Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: صادرات ۲۹۰ هزار تن کالا از استان سال ۱۴۰۰ به میزان ۹۷ میلیون دلار ارزآوری داشت.

به گزارش بازارنیوز، حمیدرضا مداح روز چهارشنبه به رسانه‌ها گفت: ۲۹۰ هزار تن کالا از استان سمنان در سال گذشته به ارزش ۹۷ میلیون دلار صادر شد که در مقایسه با سال ۱۳۹۹ از نظر وزنی ۱۲ درصد و از نظر ارزشی ۵۸ درصد رشد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به رشد ۳۷ درصدی ارزش دلاری هرتن کالای صادراتی در استان، خاطر نشان کرد: بیشترین کالا‌های صادراتی استان شامل هیدروکربن سبک، سود سوزآور، کابل زمینی، سرب تصفیه شده، پودر لباسشویی، میلگرد، سیلیسوم، کاشی و سرامیک، کولر آبی، شیرینی و شکلات و کلرو سدیم بود که به کشور‌هایی از قبیل افغانستان، عراق، امارات، ترکیه، پاکستان، چین، انگلستان، هند، کرواسی، صربستان هنگ کنگ، ارمنستان، آذربایجان، و ایتالیا صادر شد.

مداح افزود: در این مدت ۱۲ هزار تن کالا به ارزش ۵۸ میلیون دلار به استان سمنان وارد و از گمرک ترخیص شد که شامل اجزاء و قطعات ماشین‌ها و دستگاه‌های برقی، ماشین آلات و دستگاه‌ها برای قنادی یا برای تولید کاکائو یا شکلات، پنبه حلاجی شده، قطعات منفصله خودرو، ماشین آلات نانوایی یا نان شیرینی پزی، بیسکویت سازی، محصولات از آهن یا فولاد غیرممزوج تخت نورد شده بود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت استان سمنان با اشاره به کاهش ۱۲ درصدی ارزش دلاری هر تن کالای وارداتی به استان در سال گذشته تصریح کرد: این کالا‌ها از کشور‌های از قبیل ترکیه، چین، ایتالیا، آلمان، ازبکستان، کره جنوبی، امارات، اسپانیا، اتریش، هلند، بلژیک، مالزی، و سوییس وارد استان شد.


/ایرنا

برچسب ها: صادرات ، استان سمنان ، ارزآوری لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000ReB

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: صادرات استان سمنان ارزآوری هزار تن کالا استان سمنان میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۱۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد

سید مهدی فرحی شامگاه یکشنبه در حاشیه بازدید از غرفه چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران گفت: میزان صادرات غیرنفتی برنامه‌ریزی شده برای سال‌جاری با ۲۳ درصد رشد نسبت به سال گذشته ۶۰ میلیارد دلار پیش‌بینی شده است.

وی اظهار داشت: این برنامه پیش‌بینی شده در بحث صادرات غیرنفتی جز با مشارکت همه استان‌های کشور محقق نمی‌شود.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی برضرورت ارتقای بهره‌وری، تعریف برنامه‌های راهبردی، حمایت‌ها و پشتیبانی‌های ملی از جمله تامین مواد اولیه، زیرساخت‌ها و مشارکت‌های مردمی برای تحقق برنامه صادرات غیرنفتی در کشور تاکید کرد.

وی در خصوص اهمیت زنجیره ارزش محصولات گفت: چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌های پیشتاز و نمونه در عرصه تعریف و معرفی زنجیره ارزش به شمار می‌رود.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی اضافه کرد: با تعریف و شناسایی زنجیره‌های ارزش‌ساز در استان‌ها و تبدیل آن‌ها به ارزش اجرایی و معرفی مدیران راهبر باید بهره‌وری را چند برابر کرد.

فرحی یادآور شد: تعریف زنجیره‌های ارزش در استان‌ها موجب ارتقای بهره‌وری، صادرات، تولید، اشتغال‌زایی و نوآوری در استان می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت