Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@07:44:52 GMT

حضور کاروان «زیر سایه خورشید» در ۱۵۰ نقطه استان قزوین

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۳۸۰۴۵

حضور کاروان «زیر سایه خورشید» در ۱۵۰ نقطه استان قزوین

ساسان کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حضور کاروان زیر سایه خورشید در استان قزوین اظهار کرد: کاروان‌های زیر سایه خورشید با هدف پیوند امت با امام رضا (ع) برنامه‌ریزی شده است و امکان زیارت از راه دور امام رئوف برای همه دلدادگان حضرت، هدف اصلی حرکت این کاروان‌هاست و به خوبی عنصر عاطفی متکی به معرفت و حقیقت را در سراسر کشور به نمایش می‌گذارند و زمینه ساز مانایی و ماندگاری مکتب اهل بیت علیه السلام می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول ستاد جشن‌های مردمی و معنوی زیر سایه خورشید استان قزوین افزود: جشن‌های زیر سایه خورشید به دنبال ایجاد جریان زیارت در سراسر کشور و ارتباط با امام رئوف است، کاروان‌های زیر سایه خورشید نمادهای مانند پرچم‌های گنبد نورانی و بسته‌های متبرک رضوی را برای عاشقان آن حضرت به ارمغان می‌آورند و خادمان امام رئوف هم، نواهایی که زائران در حرم می‌شنوند را برای علاقه‌مندان زمزمه می‌کنند.

وی افزود: این کاروان‌ها علاوه بر انتقال حال و هوای حرم مطهر رضوی به نقاط مختلف کشور، در واقع پلی برای ایجاد اتحاد بین مردم است و مشاهده می‌کنیم که عاشقان امام رضا (ع) به صورت متحد، از کاروان‌های زیر سایه خورشید و خادمان حضرت استقبال می‌کنند.

مسئول ستاد جشن‌های زیر سایه خورشید استان قزوین با اشاره به آمار کاروان‌های امسال اظهار کرد: در دهه کرامت امسال که ۱۵ سال در سطح کشور و برای ۹ سال متوالی در استان قزوین اجرایی شد، ۶۵ کاروان با ۴۰ نوع برنامه طی ۱۱ روز به حدود ۲ هزار نقطه کشور سفر کردند و در این ایام حدود ۱۱ هزار برنامه توسط خادمان اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: در استان قزوین نیز این کاروان در ۱۵۰ نقطه جغرافیایی استان قزوین حضور پیدا کرده و مورد استقبال بی نظیر مردم قرار گرفت.

کرمی توزیع بیش از ۱۵ هزار بسته تبرکی حرم علی ابن موسی الرضا (ع) را از دیگر اقدامات این کاروان در قزوین دانسته و عنوان کرد: حضور کاروان رضوی در ۲۵ روستای مناطق محروم و برگزاری بیش از ۶۰ جشن مردمی بصورت محله محور، روستا محور و جشن دخترانه در ۲۵ نقطه جغرافیایی همزمان با روز ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها از دیگر برنامه‌های این کاروان در قزوین محسوب می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: دیدار و تجلیل از ۳۰ خانواده معزز شهید و جانباز، دیدار با جانبازان ۷۰ درصد قزوین، حضور سفیران رضوی در ۵ شرکت تولیدی و صنعتی با محوریت دانش بنیان، دیدار با ۸ خانواده تشکل رضوی، حضور سفیران رضوی در ۴ بیمارستان، حضور در ۴ مرکز بهزیستی ایتام نونهالان، نوجوانان وجوانان، مشارکت و همکاری بیش از ۲۵ دستگاه حاکمیتی و دولتی، حضور در مرکز آموزش شهدای جوادنیا، سپاه استان، زندان، دادگستری، حراست، صداوسیما، امور مساجد، بقاع متبرکه و دیدار با طلاب، اصحاب رسانه، ائمه جمعه، دانشگاه‌های علوم پزشکی و بین المللی امام خمینی (ره) و رجا از دیگر برنامه‌های این کاروان در قزوین بود.

کد خبر 5514852

منبع: مهر

کلیدواژه: زیر سایه خورشید قزوین دهه کرامت بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه جهرم ویروس کرونا اردبیل آمار کرونا امام رضا ع خراسان رضوی ایلام بیرجند میلاد امام رضا ع دهه کرامت مشهد زیر سایه خورشید استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۸۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی شمشیربازان خراسانی برای حضور در لیگ برتر

ایسنا/خراسان رضوی رئیس هیات شمشیربازی خراسان رضوی گفت: لیگ برتر پسران کشور به زودی برگزار می‌شود و تیم قدرتمندی برای اعزام به این دور از رقابت‌ها تشکیل شده‌است.

علی یعقوبیان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برنامه‌های هیات شمشیربازی خراسان رضوی در نیمه اول سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: طی سال جاری در اولین مرحله انتخابات هیات را پیش رو داریم که اگر همه چیز به خوبی پیش برود برنامه‌های خود را با قدرت پیش خواهیم برد. خوشبختانه با توجه به انگیزه و توان شمشیربازان خراسانی هم اکنون ۵ بازیکن ملی پوش در بخش های مختلف داریم که یک بازیکن در تیم ملی فلوره، ۳ بازیکن در تیم ملی اپه و یک بازیکن در تیم ملی سابر هستند.

وی افزود: لیگ برتر پسران کشور را در پیش داریم که تیم قدرتمندی برای اعزام به این دور از رقابت‌ها تشکیل شده است. همچنین تیم دختران در دور رفت لیگ برتر سوم شدند که امیدواریم سومی را حفظ کنند که در کشور صاحب مقام باشیم.

رئیس هیات شمشیربازی خراسان رضوی در ادامه عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده با توجه به مناسبات، مسابقات داخلی را در پیش داریم که در ماه مبارک رمضان مسابقات جام رمضان با استقبال مطلوب بازیکنان برگزار شد، که در بخش اپه زیر ۱۴ سال دختران ساجده سادات قریشی موفق به کسب مقام اول شد و الهه رزق خواه مقام دوم و بنیتا طلایی و فاطمه رزق‌خواه موفق به کسب رتبه سوم مشترک شدند. همچنین در بخش اپه بزرگسالان بانوان مهشید نیازی مقام اول را کسب کرد و تیام عباس نژاد، الینا عرفانیان و آیلین علی اکبری به ترتیب دوم و مقام سوم مشترک را کسب کردند.

یعقوبیان در پایان به تمرکز بر رده سنی پایه تاکید کرد و گفت: هم اکنون در حال سرمایه گذاری در رده سنی پایه هستیم که ان‌شاءالله بتوانیم در این حوزه نیز صاحب مقام باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین
  • از حضور رکابزنان قزوینی در تیم ملی تا نقل و انتقالات در کراپ الوند
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • ۵ مصدوم در سه حادثه ترافیکی در قزوین
  • آمادگی شمشیربازان خراسانی برای حضور در لیگ برتر
  • صدور ویزای زائران حج تمتع در حال پیگیری است
  • دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید بیژن حسنی