Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-01@20:25:05 GMT

برنامه‌ای برای گران کردن بنزین نداریم

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۳۳۵۶۸

برنامه‌ای برای گران کردن بنزین نداریم

تین نیوز

سخنگوی دولت در خصوص گرانی‌ بنزین گفت: پیشنهاد می‌کنم تکذیبه گرانی بنزین را از طرف من داشته باشید. به شخصه هر ۲ روز یکبار این مسئله را تکذیب می‌کنم. دولت هیچ بنایی برای افزایش قیمت بنزین ندارد. اجرای آزمایشی در کیش و قشم هم قرار نیست فعلا در سایر مناطق اجرایی شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری امروز در خصوص اعتراضات در بازار لوازم خانگی گفت: قانون‌گذار قانونی گذاشته که تراکنش‌ها در دستگاه کارت‌خوان به منزله فروش محسوب می‌شود و چون این تکلیفی است که قانون‌گذار تعیین کرده است در ابتدای مشکلاتی پیش خواهد آورد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت برای محاسبه مالیات مکلف بوده بر اساس قانون تراکنش پوزها را مدنظر قرار دهد.

سخنگوی دولت بیان کرد: مبنای دولت در بررسی مالیات  همکاری و همیاری با اصناف است. به عنوان مثال حدود یک میلیون نفر که مشمول مالیات بودند ۵۵۰ هزار نفر از این عزیزان از پرداخت مالیات معاف شدند. از طرف رئیس‌جمهور به عزیزان در سازمان مالیات اعلام می‌کنم باید اصل بر اظهارنامه مالیاتی و اعتماد با بازاریان باشد.

وی درخصوص حادثه قطار مشهد -یزد و ماجرای متروپل گفت: گزارش اولیه درخصوص سانحه قطار منتشر شده که انسداد بیل مکانیکی و تخطی از سرعت دو عامل آن بودند. در خصوص حادثه متروپل گزارش‌ها رسیده است و دستگاه قضا هم باید به دقت این گزارش‌ها را بررسی کند.

سخنگوی دولت در خصوص گرانی‌ بنزین گفت: پیشنهاد می‌کنم تکذیبه گرانی بنزین را از طرف من داشته باشید. به شخصه هر ۲ روز یکبار این مسئله را تکذیب می‌کنم. دولت هیچ بنایی برای افزایش قیمت بنزین ندارد. اجرای آزمایشی در کیش و قشم هم قرار نیست فعلا در سایر مناطق اجرایی شود.

وی گفت: برنامه‌ای هم فعلا برای حذف کارت سوخت ندارد، بله شاید موردی با کسانی که قاچاق سوخت می‌کنند برخورد کنیم. بازهم تاکید می‌کنم دولت بنایی برای افزایش قیمت بنزین ندارد.

وی یادآور شد: دولت با سرعت زیاد، توسعه ظرفیت نیروگاه را در دستور کار قرار داد و در غیر این صورت باید شاهد خاموشی‌ها بودیم. در کنار توسعه توان تولید برق، دولت برنامه‌ای برای مدیرت مصرف برق قرار داد. دولت سعی کرد برای مدیریت مصرف برق از ادارات شروع کند تا شاهد خاموشی چراغ خانه مردم نباشیم. امیدواریم همکاری از سوی مردم نیز تداوم یابد.

بهادری جهرمی درخصوص عدم برداشت یارانه دهک‌ دهم گفت: مطابق تکلیف قانونی، دولت مکلف است که یارانه دهک‌های بالا را حذف کند. ضعف در شفافیت اقتصادی برخی خانوارها و مشکلاتی از این قبیل ممکن است اشتباهاتی در دهک‌بندی ایجاد کند. به همین دلیل امکان اعتراض ایجاد شد.

سخنگوی دولت درخصوص فروش نفت گفت: درخصوص بحث فروش نفت، ایران سیاستش بازاریابی فعال بوده است. هم در حال فروش نفت بوده‌ایم که ارز آن نیز بازمی‌گردد. عرضه ارز همیشه بیش از تقاضا بوده است. جمهوری اسلامی ایران از هر ابزاری به منظور موفقیت در جنگ اقتصادی استفاده می‌کند. موفقیت‌های خوبی در این مسیر بوده است. توافق با ونزوئلا نوآوری در فروش نفت بود.

بهادری جهرمی درباره راهکارهای وزارت نیرو برای جلوگیری از هدر رفتن آب گفت: وزارت نیرو برنامه‌های متعددی برای مدیرت مصرف آب و جلوگیری از هدر رفت آب داشته است. با تغییر الگوی کشت در مناطق بحرانی از ابتدای دولت خطوط مختلفی برای انتقال آب دریا به مناطق کم آب صورت گرفته است. استفاده از کنتورهای هوشمند و ممنوعیت کشت محصولات کشاورزی پرمصرف از نمونه‌های اقدامات انجام شده در زمینه مدیریت مصرف آب است.

وی پاسخ به سوال ایلنا در خصوص اجرای آزمایشی توزیع کالابرگ در برخی استان‌ها و اینکه این کالابرگ به چه کسانی تعلق می‌گیرد، گفت: تا زمانیکه زیرساخت مناسبی برای کالابرگ الکترونیکی فراهم نشده پرداخت یارانه‌های نقدی ادامه دارد. کالابرگ الکترونیکی همان قابلیت نرم‌افزاری در عابربانک همه مردم است و چیز متمایزی قرار نیست از نظر فیزیکی به مردم داده شود هر کسی حساب بانکی دارد و یارانه به او تعلق می‌گیرد کالابرگ هم به اون تعلق می‌گیرد و همزمان به زیرساخت فنی و فیزیکی در مراکز فروش نیاز دارد که این زیرساخت‌ها در برخی مراکز استان‌ها در زمینه توزیع نان ارائه شده و تقریبا در نیمی از استان‌های کشور در خصوص نان استقرار زیرساخت‌های آن اجرا شده است و دستگاه‌های کارتخوان مخصوص در آنجا نصب شده است؛ از زنجان شروع شد و به نیمی از استان‌های کشور توسعه پیدا کرد و پیش بینی می‌شود طبق زمانبندی صرفا در حوزه نان به کل استان‌ها توسعه پیدا کند. ضمن آنکه هیچ افزایش قیمتی در کار نیست.

وی افزود: این طرح آزمایشی فقط در مورد استقرار زیرساخت‌های لازم است در دستگاه‌های کارتخوان جدید امکان اعطای یارانه وجود خارجی دارد و صرفا مربوط به نان است که مطمئن شویم در قیمت و عرضه نان خللی وارد نمی‌شود چون شرط لازم اجرای این طرح این بود که با افزایش قیمت و کاهش عرضه نان موافقت نخواهد شد. همزمان زیرساخت‌های دیگری در حال طراحی و استفاده برای سایر کالاها است آن هم در خصوص کالاهایی که ارز ترجیحی دریافت می‌کردند که این زیرساخت‌ها برای کالابرگ الکترونیکی در دستور کار است. تا وقتی سامانه کالابرگ فراهم نشده باشد این یارانه نقدی استمرار دارد. دهک دهم هم از یارانه نان و دارو استفاده می‌کنند و یارانه آنها حذف نمی‌شود در  واقع این یارانه شامل همه افراد خواهد شد.

بهادری جهرمی درباره نظارت دولت بر بازار مسکن در فصل اجاره گفت: در خصوص بازار مسکن رئیس‌جمهور دستوراتی برای کنترل بازار اجاره دادند. شهردار محترم تهران هم همکاری‌شان را در این زمینه تقویت کردند تا شاهد فشار کمتری بر مستاجران باشیم. بنا شد مقرراتی برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه اجاره‌ها برای نظارت بیشتر بر نحوه عملکرد بنگاه‌ها اجرایی شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بنزین قشم تین سخنگوی دولت قانون پرداخت مالیات مشهد برق نفت ونزوئلا وزارت نیرو محصولات کشاورزی دارو مسکن کارت سوخت بازار مسکن گرانی بنزین سخنگوی دولت بهادری جهرمی افزایش قیمت زیرساخت ها فروش نفت استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۳۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متانول به‌جای صادرات تبدیل به بنزین می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به برنامه فشرده وزارت نفت برای رفع ناترازی بنزین با توجه به افزایش تقاضاها، گفت: با توجه به دستور وزیر نفت و سیاست دولت، صنعت پتروشیمی وارد این حوزه می‌شود تا به‌جای صادرات، از متانول تولیدی صنعت پتروشیمی با فرایند MTG بنزین تولید شود.

به گزارش ایسنا، مرتضی شاهمیرزایی امروز در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه طرح‌های توسعه میدان‌های گازی کشور با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید، در جمع خبرنگاران با اشاره به اعلام آمادگی متانول‌سازها برای تولید بنزین، اظهار کرد: معافیت‌ها و مشوق‌هایی برای این واحدها در نظر گرفته شده و مراحل نهایی برنامه‌ریزی زیرساخت‌ها و سازوکارهای لازم برای سرمایه‌گذاری تولید بنزین از متانول انجام شده است، زیرا ظرفیت تولید متانول در کشور بالاست و زنجیره این محصول توسعه نیافته است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم به‌طور ویژه در زمینه تکمیل زنجیره محصولات برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کرده است، گفت: جهش در تولید کالا و تجهیزات در کنار افزایش تولید محصولات پتروشیمی از برنامه‌های صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ است، اظهار کرد: به این منظور برنامه‌های مختلفی ترسیم شده که حرکت دانش‌بنیان‌ها در مسیر جهش تولید کالا و تجهیزات، یکی از آن‌هاست.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه این موضوع با هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی مطرح و تأکید شده است که کالاهای مورد نیاز خود را با استفاده از توان داخلی تأمین کنند تا شاهد جهش بزرگ و انقلابی در ساخت داخل باشیم، البته تا جایی‌ که آسیبی به برنامه تولید وارد نشود، تاکید کرد: جهت‌گیری‌ها در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های صنعت پتروشیمی نیز به‌سمت کالاها و تجهیزات دانش‌بنیان است که پیش از این در خارج سفارش‌گذاری می‌شد.

راه‌اندازی نخستین PDH کشور در اوایل سال آینده

شاهمیرزایی با بیان اینکه هلدینگ‌هایی همچون پتروفرهنگ و شستان که واحدهای متانولی بیشتری دارند باید بخشی از ظرفیت خود را برای تولید دیگر محصولات زنجیره آماده و برنامه‌ریزی کنند، گفت: بخشی از واحدهای MTP و MTG در قطب پارسیان در مجاورت قطب عسلویه احداث خواهند شد، همچنین واحد PDH پتروشیمی رجال به‌عنوان نخستین PDH کشور تا اوایل سال آینده بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه سایر طرح‌های PDH نیز در مرحله اجرا قرار دارند و سرمایه‌گذاران به‌دنبال این هستند که صرفه اقتصادی این طرح را افزایش دهند، گفت: هم‌اکنون حدود ۱۲۷ مجوز طرح پتروشیمی به‌طور رسمی صادر شده است،   طرح‌های برنامه هفتم توسعه به‌طور میانگین حدود ۳۷درصد پیشرفت دارند.

شاهمیرزایی راهبرد اصولی دولت سیزدهم را تکمیل زنجیره ارزش به‌منظور پرهیز از خام‌فروشی و ایجاد ارزش افزوده از منابع هیدورکربوری اعلام و بیان کرد: مجوز حدود ۱۷ طرح پتروشیمی پس از بازنگری‌های انجام‌شده لغو شد و طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش جایگزین آن‌ها شدند. همچنین طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش در قالب ۲۱ بسته به هلدینگ‌ها ابلاغ و مجوزهای لازم صادر شده است که با جدیت پیگیر اجرای آن‌ها هستیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار؛ این پیامک‌ها درباره یارانه کمک معیشتی جعلی است | تصویر پیامک را ببینید
  • هشدار؛ مراقب پیامک‌های جعلی یارانه باشید
  • این پیامک ها درباره یارانه کمک معیشتی جعلی است/ تصویر پیامک را ببینید
  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • مراقب پیامکهای جعلی یارانه کمک معیشتی باشید
  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • بنزین برای پنجمین بار در اسرائیل گران شد
  • متانول به جای صادرات تبدیل به بنزین می شود
  • متانول به‌جای صادرات تبدیل به بنزین می‌شود
  • ناترازی بنزین با سوخت متانول برطرف می‌شود