Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-08@06:39:50 GMT

سگ‌های از کار افتاده هلال‌احمر، جایگزین می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۳۳۹۳۷

سگ‌های از کار افتاده هلال‌احمر، جایگزین می‌شوند

معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر گفت: هلال‌احمر سگ‌های اهدایی که از نظر نژاد، سن، سلامت جسمی و رفتاری به تأیید مربیان بین‌المللی و دامپزشکان مرکز آموزش و نگهداری سگ‌های تجسس سازمان امدادونجات رسیده‌اند را جایگزین سگ‌های ازکارافتاده زنده‌یاب می‌کند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، محمدباقر محمدی اظهار کرد: طبق بررسی و ارزیابی فعالیت اخیر مرکز آموزش و نگهداری سگ‌های تجسس (آنست) به لحاظ وضعیت سگ‌های موجود و عملکرد مربیان بنا شد تا به منظور ارتقای سطح کیفی و کمی این مجموعه از توله‌های اهدایی که در سلامت کامل و دارای نژاد مورد تأئید و سطح هوش مناسب در این حوزه هستند کمک گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی از آمادگی ۱۰ قلاده سگ اهدایی برای واگذاری به مربیان خبر داد و افزود: در حال حاضر ۱۰ قلاده سگ پس از تأیید نژاد و سلامتشان، مراحل ابتدایی آموزش را توسط مربیان گذرانده و آماده جایگزینی سگ‌های از کار افتاده برای تحویل به مربیان در جمعیت هلال‌احمر هستند.

معاون عملیات سازمان امدادونجات با بیان اینکه بالا رفتن سن سگ‌ها، ابتلاء به بیماری و مرگ و آسیب و مصدومیت در عملیات‌های جست‌وجو و نجات از مهم‌ترین دلایل استفاده از سگ‌های جدید در عملیات‌ها است، افزود: بر این اساس سگ‌های اهدایی به جمعیت هلال‌احمر با هدف تقویت پایگاه‌های آموزش و نگهداری سگ‌های تجسس (آنست) در قالب طرح تقسیم سگ‌های تجسس به چندین استان‌ها آماده فعالیت می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این طرح به صورت کاملاً فنی و دقیق در سراسر کشور اجرا می‌شود، گفت: با توجه به علاقه‌مندی مردم برای اهدای توله‌های خود به جمعیت هلال‌احمر مخصوصاً بعد از بحران‌های اخیر و همچنین حساس بودن این موضوع به لحاظ حضور مؤثر سگ‌ها در عملیات‌های امدادی، جلسه تبادل اطلاعات هم میان مربیان سگ‌های زنده‌یاب در استان‌ها و سازمان امدادونجات برگزار شد تا بتوانیم به شکل کاملاً حرفه‌ای و تخصصی از سگ‌های تجسس در بحران‌ها استفاده کنیم.

محمدی اظهار کرد: افرادی که علاقه‌مند هستند توله‌های سگ‌های خودشان را به جمعیت هلال‌احمر اهدا کنند، می‌توانند به پایگاه آموزش و نگهداری سگ‌های تجسس (آنست) سازمان امدادونجات مراجعه کنند تا پس از بررسی‌های لازم از سوی دامپزشکان و متخصصان و تأیید نهایی، برای تحویل گرفتن سگ اقدام شود.

کد خبر 581809

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سگ های تجسس هلال احمر سگ های زنده یاب جمعيت هلال احمر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۳۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر: ۱۷ استان در ۵ روز گذشته دچار سیل و آبگرفتی شد

بابک محمودی افزود: از تاریخ ۱۲ تا ۱۷ اردیبهشت، استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد تحت تأثیر سامانه بارشی قرار گرفته و دچار آبگرفتگی شدند.  

محمودی با اشاره به ۱۳۸ مورد عملیات امداد و نجات نیروهای جمعیت هلال احمر اضافه کرد: به ۵ هزار و ۳۶۹ نفر متأثر از سیل امدادرسانی شده است، ۲۲۵ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۲۰۲ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت، ۲۰۶ نفر اسکان اضطراری داده شدند، ۴ هزار و ۷۰۷ قوطی کنسروجات، ۲ هزار و ۸۳۲ کیلوگرم برنج، ۲ هزار و ۵۷۶ کیلوگرم نایلون، ۶۰۴ کیلوگرم حبوبات، هزار و ۴۸۴ تخته پتو، ۷۲۰ تخته موکت، ۴۲۰ کیلوگرم روغن، ۴۶۹ بسته غذایی، ۲۰۰ قرص نان، ۳۲۴ ست شست‌وشو، ۸۹ ست بهداشتی، و ۴۶ دستگاه چادر امدادی، توسط نیروهای جمعیت هلال احمر در بین افراد توزیع شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد :۲۴۲ تیم عملیاتی متشکل ۸۸۱ نفر امدادگر و نجات‌گر در این عملیات حضور و به مردم این مناطق امدادرسانی کردند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۹ هزار نفر در ۲۴ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی
  • محمودی خبر داد: امدادرسانی به ۹ هزار نفر در ۲۴ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی
  • افزایش پایگاه های امدادی هلال احمر در سمنان
  • دوره تربیت مربی درجه ۳ در استان ایلام برگزار می‌شود
  • نیاز گلستان به ساخت ۶ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای
  • نیاز گلستان به ساخت ۶ پایگاه امدادونجات جاده‌ای
  • عملیات جست‌وجو برای پیدا کردن «سبحان» ادامه پیدا می‌کند
  • رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر: ۱۷ استان در ۵ روز گذشته دچار سیل و آبگرفتی شد
  • امدادرسانی به ۱۶ شهرستان درگیر آبگرفتگی در خوزستان
  • امدادرسانی به بیش از ۲۰۰۰ نفر در بارندگی اخیر خوزستان