Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس بررسی‌های صورت گرفته از تاریخ ششم فروردین ماه تا ۲۱ خرداد سال ۱۴۰۱ در مجموع ۹۵ هزار و ۳۰۱ درخواست مجوز در درگاه ملی مجوزها ثبت شده که از این تعداد ۲۲ هزار و ۷۸۹ مجوز صادر شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، چند سالی است که وضعیت نامطوب کشور در حوزه کسب و کارها مورد توجه قرار گرفته و کلید واژه تسهیل فضای کسب و کار شنیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بحث صدور مجوزها یکی از مراحلی است که کسب و کارها همواره از آن شکایت دارند چرا که زمان زیادی را باید منتظر بمانند و گاها دستگاه‌ها تصمیمات سلیقه‌ای در این خصوص می‌گیرند.

از جمله راهکارهایی که از اواخر سال گذشته در حوزه تسهیل دریافتمجوزهای کسب و کار پیگیری شد، شفاف‌سازی شرایط مجوزها  به منظور حذف امضاهای طلایی بود که به گفته وزارت اقتصاد این مرحله در خصوص مجوزهای بسیاری از دستگاه‌ها انجام شده است.

پس از آن اعلام شد که همه دستگاه‌های مرجع صادرکننده مجوز باید به درگاه ملی مجوزها متصل شوند که در نتیجه این فرآیند در زمان حاضر بسیاری از دستگاه‌های دولتی به این سامانه متصل شدند و اخیرا نیز فرآیند شفاف‌سازی مجوزها و اتصال شهرداری‌ها نیز آغاز شده است.

براساس آخرین آمار ارائه شده از سوی مرکز تسهیل مجوزهای کسب و کار، از تاریخ ششم فروردین ماه تا 21 خرداد سال 1401 در مجموع 95 هزار و 301 درخواست ثبت شده که از این تعداد 22 هزار و 789 مجوز صادر شده است. به گفته وزیر اقتصاد حدود 50 درصد از درخواست کنندگان دچار نقص مدارک هستند و به همین دلیل ادامه فرآیند دریافت مجوز آنها منوط به تکمیل مدارک خواهد بود.

در بین دستگاه‌های مرجع صدور مجوزهای کسب و کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بالاترین تعداد درخواستی با 56 هزار و 481 مجوز را داشته که 21 هزار و 561 (38 درصد) مجوز را صادر کرده است. نکته قابل توجه اینکه وزارت کار که مرجع صدور مجوزهای مربوط به کسب و کارهای خانگی نیز هست تاخیر در صدور مجوزها مربوطه نداشته است.

لازم به ذکر است که وزارت راه از میان سه هزار و 907 درخواست مجوز تنها 36 مجوز را صادر کرده و در خصوص 679 مجوز دیگر، نسبت به زمان تعیین شده تاخیر دارد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صدور مجوزها کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۷۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای تعویض شناسنامه با چه مدارکی به کجا مراجعه کنیم؟

روند تعویض شناسنامه‌ها، مدارک موردنیاز و محل مراجعه برای این کار از دغدغه‌های بیشتر شهروندان است و آن‌ها می‌خواهند بدانند که برای تعویض شناسنامه با چه مدارکی و به کجا مراجعه کنند.

به گزارش همشهری، ۱- اولین کار این است که برای درخواست صدور شناسنامه جدید به‌صورت حضوری به ثبت احوال و یا یکی از دفاتر پیشخوان بروید و پس از دریافت فرم تعویض شناسنامه و پرداخت هزینه‌های قانونی، درخواست خود را ارائه کنید. این کار می‌تواند توسط خود فرد، پدر، جد پدری، مادر (تا زمانی که در زوجیت پدر باشد) یا قیم برای افراد زیر ۱۸سال انجام شود.

این را هم بگوییم که در سال‌های گذشته، خدمات تعویض شناسنامه و دریافت شناسنامه المثنی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان ثبت احوال کشور انجام می‌شد و امکان پیگیری صدور شناسنامه با کد ملی هم وجود داشت، اما فعلا این خدمت در لیست خدمات الکترونیکی سایت ثبت احوال وجود ندارد.

۲- بعد از رفتن به اداره ثبت احوال یا دفتر پیشخوان، وقت ارائه مدارکی است که باید با خودتان همراه داشته باشید؛ یعنی اصل شناسنامه و ۳قطعه عکس۴×۳ تمام‌رخ جدید (برای اشخاص ۱۵سال به بالا). بعد هم باید هزینه مربوطه را طبق تعرفه جاری پرداخت کنید.

به این نکته هم توجه داشته باشید که اگر شناسنامه‌ای که برای تعویض با خودتان برده‌اید عکس نداشته باشد، ارائه اصل مدارک معتبر عکس‌دار از قبیل گذرنامه، کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت، گواهینامه‌رانندگی، کارنامه عکس‌دار دوره‌های تحصیلی راهنمایی به بالا، معرفی‌نامه عکس‌دار دانش‌آموزان از سوی مدرسه‌ای که مشغول تحصیل هستند یا کارت شناسایی عکس‌دار کارکنان دوایر دولتی با ذکر مشخصات سجلی هم کارتان را راه می‌اندازد. اگر هم هیچ کدام از این مدارک را نداشتید، شما را به نیروی انتظامی معرفی می‌کنند تا درخواست تأیید عکس برایتان بیاید.

۳- اگر چند سال قبل برای گرفتن شناسنامه جدید به ثبت‌احوال می‌رفتید، باید حدود ۲‌ماه صبر می‌کردید تا شناسنامه جدیدتان صادر شود. اما امروزه تعویض شناسنامه در اداره ثبت‌احوال و دفاتر پستی به‌صورت لحظه‌ای انجام می‌شود. البته به‌دلیل افزایش تقاضا برای صدور شناسنامه جدید، این کار ممکن است با تأخیری حداکثر ۱۵روزه هم مواجه شود.

۴- هزینه تعویض شناسنامه امسال ۵۰هزار تومان است. حالا اگر شناسنامه جدید دوباره گم شود، برای صدور شناسنامه جدید ۱۰۰‌هزار تومان از شما می‌گیرند و اگر برای سومین بار برای صدور شناسنامه جدید دست‌به‌کار شوید، این دفعه هزینه پرداختی ۱۵۰‌هزار تومان می‌شود. از مرحله سوم به بعد، هزینه صدور شناسنامه ۳۵۰‌هزار تومان محاسبه می‌شود.

دیگر خبرها

  • کانال‌های خبری، مجوز بگیرند
  • کانال‌های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • کانال های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • گردانندگان کانال‌های خبری برای دریافت مجوز قانونی اقدام کنند
  • برای تعویض شناسنامه با چه مدارکی به کجا مراجعه کنیم؟
  • ۳۹ درصد پروانه های کسب کاغذی در لرستان الکترونیکی شد
  • محرومیت از خدمات دولتی در صورت عدم دریافت شناسه یکتا
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود