Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده دفتر سازمان ملل ملل برای هماهنگی امور بشر دوستانه ابراز امیدواری کرد که تمدید آتش بس در یمن منجر به پایان درگیری و بحران برای همیشه شود.

 شورای امنیت سازمان ملل متحد عصر سه شنبه به وقت محلی نشستی درباره تحولات یمن داشت که بخش عمده آن پشت درهای بسته برگزار شد. در بخشی از این نشست که بصورت علنی برگزار شد، نماینده دفتر سازمان ملل متحد برای هماهنگی امور بشردوستانه ابراز  امیدواری کرد تمدید آتش بس در یمن منجر به پایان این درگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده سازمان ملل برای هماهنگی امور بشردوستانه افزود: امیدواریم تمدید آتش بس برای همیشه منجر به پایان درگیری شود که به نوبه خود بحران یمن را برای همیشه پایان خواهد داد.

 این مقام دفتر سازمان ملل متحد برای هماهنگی امور بشردوستانه در عین حال اعلام کرد که افزایش قیمت‌های مواد غذایی، تا حدی به دلیل جنگ اوکراین، بر بودجه‌های بشردوستانه نیز تأثیر گذاشته است.

به پیشنهاد سازمان ملل متحد یک آتش بس دوماهه از دوم آوریل (۱۳ فروردین) در یمن برقرار شد که از مهمترین مفاد آن ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و اجازه دو پرواز رفت و برگشت هفتگی از فرودگاه صنعا بود.

با وجود نقض مکرر این آتش بس توسط ائتلاف سعودی، هانس گروندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن ۱۲ خرداد ماه از تمدید دوماهه آتش بس در یمن خبر داد.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن نیز بدون اشاره به طرف نقض کننده آتش بس در یمن گفت که  گزارش هایی از نقض آتش از سوی طرفین درگیری دریافت کرده است.

وی در عین حال مدعی شد: از حوثی‌ها می خواهیم که به پیشنهادات سازمان ملل متحد در مورد بازگشایی راهها پاسخ مثبت دهند.

 نماینده انگلیس در سازمان ملل نیز در این نشست  از انعطاف پذیری طرف های درگیری که منجر به تمدید آتش بس شده است، استقبال و تاکید کرد که همه جاده های اصلی در یمن باید بدون تاخیر باز شوند.

نماینده انگلیس ابراز امیدواری کرد با خنثی سازی میدان های مین، تلفات غیرنظامیان در یمن به صفر برسد.

 نماینده روسیه در سازمان ملل نیز در این نشست شورای امنیت به تعداد فزاینده نشانه‌های مثبت در یمن اشاره و از تمدید آتش‌بس در این کشور با توجه به دشواری آن استقبال کرد.

نماینده روسیه در سازمان ملل کار پیچیده میانجیگری انجام شده توسط فرستاده ویژه سازمان ملل را ستایش کرد و  خواستار رفع تمامی محدودیت های دسترسی به غذا و منابع در سراسر مناطق یمن شد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز گفت که جریان کنونی، بهترین فرصت برای صلح در یمن است.

سفیر آمریکا در سازمان ملل در سخنانی با بیان اینکه کار دشواری در پیش است، یکطرفه و بدون اشاره به تعهدات طرفین دیگر گفت: از حوثی ها می خواهیم  با باز کردن جاده‌ها به صلح پایبند باشند.

وی  مدعی شد واشنگتن به دنبال راههای فراگیر برای صلح است.

در این نشست شورای امنیت، نماینده امارات در سازمان ملل نیز گفت که یمنی ها از این جنگ طولانی خسته شده اند و با استقبال از آتش بس خواستار حضور زنان و جوانان در تمام تلاش های صلح یمن شد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی عربستان، بویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: شورای امنیت سازمان ملل ، یمن ، جنبش انصارالله

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شورای امنیت سازمان ملل یمن جنبش انصارالله برای هماهنگی امور سازمان ملل نیز سازمان ملل متحد منجر به پایان آتش بس در یمن تمدید آتش بس شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۶۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله زمینی به رفح منجر به مرگ صدها هزار نفر می‌شود

معاون دبیرکل سازمان ملل درباره هرگونه حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر «رفح» در جنوب نوار غزه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، همزمان با حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به شهر «رفح» در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه، یک مقام ارشد سازمان ملل درباره حمله زمینی به این شهر هشدار داد.

«مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه بامداد چهارشنبه گفت: «جهان از اسرائیل می‌خواهد از حمله زمینی به رفح اجتناب کند».

گریفیتس اظهار داشت: «تهاجم زمینی به رفح منجر به مرگ بیشتر صدها هزار نفری خواهد شد که از قحطی و گورهای دسته جمعی فرار می‌کنند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی همچنین افزود: «ما در مسابقه‌ای برای جلوگیری از گرسنگی و مرگ هستیم و اگر گروگان‌های باقیمانده آزاد نشوند، بازنده خواهیم شد».

بامداد چهارشنبه همچنین رسانه‌های فلسطینی بامداد چهارشنبه از حملات مکرر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه خبر دادند.

کد خبر 749575

دیگر خبرها

  • طرح «پایش و ارتقای سلامت» اعضای جهاد دانشگاهی سلامت محور است
  • حمله زمینی به رفح منجر به مرگ صدها هزار نفر می‌شود
  • پلیس به وظیفه قانونی خود عمل کرده است
  • درگیری دو دانش‌آموز در شوش منجر به قتل شد
  • درگیری ۲ همکلاسی در شوش منجر به قتل شد
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود
  • پایان تحقیقات درباره اتوپایلوت تسلا پس از 13 تصادف مرگبار
  • پلیس مانع ایجاد هرج و مرج در ورزشگاه فیروزآباد شد
  • درگیری مسافری با راننده اتوبوس منجر به تصادف شد (فیلم)