Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@03:44:05 GMT

نجات از چوبه دار پس از گذشت ۳ سال در یزد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۳۲۸۸۴

نجات از چوبه دار پس از گذشت ۳ سال در یزد

ایسنا/یزد رئیس کل دادگستری استان یزد از ایجاد صلح و سازش در یک پرونده قتل پس از گذشت سه سال خبر داد.

«غلامعلی دهشیری» در این رابطه بیان کرد: سال ۱۳۹۹ بر اثر اختلاف بین اعضای یک خانواده که منجر به ایجاد نزاع و درگیری شدید بین آنها شد یکی از طرفین دعوا به شدت دچار آسیب شده و در نهایت جان خود را از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: پس از ورود نیروی انتظامی و دستگیری متهم و اعلام گزارش جزییات قتل به دستگاه قضایی، پرونده ای در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اردکان تشکیل گردید و در نهایت پس از طی مراحل انجام تحقیقات مقدماتی و رسیدگی، رأی بر محکومیت متهم به قصاص نفس صادر شد.

این مقام عالی قضایی استان اظهار کرد: پس از ارجاع پرونده به شعبه ۳۱ شورای حل اختلاف ویژه زندانیان و با تلاش های مستمر اعضاء و کارکنان این شعبه و مسوولین زندان، سرانجام خانواده مقتول، رضایت بی قید و شریط خود را اعلام و قاتل از چوبه دار رهایی یافت.

وی وجود شعب شوراهای حل اختلاف ویژه زندانیان مستقر در زندان را عامل مهمی در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان ها دانست و گفت: شعب شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان فرصت بسیار خوبی برای پذیرش درخواست زندانیان که دارای شاکی یا مدعی خصوصی هستند جهت اصلاح ذات البین می باشد که این شعب باید از این ظرفیت قانونی در جهت سوق دادن اختلافات به سمت صلح و سازش استفاده نمایند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، دهشیری خاطرنشان کرد: یکی از بارزترین نمادهای موفق در امر صلح و سازش، شعب شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان ها می باشند که توانسته اند در جهت کاهش جمعیت کیفری گام های بسیار خوبی بردارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دادگستري يزد گذشت از قصاص حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۲۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند

سید حجت الله موسوی قوام گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۳۱ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان با مبلغ ۵ میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان آزاد شده اند.  

وی افزود: ۶۵ درصد این مبلغ از محل کمک‌های مردمی و خیرن و بقیه این مبلغ از ستاد دیه کشور، بانک ها، صندوق تامین خسارت و ستاد دیه استان کرمان و اخذ رضایت شاکی بوده است.

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۴۷ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان به سر می‌برند، بیان داشت: از این تعداد، ۱۰۷ نفر بدهکار مهریه و ۱۲ نفر بدهکار نفقه، ۱۲۴ نفر بدهکار مالی و بقیه آن ها شبه تصادفات هستند که برای آزادی این تعداد، ۴۰ میلیارد تومان نیاز است تا این افراد به آغوش گرم خانواده برگردند.

وی گفت: از این تعداد موجودی زندانی جرائم غیر عمد، ۴۵ نفر ورودی امسال هستند، ۱۹۱ نفر ورودی سال ۱۴۰۲ و بقیه آن ها ورودی سال ۱۴۰۱ هستند که نیاز به فرهنگسازی در جامعه دارد و اولویت ستاد دیه برای آزادی این زندانیان ورودی سال‌های قبل است.

موسوی قوام با بیان اینکه بالاترین آمار موجودی زندانیان جرائم غیر عمد مربوط به زندان کرمان و کم‌ترین آن، مربوط به زندان شهربابک است، تصریح کرد: زندان کرمان با ۱۱۱ بیش‌ترین مددجو و شهربابک با ۴ نفر، کم‌ترین آمار موجودی زندانیان جرائم غیر عمد است.

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان تصریح کرد: طی ۲ماهه نخست امسال، ۲۶ جشن گلریزان داشته ایم که حدود ۳۰ میلیارد تومان تعهد خیران بوده است که تاکنون ۷۰ درصد آن وصول شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  • راه اندازی دادگاه های صلح در کرمان
  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد