Web Analytics Made Easy - Statcounter

آخرین جلسه شورای علمی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فارابی در آستانه برگزاری اختتامیه، یکشنبه ۲۳ خرداد در مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در آستانه برگزاری مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین المللی فارابی، آخرین جلسه شورای علمی جشنواره عصر یکشنبه ۲۳ خرداد در محل تالار فارابی مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این جلسه ابتدا حجت الاسلام و المسلمین رضا غلامی رئیس مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و رئیس دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی فارابی، ضمن تشکر صمیمانه از مدیران و اعضای گروه‌های پانزده‌گانه جشنواره، پایان موفقیت‌آمیز کلیه مراحل داوری سیزدهمین جشنواره را تبریک گفته و از دقت نظر فراوان و مشی علمی و عادلانه گروه‌ها در فرایند داوری‌ها قدردانی و تشکر نمود.

در ادامه مهدی عباس زاده، قائم مقام رئیس دبیرخانه و دبیر کمیته علمی جشنواره، گزارش کاملی از نتایج داوری‌ها در زمینه کتب، طرح‌های پژوهشی، رساله‌های دکتری و پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد ارائه نمود.

پس از پایان گزارش دبیر کمیته علمی، شورا ضمن بیان نقطه نظرات خود درباره ظرایف و سختی‌های داوری‌ها، و همچنین بررسی موردی نتایج داوری چند اثر مورد پرسش قرار گرفت، نهایتاً نتایج داوری‌ها را جهت ارائه به شورای سیاست گذاری تصویب نمود.

در پایان عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم و دبیر جشنواره بین‌المللی فارابی، ضمن قدردانی از رئیس دبیرخانه دائمی، دبیر کمیته علمی و سایر دست اندرکاران در دبیرخانه، از کلیه مدیران گروه‌های پانزده‌گانه جشنواره که در مدتی کوتاه به نحو مجاهدانه و با دقت فراوان بیش از سه هزار اثر رسیده به جشنواره را داوری کردند تشکر نمود.

کلانتری تاکید کرد ارتقا گام به گام جشنواره بین‌المللی فارابی در دوره‌های آتی می‌تواند به رشد کیفی پژوهش‌های علوم انسانی در کشور کمک شایان توجهی نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شورای علمی جشنواره بین المللی فارابی وزارت علوم جشنواره بین المللی فارابی فرهنگی و اجتماعی داوری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۹۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون آغاز شد

ایسنا/اردبیل مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از آغاز دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان با حضور بیش از ۷۵ آلاچیق و غرفه در شهر جعفرآباد بیله‌سوار خبر داد.

حسن محمدی ادیب گفت: این جشنواره با حضور عشایر سراسر استان و گروه‌هایی از کشورهای منطقه در روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ماه در شهر جعفرآباد شهرستان بیله‌سوار برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: در این جشنواره ۴۵ آلاچیق عشایری شامل ۳۵ آلاچیق عشایر استان اردبیل و ۱۰ آلاچیق از سایر نقاط کشور حضور دارند و به ارائه فرهنگ و زندگی عشایری می‌پردازند.

به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان اردبیل وی با اشاره به اینکه آلاچیق‌های عشایری از استان‌های کهکیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، آذربایجان شرقی و غربی و چند استان دیگر در این جشنواره حضور دارند، تأکید کرد: همچنین در این جشنواره ۳۰ غرفه صنایع‌دستی و محصولات فرهنگی نیز حضور دارند که به ارائه محصولات اقوام مختلف می‌پردازند.

محمدی ادیب ادامه داد: انتظار می‌رود که همانند دوره‌های قبل جشنواره کوچ عشایر در این دوره نیز در روز جمعه با استقبال پرشمار علاقمندان روبرو باشیم و برنامه‌های مختلفی مانند کوچ نمادین، عروسی عشایری، بازی‌های بومی و محلی، مسابقه تیراندازی با کمان سنتی، شو اسب، مسابقه برترین قوچ مغان، مسابقه لباس سنتی و مسابقه برترین آلاچیق عشایری نیز در این جشنواره برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پارسانیا: باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم
  • حضور ۷۵ آلاچیق و غرفه در جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون آغاز شد
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»