Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@08:56:27 GMT

۳۰۰۰ نظامی انگلیسی در اوکراین علیه روسیه می‌جنگند

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۳۹۹۰۶

۳۰۰۰ نظامی انگلیسی در اوکراین علیه روسیه می‌جنگند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ماموکا مامولاشویلی» یک فرمانده گرجستانی که بر عملیات مربوط به داوطلبان خارجی نظارت دارد، تصریح کرد که حدود سه هزار نظامی انگلیسی در اوکراین علیه نیروهای روسی نبرد می‌کنند.

بنا بر گزارش روزنامه انگلیسی ایندپندنت، «ماموکا مامولاشویلی» فرمانده لژیون گرجستان گفت که حدود ۲۰ هزار جنگجوی خارجی به نیروهای اوکراینی کمک می‌کنند که تقریباً یک هفتم آنها از بریتانیا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، لژیون گرجستان، یک واحد نظامی تحت فرماندهی اوکراین، بیشترین سهم از جنگجویان خارجی در اوکراین را تشکیل می‌دهد. نظامیان انگلیسی دومین گروه بزرگ و جنگجویان آمریکایی سومین گروه را تشکیل می‌دهند.

مامواشویلی که یگان لژیون گرجستان را در زمان آغاز درگیری‌ها در سال ۲۰۱۴ در شرق اوکراین بنیانگذاری کرد، به اسکای نیوز گفت که ۷۰ تا ۸۰ درصد از جنگجویان داوطلب خارجی در ابتدا از یگان وی عبور می‌کنند اما بیشتر آن‌ها به لژیون بین‌المللی می‌روند زیرا او به دنبال تجربه رزمی بیشتر است.

روزنامه ایندیپندنت نوشت که با وجود ادعاهای این فرمانده گرجستانی، تعداد دقیق جنگجویان انگلیسی در اوکراین نامشخص است. دولت بریتانیا تعداد نظامیان انگلیسی را که در اوکراین علیه روسیه نبرد می‌کنند، ردیابی نمی‌کند و مشخص نیست که آیا ملیت نظامیان خارجی توسط اوکراین ثبت می‌شود یا خیر.

بر اساس این گزارش، یک نظامی اسبق انگلیسی هفته گذشته به دومین فرد انگلیسی تبدیل شد که در جنگ اوکراین کشته شدند. «جردن گاتلی» ۲۴ ساله در سیویرودونتسک مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد. پیش از روسیه دو جنگجوی انگلیسی را که در ماریوپل بازداشت کرده بود، به اتهام «مزدوری» پس از نبرد در کنار نظامیان اوکراینی علیه روسیه، به اعدام محکوم کرد.

طبق گزارش ایندیپندنت، «آیدن آسلین» و «شان پینر» از اعضای یگان‌های ارتش اوکراین بودند که در منطقه ماریوپل علیه روسیه نبرد می‌کردند. دولت بریتانیا این محاکمه را «ساختگی» خواند و گفت که این دو نفر از اعضای قانونی ارتش اوکراین هستند و باید به عنوان اسیران جنگی با آن‌ها رفتار شود.

روسیه در ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، عملیات نظامی ویژه در اوکراین را آغاز کرد و در طول جنگ این کشور، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین از داوطلبان خارجی درخواست کرد تا برای نبرد با روسیه به اوکراین سفر کنند و برای این افراد ویزا صادر کرد و حتی بسیاری از افسران ارشد نظامی بازداشت شده را برای کمک به اوکراین در نبرد با روسیه آزاد کرد.

از همان ابتدای عملیات نظامی روسیه، کشورهای غربی با اعمال تحریم‌ علیه روسیه و عرضه کمک‌های نظامی به اوکراین به آتش درگیری‌ها در اوکراین دامن زدند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: نظامی انگلیسی اوکراین عملیات نظامی روسیه شرق اوکراین علیه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۹۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «کریستوف وانر» روزنامه‌نگار آلمانی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ولت» این کشور اعلام کرد که ارتش روسیه تسلیحات ارسالی کشورهای غربی به اوکراین را قبل از تحویل آنها به ارتش اوکراین در میانه راه منهدم می‌کند.

وی با اشاره به حمله اخیر ارتش روسیه به راه‌آهن اوکراین و هدف‌قراردادن تجهیزات نظامی ارسالی غربی‌ها برای ارتش اوکراین گتف: باید توجه داشت که این حمله علیه تجهیزات نظامی انجام شد.

این روزنامه‌نگار آلمانی در ادامه تأکید کرد که «به لطف کار خوب نیروهای امنیتی و اطلاعاتی روسیه، ارتش روسیه تجهیزات غربی‌ها را قبل از اینکه به دست نیروهای مسلح اوکراین برسد، منهدم می‌کند.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو دیروز جمعه اعلام کرد که حمایت ناکافی غرب از اوکراین دلیل پیشرفت روسیه در میدان نبرد است، اما کمک‌های نظامی بیشتری به کی‌یف در راه است. دبیر کل ناتو با اشاره به وخامت اوضاع کیف در درگیری با مسکو، گفت که اوکراین محل محک اعضای ناتو است.

استولتنبرگ گفت: ما باید صادق باشیم. واقعیت این است که در ماه‌های اخیر، متحدان ناتو حمایتی را که ما قول داده‌ایم ارائه نکرده‌اند؛ آمریکا نتوانست به توافق بر یک بسته برسد و در اروپا، تحویل مهمات بسیار پایین‌تر از سطحی است که ما گفته‌ایم ارائه خواهیم کرد.

چهارشنبه گذشته «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را پس از بن بست طولانی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره امضا کرد. این بسته مدتها به دلیل اختلافات در کنگره آمریکا مسدود مانده بود.

کد خبر 6090214

دیگر خبرها

  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • اوکراین تانک‌های آبرامرز آمریکا را از میدان جنگ خارج می‌کند
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • نبردی که تکلیف پیروز جنگ در شرق اوکراین را مشخص می‌کند/ چاسیویار؛ شهری که کلید دونباس را به کرملین تقدیم می‌کند +نقشه و تصاویر
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم