Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، در تشریح جلسه امروز سه شنبه این کمیسیون، اظهار داشت: کمیسیون امنیت ملی مجلس امروز جلسه ای با مسئولان سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور درباره موضوعات جامعه داشت.

وی افزود: این جلسات برای آن است که مسائل اجتماعی کشور اولویت بندی شوند و حرکات عالمانه تری نسبت به این موضوعات اتخاذ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس‌زاده مشکینی همچنین گفت: لایحه اصلاح حمل سلاح در کمیسیون نهایی شده است و به زودی این لایحه تقدیم هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی می شود تا در صحن علنی مورد بررسی قرار بگیرد. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: اصلاحیه قانون حمل سلاح از دولت قبل به مجلس ارسال شده بود و این اصلاحیه مورد کار کارشناسی در مرکز پژوهش های مجلس و کمیسیون امنیت ملی مجلس قرار گرفته شده است تا قانون حمل سلاح به نحوه احسن اصلاح شود.

 بررسی دو مصوبه اعاده شده از سوی شورای نگهبان در نشست امروز کمیسیون قضایی مجلس

دو مصوبه اعاده شده از سوی شورای نگهبان در نشست امروز کمیسیون قضایی مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست امروز کمیسیون قضایی مجلس گفت:‌ در جلسه امروز مصوبه مجلس درباره لایحه حمایت از مالکیت صنعتی اعاده شده از سوی شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در جلسه قبل 30 ایراد وارد شده به این لایحه مورد اصلاح و تصویب قرار گرفت و در جلسه امروز نیز 30 ایراد باقیمانده اصلاح و تصویب شد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت:‌ عمده ایرادات مربوط به اصلاحات عبارتی بود که مورد اصلاح واقع شد.

نقدعلی خاطرنشان کرد:‌در یکی از موارد در مصوبه مجلس به گونه‌ای آمده بود که کسانی که در قانون قبلی حمایت از مالکیت صنعتی حق ثبت خود را پرداخت کرده‌اند در قانون جدید نیز باید برای ثبت اثر خود مجدد حق ثبت پرداخت کنند که این موضوع مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود.

وی افزود: بر همین اساس در اصلاح این بخش تصریح شد کسانی که در زمان اجرای قانون قبلی حمایت از مالکیت صنعتی حق ثبت اثر خود را پرداخت کرده‌اند در زمان اجرای قانون جدید دیگر نیازی به پرداخت حق ثبت آنها نیست.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت:‌ در ادامه جلسه امروز نیز مصوبه مربوط به لایحه استرداد مجرمین بین ایران و برزیل اعاده شده از سوی شورای نگهبان مورد بررسی و اصلاح قرار گرفت.

منبع: فردا

کلیدواژه: کمیسیون امنیت ملی مجلس اعاده شده از سوی شورای نگهبان کمیسیون قضایی مجلس کمیسیون امنیت ملی مورد بررسی جلسه امروز قرار گرفت حمل سلاح حق ثبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۴۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید درباره لایحه عفاف و حجاب از زبان رئیس کمیسیون ویژه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: کمیسیون قضایی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب را برطرف و مجددا این لایحه را به شورا ارسال کرده است و هم اکنون منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم.

آنگونه که تسنیم روایت کرده، وی افزود: عمده ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب مربوط به مواد ۴۷ تا ۴۹ این لایحه می‌شد که به بحث میزان مجازاتها پرداخته است.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: از نظر اعضای شورای نگهبان، جرائم و مجازات درنظر گرفته شده برای تخلفات ذکر شده در مواد ۴۷ تا ۴۹ لایحه، متناسب با این تخلفات نبود که ما در کمیسیون این موارد را اصلاح کردیم.

با توجه به اینکه در جلسه علنی ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ مجلس، نمایندگان به اجرای آزمایشی لایحه حجاب و عفاف برای مدت ۳ سال رای دادند، در صورتی که شورای نگهبان، این لایحه را تایید کند، لایحه مذکور بلافاصله برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ می‌شود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900951

دیگر خبرها

  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه
  • لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد
  • خبر جدید درباره لایحه عفاف و حجاب از زبان رئیس کمیسیون ویژه
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت