Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه اروپا امروز سه شنبه اعلام کرد که نزدیک به ۱۱۰ هزار دوز واکسن را برای کمک به مقابله با شیوع آبله میمون خریداری کرده و آن‌ها را بین اعضای اتحادیه توزیع خواهد کرد.

طبق گزارش یورونیوز، مسئولین این اتحادیه می‌گویند این واکسن‌ها که به واسطه شرکت دانمارکی «باوارین نوردیک» ساخته شده است، مختص آبله هستند، اما در برابر آبله میمون نیز موثر خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«استلا کیریاکیدس»، کمیسر بهداشت اتحادیه اروپا گفت: «از طریق توافقنامه‌ای که امروز امضا شده، تضمین می‌کنیم کشور‌های عضو به این واکسن‌های بسیار مورد نیاز برای محافظت از افراد در معرض آبله میمون دسترسی پیدا خواهند کرد.»

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید از ابتدای ماه مه، ۱۲۸۵ مورد ابتلا به آبله میمون در ۲۸ کشور خارج از آفریقا، تایید شده است. اتحادیه اروپا نیز می‌گوید حدود ۹۰۰ مورد در ۱۹ کشور در سراسر این اتحادیه گزارش شده است.

آبله میمون ارتباط نزدیکی با آبله دارد که قبل از ریشه کن شدن در سال ۱۹۸۰ میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان کشت، اما علائم آن بسیار کمتر است. اتحادیه اروپا اعلام کرد که تا پایان ژوئن تحویل واکسن به کشور‌های عضو را آغاز خواهد کرد و این توافق شامل کشور‌های نروژ و ایسلند که همسایه‌های غیرعضو اتحادیه اروپا هستند نیز می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن آبله میمون آبله میمون اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا آبله میمون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۶۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) می‌گوید اتحادیه اروپا ۱۵ میلیون یورو را برای پیش‌گیری و درمان سوءتغذیه در میان زنان، دختران نوجوان و کودکان و بهبود خدمات آب و فاضلاب در افغانستان اختصاص داده است.

یونیسف روز شنبه، ۸ ثور، با نشر خبرنامه‌ای گفته است که با این کمک برنامه ۲۷ ماهه در ۲۲ ولایت کشور اجرا خواهد شد.

قرار است از طریق این برنامه، برای ۸۰ هزار تن آب آشامیدنی و برای ۲۰۶ هزار تن خدمات صحی و به شش‌ هزار دختر نوجوان آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای فراهم شود.

بربنیاد آمار یونیسف، افغانستان با حدود ۲۹ میلیون نیازمند، از جمله ۱۵.۸ میلیون کودک و ۱۱ میلیون زن که به کمک‌های بشری نیاز دارند، یکی از بدترین بحران‌های بشردوستانه در جهان است.

روز گذشته نیز اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که برای کمک به مهاجران اخراج شده از ایران و پاکستان،‌ ۱۷ میلیون یورو به سازمان بین‌المللی مهاجرت اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: اعضای اتحادیه اروپا در ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان