Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت انگلیس با دفاع از طرح انتقال اجباری پناهجویان به روآندا اعلام کرد، ما از انجام کاری که درست است منصرف نمی‌شویم.

پریتی پتل، وزیر کشور انگلیس که از طراحان و حامیان اصلی سیاست انتقال اجباری پناهجویان از انگلیس به روآندا است در واکنش به لغو پرواز پناهجویان به روآندا ابراز نارضایتی کرد و افزود: سیاست اعزام پناهجویان غیرقانونی به روندا پیگیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین گروه از مهاجران قرار بود در ساعات پایانی سه شنبه شب به وقت محلی با یک فروند جت از پایگاه نظامی ویلتشر عازم رواندا شوند.

وزیر کشور انگلیس در حالی با خشم به لغو پروازی که قصد داشت نخستین گروه از پناهجویان حاضر در انگلیس را به رواندا منتقل کند واکنش نشان داد که دادگاه حقوق بشردر اروپا این اقدام دولت انگلیس را به چالش کشید و آن را مغایر با موازین حقوق بشر دانست.

این در حالی است که دو دادگاه اولیه و تجدید نظر در انگلیس در احکامی جداگانه، از طرح دولت در انتقال مهاجران به روندا حمایت و درخواست فعالان حقوق بشر و حقوق مهاجران را رد کردند.

بوریس جانسون، نخست وزیر و پریتی پتل، وزیر کشور انگلیس از رای دادگاه‌های انگلیس در مجاز بودن دولت در انتقال پناهجویان از انگلیس به رواندا ابراز خرسندی کرده بودند. اما فعالان حقوق بشر و حقوق مهاجران و چندین نهاد حقوق بشری، این اقدام دولت انگلیس را غیرانسانی و شرم آور توصیف کردند.

انگلیس که دارای ششمین اقتصاد بزرگ جهان است در حالی اینچنین بر مهاجران سخت گرفته است که بنا به گزارش‌های دولت امسال فقط حدود ۱۰ هزار پناهجو با عبور از کانال مانش و دیگر مسیر‌ها وارد انگلیس شدند.

فعالان صلح طلب و ضد جنگ نیز اقدام دولت انگلیس را شرم آور توصیف و اعلام کردند: کشوری که خود با جنگ افروزی موجب تخریب زیر ساخت‌ها و قتل و آوارگی میلیون‌ها نفر شده است نمی‌تواند در قبال فجایعی که آفریده اینچنین بی مسئولیت باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انگلیس بحران پناهجویان دولت انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۶۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت مجلس یمن از تشدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، پارلمان یمن در بیانیه‌ای بر موضع استوار یمن در قبال موضوع فلسطین تاکید کرد.
 
در این بیانیه تاکید شده است که هرگونه تشدید تنش آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن و پیامدهای ناشی از آن، با قاطعیت و غافلگیری غیرمنتظره‌ای مواجه خواهد شد که دشمنان یمن آن را پیش‌بینی نکرده یا انتظار ندارند.
 
یمن بار دیگر بر تعهد خود به صلح تاکید کرد و نسبت به اجرای طرح‌های صهیونیستی-آمریکایی-انگلیسی در منطقه هشدار داد.
 
مجلس یمن همچنین همگان را به هوشیاری و بسیج همه نیروها و اتحاد جبهه ملی برای مقابله با همه توطئه‌ها علیه کشور و ملت و ایستادگی قاطع در برابر متجاوزان و اشغالگران و حامیان آنها فراخواند.
 
نیروهای مسلح یمن روز جمعه (14 اردیبهشت‌ماه) از آغاز اجرای چهارمین مرحله از تشدید تنش با گسترش هدف‌گیری کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی به سمت دریای مدیترانه خبر دادند.
 
این اقدام در پاسخ به دستورات سید عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله بود که گفت تا زمانی که اسرائیل به جنگ غزه پایان دهد و آمریکا حمله به یمن را متوقف کند، عملیات در دریای سرخ را تشدید خواهد کرد.
 
سید عبدالملک گفت: «اگر دشمن اسرائیلی و آمریکایی به ناسازگاری خود ادامه دهند، ما برای مرحله چهارم تشدید تنش آماده می‌شویم.»
 

دیگر خبرها

  • ژاپن اظهارات بایدن درباره مهاجرهراسی را تاسف آور خواند
  • برگزاری کنفرانسی برای مهار مهاجران در دانمارک
  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • نتانیاهو از رفتن به زندان جان به در برد
  • تمجید رئیسی از اعتراضات در دانشگاه‌های غربی
  • شکایت فعالان حقوق بشر از مقامات صهیونیست به دادگاه لاهه
  • رئیسی: امروز در غرب شاهد تقابل آشکار جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم/ گزارش وزیر نفت از سود ۱۲ همتی پالایشگاهی که قرار بود در دولت قبل به دلیل زیان‌ده بودن رایگان واگذار شود/ اعلام خبر کاهش نرخ رشد پول از ۳۳ به ۱۶ درصد از سوی رئیس بانک مرکزی
  • حمایت مجلس یمن از تشدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس
  • ویدئو| پناهنده ایرانی: به خط پایان رسیده‌ام!