Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@15:23:55 GMT

درباره فلسطین بر شکل‌گیری دولت واحد اسلامی تأکید داریم

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۳۵۰۹۹

درباره فلسطین بر شکل‌گیری دولت واحد اسلامی تأکید داریم

به گزارش خبرگزاری مهر، «بلاول بوتو زرداری» وزیر امور خارجه پاکستان که به تهران سفر کرده، ظهر امروز (سه‌شنبه، ۲۴ خرداد)، با حضور در وزارت امور خارجه با حسین امیرعبداللهیان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار دو طرف ابعاد روابط دوجانبه از جمله روابط تجاری و اقتصادی، تأمین برق از ایران، بازارچه‌های مرزی، ارتباط جاده‌ای و ریلی و تسهیل امور زائرین را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزاری خارجه دو کشور سپس در نشست مطبوعاتی مشترک حضور یافتند.

امیرعبداللهیان در این نشست خبری اظهار کرد: ما امروز در خصوص همکاری‌های مرزی و توسعه تجارت محلی و همکاری استانی تا همکاری‌های سیاسی گفتگو کردیم. همچنین در خصوص همکاری‌های فرهنگی، گردشگری، حوزه‌های اقتصادی، نیز بحث صادرات گاز از ایران به پاکستان و همچنین سوآپ برق به پاکستان رایزنی کردیم.

وزیر امورخارجه ادامه داد: در این دیدار درباره آخرین تحولات در افغانستان، اوکراین و یمن صحبت کردیم. ما بر گفتوگوی دوستانه تأکید داریم و امیدواریم هر چه زودتر بحران اوکراین حل شود. ما بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان نیز تأکید داریم.

وزیر خارجه ایران همچنین توضیح داد: ما بر لغو محاصره انسانی تأکید داریم و گفتگوی یمنی-یمنی را دنبال می‌کنیم. همچنین درباره فلسطین بر شکل‌گیری دولت واحد اسلامی تأکید داریم.

امیرعبداللهیان افزود: یکی دیگر از دستورات کاری مشترک ما، چگونگی برخورد ایران نسبت به قطعنامه صادره است. ایران هیچگاه از میز مذاکره فرار نکرده است و جمهوری اسلامی از منطق دیپلماسی فاصله نخواهد گرفت.

«بلاول بوتو زرداری» نیز در این نشست خبری ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران و تشکر از مقامات کشورمان به خاطر مهمان‌نوازی‌شان بر اهمیت اراده مقامات پاکستان جهت گسترش روابط با ایران تأکید کرد.

وی با بیان اینکه در این دیدار بر افزایش همکاری‌های دو کشور در حوزه انرژی و صادرات برق بیشتر از ایران به پاکستان گفتگو و صحبت کردیم، گفت: یکی دیگر از موضوعات مورد رایزنی در این دیدار بین مقامات دو کشور امکان تبادل زندانی بین ایران و پاکستان بود.

وزیر خارجه پاکستان همچنین با بیان اینکه در این دیدار در ارتباط با شرایط موجود در افغانستان نیز صحبت کردیم، افزود: ما نگران ثبات و امنیت در افغانستان هستیم. منافع ما در گرو استقرار صلح و امنیت در افغانستان است. ما تأکید داریم که در این برهه حساس باید از افغانستان حمایت کنیم و بخواهیم که منابع مسدود شده آن‌ها آزاد شود و هیئت حاکمه سرپرستی افغانستان نیز به سمت فراگیر بودن پیش برود و در خصوص مبارزه با تروریسم قدم‌های بیشتری بردارد.

«بلاول بوتو زرداری» از ایران به خاطر حمایت صریحش از آرمان جامو و کشمیر تشکر کرد.

وی همچنین افزود: در این دیدار در خصوص اهمیت مبارزه با اسلام‌هراسی، بیگانه‌هراسی و همچنین خشونت تأکید کردیم.

وزیر خارجه پاکستان به موضوع برجام و مذاکرات وین نیز اشاره کرد و افزود: مشتاقانه در انتظار آن هستیم که مذاکرات برجام نهایی شود و این موضوع باعث می‌شود که فضا و شرایط مناسب‌تری برای گسترش مناسبات و تعاملات فراهم شود.

در پایان نشست خبری وزرای امور خارجه ایران و پاکستان، امیرعبداللهیان آلبومی از عکس‌های آخرین سفر «بی‌نظیر بوتو» به ایران و زیارت مشهد مقدس به «بلاول بوتو زرداری» تقدیم کرد.

کد خبر 5514598

منبع: مهر

کلیدواژه: امور خارجه ایران افغانستان وزارت امور خارجه مذاکرات وین اوکراین کشمیر جامو حسین برجام مشهد مقدس امور خارجه فلسطین بی نظیر بوتو پاکستان امور خارجه پاکستان مجلس شورای اسلامی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی حسین امیرعبداللهیان ایران صحن مجلس جمهوری اسلامی ایران ونزوئلا آژانس بین المللی انرژی اتمی محمد باقر قالیباف حسین امیر عبداللهیان نیکلاس مادورو ایالات متحده امریکا دولت سیزدهم سازمان انرژی اتمی بلاول بوتو زرداری تأکید داریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۵۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد

حنان حسن بلخی نماینده سازمان جهانی بهداشت در دیدار هیات بلندپایه مشترک سازمان جهانی بهداشت و یونیسف، با «امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان گفت: در حال کار روی طرحی برای ایجاد دیالوگ در حوزه بهداشت بین دولت‌های افغانستان و پاکستان هستیم.

این هیئت افزود: «بنیاد بیل گیتس» ۱۵ میلیون دلار برای امور بنیادی در حوزه بهداشت افغانستان و ۵۰۰ میلیون دلار برای ریشه‌کنی بیماری فلج اطفال در پاکستان و افغانستان اختصاص داده است.

متقی در این دیدار تأکید کرد: بهداشت، آموزش، کمک‌های بشردوستانه و مسائل اقتصادی نباید با سیاست گره بخورند.

وی گفت موضوع بیماری فلج اطفال یک موضوع کاملاً انسانی است.

پیش از این این هیات با قلندر عباد سرپرست وزارت صحت عامه طالبان دیدار و گفتگو کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست
  • امیرعبداللهیان از مواضع بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین قدردانی کرد
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه
  • قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی