Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، قیمت‌ها در بازار ارز در چند روز گذشته با رشد قیمت همراه شد که فعالان بازار این افزایش به دلیل فضای روانی عنوان کردند.

بانک مرکزی هم‌زمان با افزایش قیمت ارز  برای ایجاد ثبات و بازگشت تعادل به بازار تصمیماتی را گرفت و به صرافی‌ها اجازه داد که  ارز (اسکناس) صادرکنندگان را با نرخ توافقی، خریداری و به متقاضیان ارز (بدون محدودیت) بفروشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالان بازار ارز پس از اجرای ‌شدن تصمیمات بانک مرکزی از افزایش عرضه ارز و تعدیل قیمت‌ آن خبر دادند، به‌طوری‌که فقط امروز نرخ دلار به‌عنوان شاخص بازار ارز ۱۲۰۰ تومانی کاهش یافت.

به گفته فعالان هم اکنون در بازار ارز مازاد عرضه وجود دارد و خریداری نیست به‌طوری‌که همچنان و در روزهای آینده باید منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها باشیم.

گزارش آمار صرافی‌ها از عرضه و تقاضای ارز نشان می‌دهد که از حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار ارزی که صادرکنندگان امروز ‎در صرافی‌ها عرضه کردند، تنها ۷۰۰ هزار دلار (کمتر از ۴۰ درصد) بفروش رفته و تقاضا داشته است؛ به‌نوعی برای یک میلیون و ۱۰۰ هزار دلار دیگری خریداری وجود نداشته است.

دلار چقدر ارزان شد؟ |‌ جدیدترین تغییرات قیمتی دلار و یورو ؛ ۲۴ خرداد   ۱۴۰۱ ادامه کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه |‌ نیم سکه و ربع سکه کانال عوض کردند | جدیدترین قیمت ها ؛ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ کد خبر 683411 منبع: ایرنا برچسب‌ها ارز - بازار داخلی دلار آمريكا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ارز بازار داخلی دلار آمريكا بازار ارز قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۴۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه

قیمت سکه در معاملات نقدی روز پنجشنبه هفته قبل نزولی شد. در شرایط کنونی فنی‌های بازار معتقدند که قیمت‌ها در مرز حساسی قرار دارند و دو روز ابتدای هفته جاری برای معامله گران مهم است.

به گزارش اقتصادنیوز، بازار سکه در آخرین روز معاملاتی هفته قبل با افت دما روبرو شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که پس از آنکه قیمت دلار به مسیر کاهشی خود ادامه داد سکه بازان بار دیگر دنده‌معکوس زدند و فلز گران‌بهای داخلی با افت ۱۵۰ هزار تومانی بر روی ۴۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قرار گرفت.

در شرایط کنونی فنی‌های بازار معتقدند که قیمت‌ها در مرز حساسی قرار دارند و دو روز ابتدای هفته جاری برای معامله‌گران مهم است.

گفتنی است بازار طلا روز جمعه شاهد فراز و فرود قیمت اونس طلا بود. فلز زردرنگ جهانی روز گذشته تا سطح ۲۳۵۲ دلار بالا رفت؛ اما دوباره نزولی شد و تا محدوده ۲۳۲۶ دلار پایین آمد. البته بامداد امروز قیمت طلا در حول‌وحوش ۲۳۳۸ دلار بسته شد.

از سوی دیگر برخی از معامله‌گران مدعی بودند که اسکناس آمریکایی در معاملات پشت خطی روز جمعه تا حدودی کاهشی شد. فعالان بازار می‌گفتند درصورتی‌که دلار در اولین روز هفته نوسان نزولی را ثبت کند شرایط برای صعود سکه دشوار خواهد شد.

به عقیده تکنیکالیست‌ها درصورتی‌که سکه بالای مرز ۴۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ماندگار شود احتمال رسیدن آن به نیمه کانال یاد شده وجود دارد. از سوی دیگر مرز ۴۲ میلیون‌تومانی و محدوده ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای جناح کاهشی بازار مهم است. هفته گذشته سکه تا این مرز مهم پایین آمد، اما نتوانست تثبیت دهد و دوباره به سمت بالا برگشت. تحلیلگران می‌گویند درصورتی‌که سکه مرز ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست دهد قدرت کاهشی‌ها تا حدودی بیشتر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه روند متوازن نداشت