Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط‌عمومی استانداری قم، سید محمدتقی شاهچراغی در حاشیه بازدید از دانشگاه حضرت معصومه(س) قم در گفت‌وگویی اظهار داشت: با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی توافق کرده‌ایم که بقیه این اعتبار را، در سال جاری پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اتفاق های خوب در استان قم، راه اندازی دانشگاه تک‌جنسیتی حضرت معصومه(س) ویژه دختران با هدف فراهم کردن محیط علمی مناسب و راحت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه در طول سال‌های گذشته تقریبا، این دانشگاه جزو محروم‌ترین مجموعه‌های دانشگاهی استان بوده‌است، از این‌رو در مسایلی همچون خوابگاه، سلف‌سرویس و محوطه‌سازی؛ عقب‌ماندگی‌های جدی دارد.

شاهچراغی ادامه داد: در جلسه با مدیران این دانشگاه، تصمیم‌هایی گرفته شد و ان شاءالله جلسه‌ای را با مسئولان دفتر ویژه ریاست جمهوری برای بعضی از مسایل قم از جمله موضوع های مربوط به این دانشگاه و نیز جلسه‌ای با وزیر ورزش و جوانان در رابطه با مسایل ورزشی استان و این دانشگاه خواهیم داشت.

استاندار قم اضافه کرد: با هماهنگی هایی که با شهرداری شده‌است، در زمینه‌هایی مانند تسهیل رفت‌وآمد دانشجویان و فضای سبز این دانشگاه، همکاری‌هایی صورت خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: همچنین قرار شد، ظرف چند روز آینده گروهی از خیرین در حوزه آموزش عالی شکل بگیرد و در استان چند دانشگاه نیاز به توجه جدی از جمله دانشگاه حضرت معصومه(س) دارند.

شاهچراغی در بخش دیگر سخنان خود تاکید کرد: «خوابگاه» برای همه دانشگاه‌ها لازم است و در این دانشگاه که ویژه دختران است، یک ضرورت است.

وی تصریح کرد: کمک به دانشگاه حضرت معصومه(س) یک امر مسلم و قطعی است و ان شاءالله بتوانیم در این زمینه گامی برداریم و گزارش بعدی ما در این زمینه، هنگامی باشد که کارها به نتیجه رسیده باشد.

بر اساس این گزارش، استاندار در ابتدای ورود به این دانشگاه در مزار شهیدان گمنام حضور یافت و به مقام شامخ شهیدان اَدای احترام کرد و در ادامه از بخش های گوناگون این دانشگاه از جمله کتابخانه، سالن غذاخوری (سلف‌سرویس) و خوابگاه این دانشگاه بازدید و با تعدادی از دانشجویان گفت وگو کرد.

در این بازدید دانشجویان مشکلات خود را از جمله مساله رفت و آمد به واسطه دوری دانشگاه مذکور تا مرکز شهر و فضای سبز دانشگاه را مطرح کردند و از استاندار خواستار رسیدگی به این امور شدند.

استاندار قم نیز در این بازدید بر رفع مشکلات این دانشگاه تاکید و از مسئولان آن خواست تا با جدیت پیگیر امور باشند.

شاهچراغی و هیات همراه همچنین در جلسه ای با رییس و مسئولان این دانشگاه شرکت کردند.

رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) در این جلسه، با بیان مشکلات این دانشگاه گفت: در حال حاضر این دانشگاه یکهزار و ۷۶۴ دانشجو دارد که از این تعداد یکهزار و ۱۳۳ نفر آن‌ها غیربومی هستند و مساله خوابگاه یکی از مشکلات این دانشگاه است.

مریم بردبار؛ ساخت مسجد دانشگاه، تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه های دانشکده هنر، محوطه سازی اطراف خوابگاه و دانشکده علوم انسانی، ایجاد فضای سبز، سلف سرویس، کتابخانه و تجهیز سالن ورزشی را از جمله دیگر نیازهای این دانشگاه برشمرد.

وی با اشاره به قانون جوانی جمعیت و فرزندآوری؛ ساخت مهدکودک و خوابگاه متاهلان را از دیگر نیازهای این دانشگاه اعلام کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا آخوندزاده مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه حضرت معصومه(س) نیز  اظهار داشت: در دولت انقلابی انتظار داریم که نگاه ویژه ای به دانشگاه بشود.

دانشگاه حضرت معصومه(س) در بلوار الغدیر، روبروی ورزشگاه یادگار امام قرار دارد. 

برچسب‌ها سید محمدتقی شاهچراغی قم دانشگاه تک جنسیتی دانشگاه استانداری قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید محمدتقی شاهچراغی قم دانشگاه تک جنسیتی سید محمدتقی شاهچراغی قم دانشگاه تک جنسیتی دانشگاه استانداری قم دانشگاه حضرت معصومه س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۹۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح چند پروژه شهری در دهه کرامت امسال در قم

به گزارش خبرنگار مهر، سید مرتضی سقائیان‌نژاد پیش از ظهر دوشنبه در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار کرد: در دهه کرامت بالغ بر ۶۵ موضوع در ستاد شهرداری قم برنامه ریزی شده است و افتتاح چند هزار میلیارد پروژه از دیگر برنامه‌های این ایام خواهد بود.

شهردار قم اضافه کرد: برگزاری نشست شوراهای اسلامی شهرهای کشور به میزبانی استان قم از جمله برنامه‌های شهرداری در دهه کرامت می‌باشد.

سقائیان نژاد خاطرنشان کرد: کرامات و برکات شهرهای مقدس مشهد و قم بواسطه دوبارگاه امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) است.

کد خبر 6092196

دیگر خبرها

  • ایجاد دبیرخانه تکریم دختران و بانوان در حرم حضرت معصومه(س)
  • افتتاح چند هزار میلیارد پروژه شهری طی دهه کرامت در قم
  • افتتاح چند پروژه شهری در دهه کرامت امسال در قم
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • شعار دهه کرامت ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» اعلام شد
  • شعار دهه کرامت امسال اعلام شد
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد