Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های پاکستان با انعکاس بازتاب گسترده اولین سفر رسمی وزیر امور خارجه این کشور به ایران، دعوت از آیت‌الله رئیسی برای سفر به اسلام‌آباد، عزم مجدد برای تحکیم روابط میان دو همسایه و تلاش برای گشایش در همکاری های تجاری و اقتصادی را مهمترین بخش این دیدار خواندند.

به گزارش روز چهارشنبه ایران اکونومیست، رسانه های دولتی پاکستان و بسیاری از رسانه های خصوصی، شبکه های خبری، وب سایت ها و روزنامه های صبح امروز اخبار صفحه اول خود را به سفر بلاول زرداری به ایران و دیدارهایش با آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان اختصاص دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلویزیون ملی پاکستان (PTV) با پخش تصاویری از استقبال وزیر امور خارجه ایران از همتای پاکستانی، کنفرانس مطبوعاتی مشترک و دیدار بلاول بوتو زرداری با رئیس جمهوری کشورمان، گزارش داد: آیت الله رئیسی با اعلام آمادگی برای تامین نیاز پاکستان به انرژی تاکید داشت که ایران، امنیت پاکستان را امنیت خود می داند.

خبرگزاری رسمی پاکستان (APP) نیز با ارائه بازتاب از کنفرانس مطبوعاتی مشترک بلاول زرداری با وزیر امور خارجه ایران، نوشت که تهران و اسلام‌آباد مسیرهای جدید توسعه روابط اقتصادی از جمله تجارت تهاتر و تقویت مراودات مرزی را بررسی کردند.

ای پی پی گزارش داد: وزیر امور خارجه پاکستان از جانب نخست وزیر این کشور دعوتنامه سفر به پاکستان را به رئیس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرد.

 


 

رادیو دولتی پاکستان نیز گزارش داد: بلاول بوتو زرداری که برای اولین بار پس از انتخاب به عنوان وزیر امور خارجه سفر رسمی به ایران انجام داده است، با همتای خود و همچنین آیت الله رئیسی دیدار و از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از ملت های مسلمان از جمله مردم کشمیر قدردانی کرد.

روزنامه اردو زبان «۹۲» چاپ اسلام‌آباد امروز تصاویر دیدار وزیر امور خارجه پاکستان با رئیس جمهوری ایران و هدیه آلبوم عکس مرتبط با سفر خانم هید بی نظیر بوتو نخست وزیر فقید پاکستان و مادر بلاول، از سوی وزیر امور خارجه ایران به همتای پاکستانی را در صفحه اول خود منتشر کرد.

این روزنامه نوشت: زرداری در دیدار با مقام های ایران پیرامون دریافت برق اضافی از ایران برای حل بحران انرژی در بلوچستان پاکستان، تقویت تجارت دو کشور، اسلام هراسی و مناقشه کشمیر رایزنی انجام داد.

روزنامه انگلیسی زبان «داون» امروز نوشت: وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با آیت الله رئیسی، بر تعهد اسلام آباد برای تقویت مناسبات با تهران در تمامی زمینه ها به ویژه اقتصاد و انرژی تاکید کرد.

روزنامه اقتصادی «بیزینس ریکوردر» چاپ اسلام‌آباد نیز گزارش داد: وزیر امور خارجه پاکستان که در راس یک هیات سیاسی-اقتصادی در تهران بسر می‌برد، پیرامون تقویت مناسبات دوجانبه به ویژه در بخش‌های تجاری و انرژی مذاکره کرد. 

این روزنامه افزود: وزیران امور خارجه ایران و پاکستان درباره روابط دوجانبه و توسعه آن در زمینه‌های مختلف مطابق با پتانسیل‌های دو کشور جهت همکاری‌های فرهنگی، آموزشی، مدیریت مرزها، تجارت و انرژی را بررسی کردند. 

روزنامه انگلیسی زبان «نیشن» سرمقاله امروز خود را به سفر بلاول زرداری به ایران اختصاص داد و نوشت: زمان این بازدید بسیار مناسب است و می تواند شروع خوبی برای همکاری‌های بزرگتر میان ۲ همسایه به ویژه در حوزه‌های تجاری و انرژی شود.

نیشن نوشت: در واقع سفر به جمهوری اسلامی ایران آزمونی برای وزیر جدید امور خارجه پاکستان است و قدرت رایزنی و سیاست خارجی وی را محک می‌زند. 

این روزنامه پاکستانی سفر زرداری به ایران همزمان با برخی دگرگونی‌ها در منطقه و جهان از جمله تشدید اسلام‌هراسی، بحران اوکراین و بحران انرژی در جهان را بسیار حائز اهمیت قلمداد کرد و با اشاره به پروژه انتقال گاز از ایران به پاکستان، ابراز امیدواری کرد که این سفر موجب کاشته شدن بذر شروع مجدد کار بر روی این طرح بزرگ و مهم برای پاکستان شود. 

دیگر روزنامه‌های مطرح پاکستان از جمله اکسپرس تریبیون، نیوز، جنگ و دنیا نیز اخبار امروز خود را به دیدارهای بلاول بوتو زرداری در تهران با مقام‌های بلندپایه کشورمان، دعوت نخست وزیر پاکستان از آیت‌الله رئیسی برای سفر به اسلام‌آباد و ادامه سفر زرداری در ایران با حضور در مشهد مقدس اختصاص دادند. 

تارنماهای خبری العربیه، تی آر تی ترکیه و دویچه‌وله آلمان نیز سفر وزیر امور خارجه پاکستان به ایران و دیدار با رئیسی و امیرعبداللهیان را منعکس کردند. 

«بلاول بوتو زرداری» وزیر خارجه پاکستان روز سه‌شنبه به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد و مورد استقبال دستیار وزیر و مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه قرار گرفت.

حسین امیر عبداللهیان شب گذشته در توییتی درباره سفر وزیر خارجه پاکستان نوشت: امروز در تهران میزبان برادر عزیزم، وزیر خارجه پاکستان بودم.

 وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: روابط عمیق بین دو کشور بزرگ و موثر جهان اسلام، ایران و پاکستان، همواره امیدبخش و رو به جلو بوده است.

زرداری قرار است امروز (چهارشنبه) با وزیر راه و شهرسازی به عنوان رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور دیدار و سپس برای زیارت بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) عازم مشهد مقدس شود.

این اولین سفر رسمی بلاول بوتو زرداری به جمهوری اسلامی ایران پس از انتخاب به عنوان وزیر امور خارجه پاکستان به شمار می‌رود.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: جمهوری اسلامی ایران ، پاکستان ، حسین امیر عبد اللهیان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران پاکستان وزیر امور خارجه پاکستان جمهوری اسلامی ایران بلاول بوتو زرداری امور خارجه ایران زرداری به ایران آیت الله رئیسی بلاول زرداری اسلام آباد دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۱۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست

نشست سخنگوی وزارت خارجه دقایقی پیش در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) آغاز شد.   به گزارش برنا، کنعانی خاطرنشان کرد: جنایت جنگی در نوار غزه با حمایت مستقیم و تمام عیار دولت آمریکا و انگلیس رخ داد و اقدامات نمادینی در چارچوب ایجاد اسلکه برای ارسال کمک‌های انساندوستانه و انجام مانور‌های تبلیغی و رسانه‌ای در این خصوص به هیچ وجه تصویر نفرت انگیزی که این دسته از کشور‌ها نزد افکار عمومی جهان با حمایت از جنگ جنگی در فلسطین ایجاد کردند را اصلاح نخواهدکرد.   سخنگوی وزارت خارجه خطاب به این کشور‌ها و از جمله آمریکا بیان کرد: این کشور‌ها از ارسال سلاح به این رژیم جلوگیری و صادرات تسلیحاتی خود را سریعا متوقف کنند و بر رژیم صهیونیستی برای توقف فوری جنگ اعمال فشار کنند و اجازه دهند معابر شناخته شده برای ارسال کمک‌ها استفاده شود.   کنعانی اضافه کرد: به نظر می‌رسد اهداف دیگری در این راستا وجود دارد.   وی در پاسخ به سؤالی درباره خط لوله صلح بیان کرد: اجرای خط لوله گاز به پاکستان در چارچوب موافقتنامه امضا شده بین دو کشور از جمله موضوعات مهم اقتصادی دو کشور است و در سفر رئیس جمهور مورد اهتمام بوده است و مذاکرات کارشناسی و سطح عالی انجام شده قبلی زمینه ساز آغاز اجرای فاز اجرایی هشتاد کیلومتری اجرای این خط لوله در داخل خاک پاکستان بوده و طرف پاکستانی بر عزم خود برای اجرای این پروژه تأکید کرده است.   وی گفت: انتظار داریم این پروژه مهم راهبردی مبتنی بر منافع مشترک دو کشور به نتیجه برسد و شاهد تبادل همکاری ایران و پاکستان در حوزه مهم و راهبردی انرژی باشیم.   کنعانی در پاسخ به سؤالی درباره حق‌آبه ایران از هیرمند بیان کرد: ۱۱۲ میلیون متر مکعب وارد مرز‌ها و خاک ایران شده است جریان آب همچنان ادامه دارد اطلاعات حاکی است ارسال آب از سد کجکی آغاز شده است. امیدواریم سطح این آب به آب سد کمال‌خان اضافه شود. در طول سال گذشته هم هیأت حاکمه افغانستان در ارتباط با سد کمال‌خان اقدام به برخی عملیات مرمت و بازسازی و اصلاح کرد.   سخنگوی وزارت خارجه افزود: ایران انتظار دارد طرف افغانستانی به تعهد خود براساس معاهده موجود عمل کند و شاهد تامین حق‌آبه ایران باشیم. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره پیامدهای تروریستی خواندن سپاه
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور