Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-30@09:04:04 GMT

راه‌اندازی 5 درمانگاه در عربستان برای حجاج ایرانی

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۳۶۹۷۹

راه‌اندازی 5 درمانگاه در عربستان برای حجاج ایرانی

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب به نقل از فارس، داود باقری، مشاور رئیس سازمان حج و زیارت در امور بهداشت و درمان زائران در مورد تمهیدات پزشکی و بهداشتی پیش‌بینی شده برای مراقبت از وضعیت سلامت زائران در حج تمتع ۱۴۰۱ اظهار داشت: با توجه به محدودیت سنی زیر ۶۵ سال زائران و وجود بیماری کرونا، معاینات حجاج در ایران با این رویکرد انجام شد و علاوه بر توجه به سلامت و استطاعت جسمانی، واکسن‌های مورد نیاز زائرین تزریق و تکمیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: زائرانی که براساس دستورالعمل‌های مرکز پزشکی معاینه و استطاعت آنها تأیید شد، حداقل ۲ دز واکسن کرونای مورد تایید عربستان را تزریق کردند. همچنین واکسن تزریقی شماری از زائران مورد تأیید کشور میزبان نبود، که سینوفارم زدند و واکسیناسیون کرونای آنها هم تکمیل شد.

 باقری با اشاره به تزریق دو واکسن مننژیت و فلج اطفال به زائران اظهار کرد: واکسن‌ مننژیت هر سه سال یک بار باید تزریق شود و کسانی که بیش از سه سال از تزریق واکسن آنها گذشته بود، مجدد واکسن مننژیت را دریافت کردند. همچنین به جهت اینکه در برخی کشورهای همجوار ایران بیماری فلج اطفال شایع شده است، در تعلیمات حج عربستان این مورد ذکر شد و ما نیز براساس دستورالعمل‌های دریافتی این کار را انجام دادیم و همه زائران آماده این سفر شدند.

وی به راه اندازی ۲ درمانگاه در مدینه برای زائران ایرانی اشاره کرد و گفت: یک درمانگاه مرکز پزشکی است که در ایام حج فعال بوده و یک درمانگاه هم شبانه‌روزی در یکی از هتل‌هاست. همچنین در مکه سه درمانگاه بزرگ داریم که زائران از هتل‌های همجوار می‌توانند به آن درمانگاه مراجعه می‌کنند. در درمانگاه‌های متمرکز امکانات تخصصی و متخصصان مختلف از جمله قلب، طب اورژانس، داخلی و روان‌پزشک و همچنین خدمات تزریق برای بانوان و آقایان و مراقبت‌های ویژه بیماران وجود دارد.

باقری درپایان تأکید کرد: امسال همه درمانگاه‌ها تخصصی است و پزشکان در هر مجموعه تجمیع و تخصصی‌تر شده‌اند و با یک مقدار پیاده‌روی می‌توانند به درمانگاه مرکزی برسند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: درمانگاه حج تمتع حجاج ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۶۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری دیده نشده از حال و هوای شهر مکه در ۷۰ سال قبل

هر روز تعداد بیشتری از زائران خانه خدا وارد سرزمین عربستان می‌شوند و سعودی‌ها از تکنولوژی‌ها و امکاناتی که برای مسافران خود فراهم کرده‌اند گزارش می‌دهند؛ با این حال تا همین ۷۰ سال قبل، مراسم حج شکل دیگری داشت.

به گزارش همشهری‌آنلاین، در آن روزها سفر هوایی تجاری هنوز در مراحل اولیه خود بود و به اندازه امروز در دسترس نبود، بنابراین، بسیاری از زائران از طریق قایق یا کشتی به مکه سفر می‌کردند. کسانی که توانایی مالی داشتند، سفر خود را با هواپیماهای کوچک از کشورهای مجاور آغاز می‌کردند.

با این حال، مناظر داخلی عربستان با آنچه امروز از خود نمایش می‌دهد بسیار متفاوت بود، این‌ها تصاویری از حج شهریور ماه ۱۳۳۲ هجری شمسی است که در مجله قدیمی نشنال جئوگرافیک منتشر شده است:

حاجیان متمول با هواپیما وارد عربستان می‌شدند

کشتی وسیله‌ای رایج برای سفر به مکه بود

اکثر مردم اما از اتوبوس استفاده می‌کردند

شهر مکه در سال ۱۳۳۲ شمسی هم رونق خاص خود را داشته است

خیابان‌های شهر در طول مراسم حج همیشه شلوغ بودند

ورودی حرم مقدس متاثر از معماری عثمانی بود

محوطه حرم در آن ایام تنها از کعبه و منطقه مطاف تشکیل شده بود

در آن ایام حاجیان می‌توانستند وارد کعبه شوند

مطاف آنقدر شلوغ نبود که زائران به دشواری بیفتند

بازارهای اطراف حرم هم بسیار ساده بودند

فروشنده‌ها برای در امان ماندن از آفتاب چتر داشتند

جمرات ستون‌های کوچکی بودند که به عنوان نماد شیطان سنگسار می‌شدند

حاجیان برای انتخاب قربانیان روز عید خود به صحرا می‌رفتند

در صحرای عرفات چادرهایی ساده و در کنار کوه عرفه برپا می‌شد.

نماز در میان کاروان‌های مقیم صحرا برگزار می‌شد.

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • تصاویری دیده نشده از حال و هوای شهر مکه در ۷۰ سال قبل