Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه خراسان با اشاره به عملکرد عبدالملکی در وزارت کار، تعاون و رفاه نوشت: نخستین وعده بزرگ حجت عبدالملکی پس از نخستین نشست شورای عالی کار در دولت سیزدهم در اوایل آبان ۱۴۰۰، وعده ایجاد یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل تا پایان سال ۱۴۰۱ بود. با این حال و با وجود اعلام وی مبنی بر ایجاد ۴۰۰ هزار شغل دارای بیمه در سال ۱۴۰۰، گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۰ در مجموع فقط ۱۸۴ هزار نفر به تعداد شاغلان اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال مهم‌ترین و جنجالی‌ترین تصمیم وزارت کار در دوره عبدالملکی را باید مرتبط با تعیین دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱ دانست.

در زمینه افزایش حقوق کارگران، تعیین افزایش ۵۷ درصدی حقوق برای حداقل بگیران تحت پوشش قانون کار علاوه بر فشار به واحد‌های اقتصادی و تبعاتی از جمله تعدیل نیروی کار، استخدام نکردن نیروی جدید و خروج برخی نیرو‌ها از شمول حمایت‌های بیمه ای، موجب افزایش هزینه‌های تولید و یکی از عوامل افزایش تورم در ابتدای امسال اعلام شده است. این مسئله همچنین به دلیل فشار به هزینه‌های دولت برای افزایش حقوق کارگران طرف قرارداد با دستگاه‌های دولتی، موجب ایجاد خطر کسری بودجه و تبعات تورمی ناشی از آن نیز می‌شود.

مواضع خبرساز عبدالملکی قبل از وزارت

علاوه بر عملکرد عبدالملکی در قامت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مواضع قبلی وی نیز که هر از گاهی در رسانه‌ها بازنشر می‌شد در لطمه به جایگاه وی و حتی دولت موثر بود. ادعای سال‌های گذشته وی درباره ایجاد شغل با یک میلیون تومان و ادعای فروردین ماه سال گذشته وی مبنی برامکان رساندن قیمت دلار به کمتر از ۱۵ هزار تومان و نگه داشتن آن در همان سطح به مدت دو ماه، با ارزپاشی به میزان ۳۰۰ میلیون دلار در همین راستا قابل ارزیابی است.

آخرین نمونه اظهارنظر‌های قبلی وی که بازنشر شد به موضوع تحریم‌ها بر می‌گردد که وی در سخنانی مدعی شده بود که تحریم‌ها زمانی می‌تواند اقتصاد کشور را تحت فشار قرار دهد که آمریکا شریک تجاری اصلی ما باشد در حالی که ایران با آمریکا تجارت بسیار کمی دارد.

واضح است که این شناخت شعاری و ناقص از مسائلی نظیر تحریم، ایجاد اشتغال و بازار ارز نشان می‌دهد که وی اشراف کافی به جایگاه مهمی که داشته ندارد و حضور وی هزینه‌های سیاسی و رسانه‌ای زیادی را برای دولت ایجاد می‌کرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: عبدالملکی دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۸۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران

جلسه شورای شهر تهران که امروز یکشنبه با حضور شهردار پایتخت برگزار شد با حاشیه‌هایی همراه بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جلسه شورای اسلامی شهر تهران که امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ با حضور شهردار برگزار شد، با حاشیه‌هایی همراه بود. پس از گزارش معاون حمل‌ونقل و ترافیک برخی اعضای شورا به قرارداد واردات از چین انتقاداتی وارد کردند و در مقابل برخی دیگر از اعضا این انتقادات را غیرفنی اعلام کردند و آن را سیاسی‌کاری خواندند.

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران ضمن تاکید بر فرمایشات رهبری در خصوص وحدت بین دستگاه‌ها و ایجاد امیدآفرینی برای مردم، از اعضای شورای شهر خواست که تنها درباره گزارشی که معاون حمل‌ونقل شهرداری ارائه کرده است، صحبت کنند.

زمانی که شهردار تهران برای ارائه پاسخگویی به پشت تریبون رفت، تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر از جمله تشکری هاشمی، امانی، قائمی، عباسی، اقراریان و خانم نجفی که از مخالفان سیاسی شهردار تهران به شمار می‌روند برای از حدنصاب‌افتادن شورای شهر، جلسه را ترک کردند.

در ادامه علیرضا زاکانی، شهردار تهران خطاب به کسانی که انتقاداتی وارد کرده بودند، گفت: اگر انتقادات شما فنی است بمانید تا پاسخ را بشنوید؛ شما نه جلسات هم‌اندیشی تشریف می‌آورید نه می‌نشینید پاسخ‌ها را بشنوید.

اختلافات سیاسی برخی اعضا با شهردار تهران بعد از انتخابات اخیر مجلس بالا گرفته است. همزمان جریاناتی در بیرون شورای شهر با راه‌های مختلف تلاش می‌کند تا مانع ورود اتوبوس و تاکسی‌های برقی به تهران شوند.

این جریان روز گذشته با انتشار قرارداد واردات خودرو از چین تلاش کرد در مسیر این پروژه اختلال ایجاد کند. کارشناسان معتقد هستند ورود خودروهای برقی در حل مسئله ترافیک و آلودگی هوا راهگشا است و چهره شهر را تغییر خواهد داد.

منبع: فارس

کد خبر 748825

دیگر خبرها

  • روزنامه سازندگی: مهدی نصیری توهم اتحاد نامقدس دارد
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • فضاحت با هزینه بی‌بی‌سی
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابند
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • گام عملی برای جهش تولید
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران