه فناوری در پارک علم و فناوری استان کرمانشاه ایجاد شده، اظهار کرد: انتظار وجود چنین زیرساخت های مطلوبی را در کرمانشاه نداشتم.

وی افزود: خوشبختانه با همت مسئولین پارک علم و فناوری استان از نظر زیرساختی اتفاقات بسیار خوبی در حوزه علم و فناوری در این استان افتاده است.

معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: از نظر محتوایی نیز شرکت های توانمندی با تولید محصولات خوب و آمار صادرات بالا در پارک علم و فناوری استان کرمانشاه مستقر شده اند که جای تقدیر دارد.

وی در ادامه با تاکید براینکه وزارت ارتباطات از فعالیت واحدهای پارک علم فناوری استان کرمانشاه حمایت خواهد کرد، افزود: طیف حمایت های ما در حوزه های مختلف همچون تجهیزات، تسهیلات و توسعه محصولات که در اولویت وزارت ارتباطات قرار دارد، خواهد بود.

در ادامه این بازدید سیامک آزادی رئیس پارک علم و فناوری  استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه در حال حاضر ۳۳۰ شرکت دانش بنیان و واحد فناور تحت حمایت پارک علم و فناوری استان قرار دارند، گفت: عمده شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور استان در ۶ حوزه شامل نرم افزار، ماشین آلات کشاورزی و صنعتی، پزشکی، برق و الکترونیک، صنایع شیمیایی و  و نهاده های کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

به گفته این مسئول ۲۷۱۶ نفر در شرکت های دانش بنیان تحت حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: شرکت های دانش بنیان و فناور استان سال ۱۴۰۱  حدود ۱۷ میلیون دلار صادرات داشته اند که پیش بینی می شود این رقم در آمارهای سال ۱۴۰۲ رشد داشته باشد.

آزادی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: حدود ۱۰۰ شرکت فناور و دانش بنیان ما برای توسعه فعالیت های خود و خرید تجهیزات به تسهیلات نیاز دارند که وزارت ارتباطات در این زمینه قول حمایت داده است.

وی در ادامه از حمایت وزارت ارتباطات در این بازدید در حوزه تکمیل فضاهای اشتراکی و تکمیل تجهیزات مرکز گیم و انیمیشن کرمانشاه برای حدود ۵۰ تیم خبر داد و افزود: همچنین در پارک علم و فناوری کرمانشاه حدود ۲۴ شرکت فناور داریم که می توانند در طرح تحول دیجیتال کشور نقش آفرین باشند که امیدواریم مورد توجه ویژه قرار گیرند.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه حمایت از شرکت های فناور کرمانشاه برای شرکت در نمایشگاه های خارجی جهت نشان دادن قابلیت های خود و معرفی محصولاتشان، حمایت جهت برگزاری حداقل پنج کمپین مشاوره تخصصی با حضور مشاورین و منتورهای ملی و تکمیل فضای مرکز نوآوری اقتصاد دیجیتال را از دیگر نیازهای واحدهای پارک علم و فناوری کرمانشاه دانست و گفت: مقرر شده وزارت ارتباطات حمایت هایی را در این حوزه ها نیز داشته باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • معرفی مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه شهرکرد
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد