Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران امروز از تنها دانشگاه صنعتی دولتی مازندران بازدید کرد و در نشستی با مسوولان و اساتید این دانشگاه خواستار مشارکت دانشگاه ها در حل مشکلات استان از طریق ارائه طرح های علمی شد.

نماینده عالی دولت در مازندران از رفع مشکل مسکن و خوابگاه دانشجویان به عنوان مهم ترین اولویت دانشگاه علم و فن آوری مازندران یاد و تاکید کرد : باید با تشکیل کارگروه توانمندسازی دانشگاه در راستای شعار سال و توانمندسازی همه جانبه تلاش شود تا دانشگاه ها دیده شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی پور گفت : امسال با عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال زایی ، سال مهمی است و دانشگاه علم و فناوری مازندران کاملا با شعار سال نزدیک ترین ارتباط را دارد و باید این دانشگاه دیده شود و اگر دیده نمی شود مشکل از خود دانشگاه است و باید در این بخش با قوت بیشتری وارد عمل شود.

وی افزود : امروز جوانان ما در بخش های مختلف علمی نشان دادند که توانمندی های بالایی دارند و در مسیر علم و دانش و رشد و تعالی کسی و چیزی جلودارشان نیست و حتی با وجود کمبودهای مادی و عدم پشتیبانی هم کارهای مهمی برای رشد و تعالی در این بخش انجام داده اند ، اما این که دانشجویی در دانشگاه از خوابگاه برخوردار نباشد قابل پذیرش نیست.

استاندار مازندران گفت : با توجه به نیاز مبرم دانشجویان و این که بسیاری از دانشجویان دانشگاه علم وفناوری از استان های دیگر کشور هستند و یا از نقاط مختلف مازندران در این دانشگاه تحصیل می کنند ، مهم ترین و اولویت دارترین کار تامین مسکن و خوابگاه دانشجویان است.

وی افزود : دانشگاه و دانشجو در آینده کشور اثرگذار است و لذا باید در فضای توسعه ای دانشگاه های استان کارهای اجرایی انجام دهند و با همین نگاه برای اولین بار در استان مازندران کارگروه های با ترکیب حوزه اجرایی و پژوهشی شکل گرفته تا برای توسعه استان ، دانشگاه ها هم وارد کار شوند و ایده و طرح ارائه دهند که سرپرست دانشگاه علم و فن آوری مازندران هم رییس کارگروه محیط زیست و انرژی استان است.

حسینی پور گفت : تشکیل کارگروه توانمندسازی دانشگاه در راستای شعار سال و توانمندسازی همه جانبه گامی مهم برای شناساندن دانشگاه است که باید در این راستا با همه توان تلاش شود.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان این که توسعه اجتناب ناپذیر است؛ خاطر نشان کرد: دانشگاه علم و فن آوری مازندران باید در توسعه مازندران سهم خود را ببیند و اگر سند آمایش مازندران مشکل دارد با استفاده از توان نخبگان وارد عمل شده و راهکار ارائه دهد.

حسینی پور افزود: مسکن و خوابگاه دانشجویی، کتابخانه، مسجد، سالن و مجموعه ورزشی چند منظوره، المان سازی و فضاسازی مناسب در دانشگاه، ایمن سازی راه و جاده برای تردد دانشجویان از نیازهای مهمی است که توسط مسئولان امر اعلام شد و با قوت در این بخش وارد عمل شده ایم و با کلنگ زنی خوابگاه دانشجویی و کتابخانه استارت کار برای رفع مشکلات در این بخش امروز زده شد و امیدواریم با ساخت مسجد و رفع مشکلات دیگر شاهد توسعه و رشد در این بخش باشیم.

سرپرست دانشگاه علم و فن آوری مازندران هم تحصیل سه هزار دانشجو در این دانشگاه خبر داد و گفت که این دانشگاه در هفت رشته کارشناسی و ۱۰ رشته مقطع کارشناسی ارشد مشغول تحصیل هستند.

احمدرضا ربانی اعضای هیات علمی این دانشگاه را حدود ۶۰ نفر اعلام کرد و افزود که دانشگاه علم و فناوری مازندران در بهشهر تنها دانشگاه صنعتی منطقه از بابل گرفته تا علی آباد کتول در استان گلستان است که با این جایگاه باید ملی و فراملی دیده شود و این که در سند آمایش سرزمینی دیده نشده ، نیازمند بررسی و تغییرات است.

وی گفت: این دانشگاه تنها دانشگاه کشور است که مسجد و کتابخانه ندارد ، ضمن این که از نداشتن فضای ساختمانی و اداری مناسب ، خوابگاه اساتید، سالن ورزشی هم رنج می برد.

دانشگاه علم و فناوری مازندران از دل مرکز آموزش عالی بهشهر که سال ۷۳ تاسیس شد ، بیرون آمد و تا سال ۱۳۹۱ شعبه‌ای از دانشگاه علم و صنعت ایران بود.این دانشگاه فعالیتش را با ۹۰ دانشجوی شبانه در سه رشته‌ مهندسی کامپیوتر، مهندسی صنایع و ریاضی کاربردی آغاز کرد و بعدا در رشته‌های مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی عمران و علوم کامپیوتر هم دانشجو پذیرفت.

برچسب‌ها استانداری مازندران دانشگاه علم و فناوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری مازندران دانشگاه علم و فناوری استانداری مازندران دانشگاه علم و فناوری دانشگاه علم و فناوری دانشگاه ها حسینی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۵۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی

حمیرا ریگی اظهار کرد: برای اجرایی شدن ساخت نیروگاه خورشیدی با مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نیروگاهی برق ایران (سنا) نشستی برگزار و در خصوص چگونگی همکاری‌های مشترک در زمینه سرمایه‌گذاری و توسعه زیرساخت‌های برق بحث و تبادل نظر شده است.

وی افزود: همچنین برای ساخت نیروگاه خورشیدی با هدف بهینه‌سازی و مدیریت انرژی در سازمان، مدیرعامل این شرکت سرمایه گذاری به همراه معاون بنیاد مستضعفان کشور و جمعی از مدیران ارشد بنیاد مستضعفان از پست برق ۲۳۰ کیلوولت و قطعه زمین ۶۲ هکتاری با کاربری ساخت نیروگاه تجدید پذیر(خورشیدی , بادی) واقع درسایت پتروشیمی، پست ها و شبکه توزیع برق و از پست اختصاصی ۶۳ به ۲۰ کیلوولت سازمان منطقه آزاد چابهار و زمین پیرامون آن به منظور بررسی فنی امکان ساخت نیروگاه خورشیدی و بادی بازدید کرده‌اند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزادچابهار ادامه داد: مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری نیروگاهی برق ایران (سنا) در جلسه ای با محمدحسن رئیسی جانشین مدیریت امور بهره برداری منطقه آزاد چابهار در محل پست برق نهالستان منطقه آزاد شرکت و در این نشست مشترک پس از تبادل اطلاعات و تشریح مسائل مربوط به تاسیسات و شبکه‌های انتقال و توزیع آب، برق و فاضلاب این سازمان تصمیماتی گرفته شد.

وی گفت: مقرر شده تا با مشارکت همدیگر در توسعه پست اختصاصی نهالستان از ۱۵ به ۴۵ مگاوات، ارزیابی و ممیزی خطوط انتقال و شبکه توزیع آب و برق سازمان اقدامات لازم صورت گیرد.

ریگی تصریح کرد: سرمایه گذاری و مشارکت در پروژه طراحی، تهیه، نصب، راه‌اندازی و بهره‌برداری نیروگاه خورشیدی در سه فاز شامل ساخت ۲۰ تا ۳۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در ضلع شمالی و غربی پست برق نهالستان، بررسی ساخت ۱۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در انتهای شهرک دی و بررسی ساخت نیروگاه خورشیدی در انتهای فاز ۲ کارگاهی توافق شده است.

وی بررسی فنی و تعویض هادی خط انتقال( فوق توزیع) ۶۳ کیلوولت از نیروگاه کنارک تا پست نهالستان، بررسی فنی ایجاد سامانه هوشمند سازی، تله متری به منظور کنترل و مدیریت پست‌های برق و ایستگاه‌های پمپاژ آب، بررسی فنی اقتصادی و تهیه و نصب کنتورهای هوشمند برق و بررسی فنی اقتصادی تأمین برق روشنایی معابر سازمان از طریق انرژی خورشیدی و توربین بادی را مورد تاکید و توافق طرفین عنوان کرد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزادچابهار افزود: همچنین مقرر شد تا بررسی فنی اقتصادی تأمین برق بخشی از بار سازمان به صورت پایلوت از طریق ساخت نیروگاه (توربین) بادی و بررسی فنی ایجاد اتاق مونیتورینگ تاسیسات زیربنایی در دفتر مدیریت محترمه عامل سازمان و مدیریت بهره‌برداری صورت گیرد.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • در حوزه تخلفات شهری بیش از ۱۱۳۷ مورد تخریب و جمع‌آوری صورت گرفت
  • ۲۸ پروژه نیمه‌کاره حوزه کتابخانه‌های عمومی در مازندران
  • عملیات وعده صادق جهانیان را نسبت به مسئله غزه بیدار کرد
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • کلنگ خوابگاه متأهلی در دانشگاه کاشان به زمین زده شد
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود
  • دانشگاهها در راستای رفع مشکلات توسعه ای مازندران پای کار بیایند
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران
  • یادواره شهدای طلاب و روحانی مازندران در بهشهر برگزار شد