Web Analytics Made Easy - Statcounter

«پارک جین» وزیر خارجه جدید کره جنوبی در نشست خبری با همتای آمریکایی خود ادعا کرد که موانعی برای آزادسازی اموال بلوکه شده ایران در این کشور وجود دارد.

به گزارش برنا؛ وزیر خارجه کره جنوبی که به واشنگتن سفر کرده است، در نشست خبری مشترک با همتای آمریکایی خود درباره دارایی‌های بلوکه شده ایران اظهارنظر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به رغم وعده‌های چند سال اخیر مقام‌های کره جنوبی درباره تلاش این کشور برای آزادسازی اموال بلوکه شده ایران، وزیر خارجه جدید کره جنوبی در سفر به آمریکا از وجود «موانع» برای آزادسازی دارایی‌های ایران سخن گفت.

دارایی‌های ایران در دو بانک کره جنوبی مجموعا به ارزش ۷ میلیارد دلار،‌ از ماه سپتامبر سال ۲۰۱۹ به بهانه تحریم‌های آمریکا بر واردات نفت ایران توسط سئول، بلوکه شده است.

به گزارش وبگاه «وزارت خارجه آمریکا»، پارک جین وزیر خارجه کره جنوبی در بخشی از نشست خبری مشترک با آنتوین بلینکن وزیر خارجه آمریکا درباره دارایی‌های بلوکه شده ایران اظهارنظر کرد.

وزیر خارجه کره جنوبی گفت: «در رابطه با ایران، ما می‌خواهیم یک رابطه دوجانبه سودمند داشته باشیم، هرچند موانعی در خصوص وجوه مسدود شده (ایران در کره جنوبی) داریم. کره (جنوبی) این موضوع را با ایران و همچنین با ایالات متحده گفتگو خواهد کرد».

این مقام ارشد کره جنوبی افزود: «از نظر مذاکرات برجام، امیدواریم این موضوع هر چه زودتر حل شود و اگر این اتفاق بیفتد، فکر می‌کنم این موانع نیز برطرف شود. بنابراین ما نیاز به دیپلماسی و گفت‌وگوی بیشتری با ایران داریم تا بتوانیم نتیجه مثبتی از مذاکرات هسته‌ای داشته باشیم».

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کره جنوبی بلوکه شده ایران برای آزادسازی کره جنوبی وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۴۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری ایران و «شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل‌ ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در یک تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات منطقه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایسنا، طرفین در این تماس آخرین وضعیت تحولات فلسطین و تلاش‌ها و تحرکات دیپلماتیک جاری برای توقف فوری تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه و نسل‌کشی مردم بی‌دفاع فلسطین و راه‌های تسریع در ارسال کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به غزه را مورد بررسی قرار دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین
  • ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • فیدان: ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • شرط تنصیف دارایی
  • دارایی بابک زنجانی از بدهی او بیشتر بود؛ یک میلیارد و ۹۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو تسویه شد
  • جزئیات جدید از پرونده بابک زنجانی؛ بازگشت ۱۹۶۷۵۰۰۰۰۰هزار یورو به خزانه | دارایی او از بدهی اش بیشتر بود؟
  • دارایی بابک زنجانی از بدهی او بیشتر بود/ یک میلیارد و ۹۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو تسویه شد
  • اکسپو سکوی پرتاب توسعه خراسان جنوبی
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با 5 پیشنهاد ایران