Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-04@03:40:56 GMT

تاکید «مخبر» بر احیای صنعت نساجی، کیف و کفش

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۳۴۸۹۵


جلسه بررسی راهکارهای توسعه زنجیره صنعت پوشاک، چرم، کیف و کفش عصر امروز(سه شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

به گزارش ایسنا، محمد مخبر در این جلسه با اشاره به سابقه دیرینه ایران در صنعت نساجی و تولید کیف و کفش گفت: این صنعت در گذشته صاحب بازار بین المللی بود که متأسفانه سهم زیادی از این ظرفیت و توانمندی دچار آسیب شده و بخشی از بازارها از دست رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رییس جمهور بر ضرورت تلاش مجدانه برای احیاء و شکوفایی صنعت پوشاک، چرم، کیف و کفش در کشور تأکید کرد و از رؤسا، نمایندگان و مدیران اتحادیه ها و انجمن های صنایع مرتبط خواست برنامه توسعه ای خود را با رویکرد صادرات و تأمین نیازهای داخل تدوین و به دولت ارائه دهند.

مخبر همچنین با تأکید بر اینکه در برنامه توسعه صنایع نساجی، کیف و کفش باید قیمت و کیفیت نیز مورد توجه قرار گیرد، افزود: باید بتوانیم با ایجاد رقابت سالم زمینه توسعه و شکوفایی این صنایع را در کشور فراهم کنیم.

معاون اول رییس جمهور از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست نوسازی ماشین آلات این صنعت را در دستور کار خود قرار دهد و موانع پیش روی سرمایه گذاری را برطرف کند.

مخبر در ادامه با اشاره به برخی گلایه های خانواده ها و شهروندان کشور مبنی بر کمبود پوشاک و لباس هایی متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی از اتحادیه ها، انجمن ها و تولیدکنندگان خواست در طراحی، دوخت و تولید محصولات، این موضوع را مدنظر قرار دهند.

معاون اول رییس جمهور با یادآوری اینکه ایران با پانزده کشور همسایگی دارد و بازاری در حدود ۴۰۰ میلیون نفر در کشورهای اطراف ایران وجود دارد، خاطرنشان کرد: ظرفیت ها و امکانات موجود در کشور به گونه ای است که اگر تولیدکنندگان، اتحادیه ها و انجمن ها با هم هماهنگ شوند، قادر خواهند بود علاوه بر تأمین نیازهای داخلی، بخش زیادی از بازار کشورهای همسایه را نیز در اختیار گیرند.

مخبر از نمایندگان و مدیران انجمن ها و اتحادیه ها خواست جلسات و کارگروه هایی را تشکیل دهند و ضمن همفکری و تبادل نظر، مهمترین مطالبات، دغدغه ها و نیازهای خود را اعلام کنند تا دولت بتواند برنامه ریزی مناسب و لازم را برای رونق و شکوفایی این صنایع انجام دهد.

در این جلسه که وزیر صنعت، معدن و تجارت و سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز حضور داشتند، مدیران، رؤسا و نمایندگان اتحادیه ها و انجمن های پوشاک، کیف، چرم و کفش هر کدام در سخنانی گزارشی از وضعیت کار خود ارائه کردند و به تشریح مهم ترین موانع، دغدغه ها و مطالبات پرداختند.

مسایل گمرکی، نوسان در قیمت مواد اولیه و ارز، کمبود سرمایه در گردش، قاچاق، سیاست گذاری های غلط، به روز نبودن ماشین آلات، موانع مالیاتی و عدم آموزش مناسب نیروی انسانی در دانشگاه ها و موانع پیش روی صدور پروانه کسب از مهمترین مسایل و دغدغه های نمایندگان صنایع نساجی، کیف، چرم و کفش بود که در این جلسه مطرح شد.

منبع: الف

کلیدواژه: معاون اول رییس جمهور اتحادیه ها کیف و کفش انجمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۴۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهدوی: به ما دروغ گفتند و علیه بانک مرکزی امضا گرفتند

آفتاب‌‌نیوز :

احمد مهدوی، دبیرکل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت نامه‌ای که در خصوص سیاست‌های ارزی و نحوه بازگشت ارز به نیما خطاب به رهبری نوشته شده وجهه قانونی ندارد.

وی افزود، چون اولا اصلا خطاب به رهبری نوشته نشده بود و با این عنوان از ما امضا نگرفتند. دوما قرار بود نامه تحویل برخی از مسئولین مربوطه مثل دکتر فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی و آقای مخبر شود. سوما قرار بود اصلا این نامه منتشر نشود. نکته بعد اینکه این نامه از سوی آقای جهرمی مدیرعامل بورس کالا به ما ارسال شد تا نامه را امضا کنیم.

وی ادامه داد خود ما در انجمن پتروشیمی که بزرگ‌ترین صادرکننده کشور هستیم و بیشترین ارز را وارد کشور می‌کنیم نزد آقای فرزین رفتیم و مسائل خودمان را مطرح کردیم و با نتیجه از جلسه خارج شدیم. هیچ مشکلی هم با سیاست ارزی بانک مرکزی نداریم و در هماهنگی کامل هستیم. 

این فعال اقتصادی اضافه کرد: درب اتاق آقای فرزین همیشه به روی ما صادرکنندگان باز است و همیشه وقت می‌دهند تا ما نظراتمان را با ایشان در میان بگذاریم. الان هم مشغول کار هستیم و ارز خودمان را به‌طور کامل وارد سامانه نیما می‌کنیم. بانک مرکزی پشتیبان تولید است و ما هم بنابر وظیفه در خدمت بانک مرکزی هستیم. برخی جوسازی‌ها نباید به اقتصاد کشور لطمه بزند، چون این خواسته دشمنان ماست.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ادامه داد مشخص نیست چرا در این شرایط جنگ اقتصادی چنین نامه تحریک‌آمیزی نوشتند و آن را به دور از مسائل اخلاقی و حرفه‌ای منتشر کردند. به عقیده من جریانی این نامه غیرقانونی را تنظیم و منتشر کرده‌اند که به تازگی موظف به تحویل ارز در سامانه نیما شده‌اند و از این موضوع شاکی هستند. ما سالیان طولانی است که این کار را انجام می‌دهیم و مشکلی هم نداریم.

وی ادامه داد اصلا بعید است برخی انجمن‌ها مثل صنعت کفش و نساجی که این نامه را مهر کرده‌اند ارز چندانی به نیما بیاورند که حالا نامه گلایه‌آمیز هم نوشته‌اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • نامه ۴۸ دفتر اتحادیه مستقل به دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا
  • یزد؛ میزبان غول‌های صنعت نساجی
  • مهدوی: به ما دروغ گفتند و علیه بانک مرکزی امضا گرفتند
  • تار و پود‌های صنعت فرش یزد در گره مشکلات
  • قصه پرغصه نابودی صنعت فرش استان
  • به ما دروغ گفتند و علیه بانک مرکزی امضا گرفتند
  • آغاز احیای رشته چادر شب‌بافی در چهارمحال و بختیاری
  • درخواست ایران برای انتشار بیانیه ایپس آسیا درمحکومیت اسرائیل
  • آغاز به‌کار نمایشگاه تخصصی فرانچایز در ایران‌مال
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی