Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر اسماعیل نورصالحی سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جلسه کارگروه رسانه جمعیت استان اظهار داشت : در حال حاضر شرایط جمعیتی در استان و کشور به گونه ای است که ما دچار ابر بحران جمعیتی شده ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر اسماعیل نور صالحی سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جمع اصحاب رسانه گفت : وضعیت گیلان در کشور از نظر رشد جمعیت در شرایط بدی قرار دارد و باید در این زمینه چاره اندیشی شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : جمعیت شناسان از بحرانی که  اکنون با آن دست به گریبان هستیم به عنوان چاله جمعیتی نامگذاری کرده اند.

وی با بیان اینکه کشورهای اروپایی با این بحران دست به گریبان بوده اند ،عنوان کرد : آن کشورها در یک پروسه زمانی  ۳۰۰ ساله به این نقطه رسیده اند اما کشور ما در یک زمان ۳۰ ساله به این چالش رسیده است.

نور صالحی اضافه کرد : کشورهای اروپایی پیش از اینکه به چالش بزرگتری برسند از نظر اقتصادی و اجتماعی توانسته اند خود را تطبیق داده و شرایط را اصلاح کنند و به وضعیت مطلوب برسند .

وی خاطر نشان کرد : قاعدتا اگر شرایط اصلاح نشود و آمادگی لازم وجود نداشته باشد ما دچار بحران می شویم و حدودا ۸ الی ۱۰ سال فرصت داریم که برای جمعیت استان و کشور کاری انجام دهیم.

سرپرست معاونت بهداشتیدانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد : اگر نتوانیم کاری انجام دهیم ۱۵۰ سال زمان خواهد برد تا شرایط مطلوب ایجاد شود و این زنگ خطری برای کشور خواهد بود .

جوانان امروز ۳۰ سال آینده سالمند می شوند و عملا کشور از نظر امنیتی نیز در تهدید قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد : از نظر هویتی ،وجودی و ماندگاری بسیار ضرورت دارد که در مورد جمعیت استان و کشور اقدامی صورت دهیم و به بحث فرزند آوری تاکید نماییم.

نور صالحی گفت : سیاست فرزند آوری سیاست درستی است اما باید چالش های پیش روی این سیاست مرتفع گردد.

انتهای پیام/

 

خبرنگار: ماریا اخوان

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رشد جمعیت علوم پزشکی گیلان سرپرست معاونت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۹۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده تربیت فیزیوتراپیست در دوره‌های کوتاه مدت

به گزارش خبرگزاری مهر، پرهام پارسانژاد، نسبت به تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد و عوام فریبی و سوءاستفاده از تقاضای بسیار زیاد جوانان جویای کار انتقاد کرد و گفت: در حالی که فیزیوتراپی یکی از رشته‌های علوم پزشکی است و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور فقط از طریق کنکور سراسری در این رشته دانشجو می‌پذیرند، دانشگاه آزاد در اقدامی کاملاً تجاری و عوام فریبانه با سوءاستفاده از تقاضای بالای تحصیل و کار جوانان در این رشته و به رغم اعلام معاونت فرهنگی و اجتماعی ریاست جمهوری، معاونت حقوقی وزارت بهداشت و معاونت فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور مبنی بر غیرقانونی بودن آن، طی دوره‌های کوتاه مدت در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای تابعه خود، فیزیوتراپیست تربیت می‌کند.

دبیر انجمن فیزیوتراپی ایران افزود: مدارک صادره هیچ‌گونه وجاهت قانونی ندارند و به هیچ وجه مجوزی برای اشتغال افراد صاحب مدرک در امر درمان بیماران نیستند و تنها میلیون‌ها تومان سرمایه جوانان بیکار و خانواده‌های آنها را به جیب دانشگاه آزاد سرازیر می‌کند.

کد خبر 6088839 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • زایمان سزارین در گیلان همچنان پیشتاز است
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب شد
  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد
  • نماد فرهنگی فرزندآوری و جوانی جمعیت هرمزگان کلنگ‌زنی شد
  • کلنگ‌زنی پارک دادا و کاکا در بندرعباس
  • پشت پرده تربیت فیزیوتراپیست در دوره‌های کوتاه مدت