Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@02:41:53 GMT

ساخت ربات شناسایی کننده بیماران توسط یک دانش‌آموز

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۰۶۱۹

ساخت ربات شناسایی کننده بیماران توسط یک دانش‌آموز

به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس،محمد پرهام پوریا، دانش‌آموز نخبه علمی کشور و محسن محمدیان، مربی دانش‌آموزان مخترع مهمانان صبح پارسی شبکه جام جم بودند.

پوریا با حضور در این برنامه از جدیدترین اختراع خود و بازار هدف آن صحبت کرد. وی همچنین در ادامه از اهداف آینده خود برای اختراعات دیگر سخن گفت.

دانش‌آموز نخبه علمی کشور و مخترع گفت: من در مسابقات بسیاری شرکت کردم و طی سال‌های اخیر توانستم ۱۱ مقام کسب کنم؛ من یک ربات طراحی کردم که می‌تواند در محیط‌های عمومی مردم را شناسایی کند تا برای سنجش تب آن‌ها و ارائه ضدعفونی کننده‌ها به آن‌ها مراجعه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ربات یک صفحه نمایش دارد که اطلاعات لازم را به مردم نمایش می‌دهد. 

پوریا گفت: با توجه به آنکه ویروس کرونا کمرنگ‌تر شده، اکنون بیشترین کاربری این ربات برای مراکز درمانی در نظر گرفته شده و انتظار می‌رود در بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار گیرد. 

وی افزود: من از آنجایی که در حوزه رباتیک فعالیت می‌کردم تصمیم گرفتم در جهت بهبود شرایط ویروس کرونا رباتی طراحی کنم تا بتوانم تاثیرگذاری مثبتی داشته باشم؛ در نتیجه تمامی قطعات ربات و همچنین برنامه نویسی آن را به تنهایی صورت دادم.  

این دانش‌آموز نخبه ادامه داد: من خیلی به ساخت وسایل کمک کننده به انسان‌ها علاقه دارم در نتیجه به محض پیدا کردن ایده‌های مناسب آن را عملی می‌کنم و در مسابقات و نمایشگاه‌ها شرکت می‌کنم تا بتوانم ایده‌ها را به نتیجه برسانم و تاثیرگذاری آن‌ها را افزایش دهم.

مخترع اظهار داشت: من از یادگیری علم لذت می‌برم و خواندن درس در مدرسه به من کمک می‌کند اطلاعات بسیاری را کسب کنم. تاکنون هر چه که یاد گرفته‌ام نیز در مدرسه بوده و از حضور در آنجا کاملا لذت می‌برم.

پوریا گفت: هدف من آن است که فعالیت‌های امروز خود را افزایش دهم تا بتوانم در آینده اختراعات بهتری داشته باشم و در زندگی روزمره افراد تاثیر مثبت بگذارم. 

مربی دانش‌آموزان مخترع گفت: پرهام بسیار دانش‌آموز فعالی است و بدون نیاز به یادآوری کارهای خود را انجام می‌دهد و بسیار پیگیر فعالیت‌هایش است. دانش‌آموزان بسیاری در مدرسه حضور دارند اما پرهام به صورت متفاوت و با انگیزه بیشتر کارهای خود را پیش می‌برد. 

محمدیان ادامه داد: ما در مدرسه دانش‌آموزان را برای مسابقات مختلف مانند سازه‌ها، بازی‌سازی و رباتیک آماده می‌کنیم تا بتوانند تلاش‌ کنند و در مسیر مورد نظرشان موفق شوند. اکنون کلاس‌های پژوهشی مانند رباتیک به صورت همزمان برگزار می‌شوند و افراد می‌توانند بر اساس علاقه خود در این کلاس‌ها حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ربات دانش آموز شناسایی بیماران دانش آموزان دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۰۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ربات چینی با سرعت و دقت انسانی

دریافت 49 MB

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، به نظر می رسد عصر شکوفایی ربات های انسان نمای توسعه یافته و آموزش دیده با سرعت های خارق العاده فرارسیده است.

یک ربات ساز چینی که در این زمینه به دستاوردهای قابل توجهی رسیده «آستریبات» است. این شرکت روی توسعه ربات های دستیار مجهز به هوش مصنوعی تمرکز کرده و به تازگی ویدئویی از ربات انسان نمایS1 منتشر کرده است. در این ویدئو S1 در حال انجام فعالیت های خانه داری با سرعتی بی سابقه دیده می شود که پیشرفتی خارق العاده برای یک ربات است. شرکت سازنده مدعی است ربات مذکور می تواند با حداکثر سرعت 10 متر بر ثانیه حرکت کند و با هر بازویش حداکثر 10 کیلوگرم بار حمل کند.

استارداست اینتلیجنس شرکت مادر آستریبات توسط لای جی تاسیس شده که قبلا در آزمایشگاه رباتیک تنسنتف بایدو و دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ فعالیت کرده است. جی تجربیات خود را برای توسعه ربات چرخ دار تنسنت به نام «اولی» و بسیاری از ربات های دیگر به کار گرفته است.

ربات S1 با کمک یادگیری تقلیدی (imitation learning) می تواند بسیاری از وظایف پیچیده و مفید را برای انسان ها باسرعت عملیات و سازگاری که مشابه فعالیت انسان ها است، انجام دهد. شرکت سازنده مدعی است ربات مذکور تحت تست های متعدد با مدل های بزرگ و قرار است در سال جاری میلادی آن را به طور تجاری عرضه کند.

کد خبر 6089658 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • گرگان ۹۰ هزار دانش آموز دارد /هزینه پروانه ساخت و ساز مانع مولدسازی
  • عملیات ساخت ۱۰۳ مدرسه جدید در استان کرمان آغاز شد
  • فیلم؛ بازی دانش آموزان با مرگ برای رسیدن به مدرسه
  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • ساخت ربات چینی با سرعت و دقت انسانی
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل