Web Analytics Made Easy - Statcounter

سهراب ملایی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: تامین بچه میگوی مورد نیاز برای ذخیره سازی در سه طرح توسط پرورش دهندگان انجام شده است و انتظار می رود با ذخیره سازی در هفته جاری زمینه تولید ۷۷۰ تن میگو در این سایت در سال جاری فراهم شود.

وی اظهارکرد: درصورتیکه شبکه برق داخلی شهرک شیلاتی رودشور کامل انجام می‌شد تعداد بیشتری از طرح ها و حوضچه آماده ذخیره سازی بود اما در زمان حاضر، سه مزرعه با ۱۵۰ هکتار استخر کار تولید را با نصب ژنراتور برق فراهم کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره شیلات گناوه گفت: میزان برداشت و تولید هر مزرعه بستگی به وسعت استخر و نصب هواده (توربین اکسیژن هوا )  که نقش موثری در افزایش تولید و وزن میگو دارد، خواهد داشت.

ملایی بیان کرد: نوع میگوی ذخیره سازی شده در این طرح ها  از گونه "وانامی"  است که دیگر سایت های استان و این شهرستان از این گونه استفاده می کنند.

وی یادآورشد: کار  پرورش میگو در یک دوره سه تا چهارماه در این سایت صورت خواهد گرفت.
رئیس شیلات گناوه ادامه داد: مساحت کل سایت شهرک شیلاتی رودشور شمالی سه هزارو ۶۱۱ هکتار با ۴۳ مزرعه ۵۰ هکتاری است.

گناوه با دارابودن بیشترین نوار مرزی ساحلی در استان بوشهر در زمینه طرح‌های توسعه آبزی پروری گام‌های خوبی برداشته و هم اینک با دارابودن سه سایت پرورش میگو به عنوان بزرگترین و قطب تولید کننده این آبزی در این استان  محسوب می‌شود.

احداث مجتمع  شهرک شیلاتی رودشور یکی از طرح‌های توسعه آبزی پروری در این شهرستان به عنوان بزرگترین طرح مهم اقتصادی و ابرپروژه تولید میگو در کشور است و فاز نخست آن  مشتمل بر ۴۳ مزرعه  است.

یکی از ویژگی‌های این شهرک در شرایط اقتصادی کنونی، متعهد شدن خود سرمایه‌گذاران در هزینه‌های زیرساخت‌ها است که با بهره‌برداری کامل برای یکهزار و ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم و یکهزار نفر نیز بصورت غیر مستقیم شغل ایجاد می‌کند.

استان بوشهر با تولید سالانه ۲۸ هزار تن میگوی پرورشی قطب اول تولید این ابزی در کشور است.

برچسب‌ها میگو بوشهر جهش تولید اشتغال زایی گناوه سازمان شیلات ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میگو بوشهر جهش تولید میگو بوشهر جهش تولید اشتغال زایی گناوه سازمان شیلات ایران ذخیره سازی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۷۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود بیش از ۵ میلیون مترمکعب روان آب به سد‌های خراسان جنوبی

سارانی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: در پی بارندگی‌های ۴۸ ساعت گذشته بیش از ۵ میلیون مترمکعب روان آب در سد‌های مخزنی استان مهار و ذخیره‌سازی شده است.

او افزود: سد مخزنی رزه درمیان با ۲ میلیون و ۹۸۰ هزار مترمکعب، سد سیاهو سربیشه با یک میلیون و ۸۰ هزار مترمکعب و سد نهرین طبس با ۶۰۰ هزار مترمکعب بیشترین ورودی روان آب‌ها را داشتند.

سارانی بیان کرد: همچنین از روز پنجشنبه هفته گذشته که فعالیت سامانه بارشی جدید آغاز شد تاکنون یک میلیون مترمکعب روان آب در سد‌های تغذیه مصنوعی شوسف، چهار فرسخ و سید علی شهرستان نهبندان مهار و جمع‌آوری شده است.

بیشتر بخوانید

 جام آسمان، جان زمین را سیراب نکرد/ تداوم عطش در کویر

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: ۸ سد مخزنی با ظرفیت ذخیره‌سازی ۷۵.۷۵ میلیون متر مکعب آب در استان وجود دارد و از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۱۸ میلیون و ۷۳۰ هزار متر مکعب روان آب پشت سد‌ها ذخیره شده است.

او گفت: اکنون از حجم کل مخازن سد‌های خراسان جنوبی، ۳۰ درصد معادل ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار متر مکعب آبگیری شده است و برای ذخیره‌سازی سیلاب و روان آب در سد‌ها مشکلی وجود ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • بزرگترین طرح نوسازی شالیزارهای مازندران درآمل نیمه خرداد تحویل می‌شود
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • پنج میلیون مترمکعب روان‌آب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی ذخیره شد
  • ورود بیش از ۵ میلیون مترمکعب روان آب به سد‌های خراسان جنوبی
  • تلاش امریکا برای ذخیره انرژی با تولید باتری‌های سدیم‌یونی
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم
  • هرآنچه درباره نسل ششم آیپد ایر می‌دانیم
  • مولد سازی در گناوه باید با در نظر گرفتن مصلحت شهر باشد
  • یک‌ماه تا افتتاح بزرگترین کارخانه سرب و روی کشور
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است