Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه، در خصوص اخراج اجباری پناهجویان از انگلیس به رواندا و اخبار منتشر شده در خصوص ایرانی بودن تابعیت برخی از این‌پناهجویان، اظهار کرد: آنچه که در حال وقوع است یک شرم تاریخی برای لندن و همه آنهایی است که تمامی همت و توان خود را معطوف به پوشاندن و تطهیر سابقه استعماری‌شان کرده‌اند.

به گزارش ایران اکونومیست، سعید خطیب‌زاده افزود: اخراج و انتقال اجباری پناهجویان به کشورهای ثالث و سکوت مرگبار این روزهای کشورهای مدعی حقوق بشر و نهادهای بین‌المللی مسئول، مایه شرمساری و نقض آشکار حقوق پناهندگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  در ادامه عنوان کرد: آنچه در حال وقوع است، روی دیگر سکه فریب و دسیسه سیستماتیک رسانه‌ای علیه ایران است. رسانه‌های فارسی‌زبان معاند مستقر در لندن با ارایه تصویری مهندسی‌شده و غیرواقعی از داخل ایران و رویایی غیرواقعی‌تر از زندگی در اروپا، زمینه خروج مخاطره‌آمیز و خطرناک برخی شهروندان ایرانی را فراهم می‌آورند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: علی‌رغم ظلمی که این معدود افراد به خود و مالا وطن خود می‌کنند، دولت جمهوری اسلامی ایران در چارچوب وظایف حاکمیتی خود تاکید دارد که حقوق این افراد ذیل کنوانسیون ۱۹۵۱ و پروتکل مربوطه می‌باید رعایت شود و اعزام آنها به کشورهای ثالث رویه‌ای خطرناک است که باقی‌مانده رژیم بین‌المللی حفاظت از پناهجویان را هم از بین خواهد برد.

خطیب‌زاده در پایان اظهار کرد: در حالی‌که ایران با وجود همه مضیقه‌ها و فشارهای اقتصادی کریمانه میزبان میلیون‌ها تبعه از کشورهای دیگر از جمله افغانستان است، مایه تأسف است که مدعیان همیشگی حقوق بشر تحمل پذیرایی از چند هزار مهاجر و پناهجو را ندارند، افرادی که بسیاری از آن‌ها با فریب سیستماتیک همین دولت‌ها خطر آوارگی را به جان خریده‌اند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: سخنگوی وزارت امور خارجه ، اخراج اجباری پناهجویان از انگلیس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سخنگوی وزارت امور خارجه اخراج اجباری پناهجویان از انگلیس سخنگوی وزارت امور خارجه اجباری پناهجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۶۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که ۵ واحد (یگان) نظامی ارتش اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داده اما از انجام اقدامات تنبیهی علیه آنها خودداری کرده است.

به گزارش مشرق، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: «به این نتیجه رسیده‌ایم که ۵ واحد (یگان) نظامی اسرائیل در کرانه باختری مرتکب نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه شده‌اند.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: ما در حال گفتگو با دولت اسرائیل در مورد این موضوع هستیم و همه تخلفات قبل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (عملیات طوفان الاقصی) رخ داده است.

او مدعی شد: اسرائیل اقدامات اصلاحی را در مورد ۴ واحد (یگان) انجام داد. با یک واحد رایزنی‌های مداوم با اسرائیلی‌ها انجام می‌شود و تصمیم آمریکا پس از تکمیل مذاکرات انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • تشدید مناقشات بین ایرلند و انگلیس بر سر مسئله مهاجران
  • ناپدیدشدن هزاران پناهجو که قرار است به رواندا فرستاده شوند
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • کنعانی: ایران برخورد پلیسی با دانشجویان را در دانشگاه‌های آمریکا نمی‌پذیرد
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا