Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت برق عراق اعلام کرد که طی دو روز آینده بدهی گاز وارداتی از ایران که از سال ۲۰۲۰ باقی مانده، پرداخت خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، وزارت برق عراق روز سه‌شنبه اعلام کرد که بدهی عراق به ایران که از سال ۲۰۲۰ باقی مانده طی دو روز آینده پرداخت خواهد شد.

وزارت نیروی عراق همچنین از نقش دولت و پارلمان این کشور در حمایت از وزارت نیرو در این پرونده قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«احمد موسی» سخنگوی وزارت برق عراق به خبرگزاری رسمی این کشور گفت: «وزارت برق بار‌ها به دولت، پارلمان و افکار عمومی بر ضرورت پرداخت بدهی گاز ایران از سال ۲۰۲۰ که به دلیل عدم تصویب بودجه به تعویق افتاده بود، یادآوری کرده بود».

وی اضافه کرد: «امروز ما اعلام می‌کنیم که طی دو روز تمامی بدهی‌های سال یاد شده پرداخت می‌شود تا مانع از کاهش گاز صادراتی از ایران به عراق شویم».

احمد موسی افزود: «مشکل بدهی گاز از دولت‌های قبلی متراکم شده و دولت کنونی تلاش کرد تا این مشکل را از طریق گرفتن وام حل کرده و بدهی ایران را پرداخت کند».

سخنگوی وزارت برق عراق گفت: «این وزارتخانه از نخست وزیر به دلیل توجه و نظارت مستقیم و همچنین پارلمان به دلیل درک کردن نیاز‌های وزارت برق و فراهم کردن آن در راستای موفق شدن طرح‌های وزارت برق، قدردانی می‌کند».

پارلمان عراق، چهارشنبه گذشته متن پیشنهادی قانونی موسوم به «حمایت فوق‌العاده از امنیت غذایی و توسعه» را تصویب کرد.

در حالی کلیات بودجه کشور عراق در سایه عدم تشکیل دولت جدید تعیین نشده است، تصویب این قانون به عراق این امکان را می‌دهد که بدهی‌های خود به‌ویژه در زمینه برق و امنیت غذایی را پرداخت کند.

طبق این قانون عراق این امکان را خواهد یافت تا بدهی‌های گازی ایران را پرداخت نماید.

پیشتر، احمد موسی سخنگوی وزارت برق عراق گفته بود که میزان دقیق بدهی برقی این کشور به ایران معادل ۱ میلیارد و ۶۴۲ میلیون دلار است.

موسی پیش از این هشدار داده بود که «قطع شدن گاز ایران، بر روی عراق تأثیر خواهد گذاشت، زیرا برق کشور تا حدود ۷۰۰۰ تا ۸۰۰۰ مگاوات متکی به گاز ایران است و توقف گاز به معنای توقف یک سوم شبکه برق کشور خواهد بود.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ایران و عراق طلب ایران بدهی عراق گاز ایران برق ایران همسایگان ایران وزارت برق عراق گاز ایران دو روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۵۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بمباران شمال عراق از سوی ترکیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ملی ترکیه امروز چهارشنبه در بیانیه‌ ای از بمباران منطقه متینا در شمال عراق از سوی این کشور خبر داد.

وزارت دفاع ترکیه در این ارتباط اعلام کرد که در جریان حمله هوایی مذکور مواضع پ ک ک هدف قرار گرفته است.

منابع خبری اضافه کردند که در این حادثه ۷ تروریست کشته شده‌ اند.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه اضافه شده است که نیروهای مسلح این کشور بدون وقفه به مبارزه مؤثر و قاطع با تروریست‌ها ادامه می‌دهند تا تروریسم را در نطفه ریشه کن کنند.

این در حالیست که ترکیه در سال‌های اخیر به بهانه مبارزه با تروریست‌های پ ک ک، بر خلاف منشور ملل متحد در لزوم عدم نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل، بدون کسب مجوز از بغداد بارها به خاک عراق تجاوز کرده است؛ اقدامی که اعتراض عراق را نیز به همراه داشته است

کد خبر 6094675

دیگر خبرها

  • آزادی زندانی با مستمری بازنشستگی
  • سود ۳.۶۰۰ میلیارد یوروی بدهی بابک زنجانی را بخشیدند؟
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • ۷۲ هزار میلیارد تومان از بدهی تولیدکنندگان برق پرداخت شد
  • عضو انجمن اقتصاددان ایران: سنگینی بار عدم پرداخت بدهی گازی پتروشیمی‌ها بر دوش مردم است
  • عضو انجمن اقتصاددان ایران: سنگینی بار عدم پرداخت بدهی گازی پتروشیمی ها بر دوش مردم عادی است
  • انتشار توضیحات و جزییات جدید از پرونده جنجالی بابک زنجانی | بیش از بدهی‌اش پرداخت کرد!
  • معلمان نیکوکار زمینه آزادی همکار خود را فراهم کردند
  • کمک ۵۰ میلیون تومانی معلمان نیکوکار برای آزادی همکارشان
  • معلمان نیکوکار زمینه آزادی همکارشان را فراهم کردند