Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@17:25:17 GMT

دیپلمات روس: حملات اسرائیل به سوریه غیرقابل قبول است

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۱۸۶۸

دیپلمات روس: حملات اسرائیل به سوریه غیرقابل قبول است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برنامه‌ریزی ترکیه برای آغاز عملیات نظامی جدید در سوریه و حملات ددمنشانه رژیم موقت صهیونیستی به خاک سوریه با واکنش تند دیپلمات روس مواجه شد.

«الکساندر لاورنتییِف» نماینده روسیه در امور سوریه امروز (چهارشنبه) گفت: «روسیه عملیات نظامی احتمالی ترکیه در سوریه را غیرعاقلانه می‌داند زیرا می‌تواند اوضاع را تشدید کرده و بی‌ثباتی ایجاد کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، لاورنتییِف طی سخنرانی در آغاز هجدمین نشست روند مذاکرات آستانه برای حل بحران سوریه، با بیان اینکه حاضران در این جلسه به بررسی وضعیت میدانی در این کشور می‌پردازند، از ترکیه خواست که مشکل خود در شمال سوریه را «مسالمت‌آمیز» حل کند.

وی در واکنش به عملیات احتمالی ترکیه در سوریه توضیح داد: «این امر به ویژه با توجه به برنامه‌های اعلام شده رئیس جمهور ترکیه برای انجام عملیات نظامی در شمال سوریه علیه تشکل‌های کرد، اهمیت دارد. ما معتقدیم که این اقدامی غیرمنطقی خواهد بود که می‌تواند منجر به بی‌ثباتی اوضاع، تشدید تنش و دور جدیدی از درگیری مسلحانه در این کشور شود».

به گفته این دیپلمات روس، مسکو قصد دارد از آنکارا بخواهد که از تصمیم خود برای عملیات جدید در شمال سوریه دست بردارد و سعی کند مسائل مربوط به ترکیه را به روشی مسالمت‌آمیز حل کند.

لاورنتییِف در این‌باره اضافه کرد: «ما به نوبه خود آماده هستیم تا تمام حمایت‌های ممکن را در این زمینه ارائه دهیم. مذاکرات آستانه نیز در حال برنامه‌ریزی برای بحث در مورد موضوع پناهجویان است».

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با انتقاد از حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مواضعی در سوریه، گفت: «ما موضوع افزایش ‌بمباران خاک سوریه توسط اسرائیل را بررسی خواهیم کرد. ما فکر می‌کنیم که باید روی این موضوع نیز تمرکز شود. این [حملات] غیرقابل قبول است».

ریانووستی در خبر دیگری به نقل از نماینده روسیه در امور سوریه نوشت: «پیش از این در نتیجه حملات اسرائیل به فرودگاه دمشق، باند فرودگاه آسیب دیده است که اجازه فرود پروازهای بین‌المللی و اطمینان از عبور و مرور و رسیدن به سوریه را نمی‌دهد».

لاورنتیف همچنین تاکید کرد که شرکت‌کنندگان در این نشست روند آستانه، موضوع حضور آمریکا در سوریه را که مشغول «غارت میراث ملی سوریه» است، بررسی خواهند کرد زیرا باید جلوی این اقدامات گرفته شود.

وی  از سوی دیگر این مسئله را نیز بیان کرد که حل و فصل بحران چندین ساله در سوریه، با وجود عملیات ویژه روسیه که در منطقه دونباس و جنگ با اوکراین در جریان است، همچنان در اولویت مسکو قرار دارد.

به نوشته ریانووستی، این دیپلمات ارشد روس تصریح کرد: «احتمالاً شنیده‌اید که خیلی‌ها می‌گویند به‌دلیل عملیات نظامی ویژه، توجه روسیه به سوریه ضعیف شده است. تعدادی از کشورهای اروپایی می‌خواهند وضعیت سوریه را مطابق با الگوهای خود ببینند. من می‌خواهم بگویم که حل و فصل مناقشه سوریه همچنان در اولویت‌های سیاست خارجی روسیه باقی مانده است».

لاورنتییِف با بیان اینکه وضعیت در سوریه همچنان دشوار است، اما اظهار داشت که مسکو به کمک‌های خود به طرف سوری ادامه خواهد داد.

وی نهایتاً گفت که از نظر روسیه، ژنو دیگر محل مناسبی برای گفت‌وگو بین سوری‌ها نیست.

پایتخت قزاقستان امروز و فردا میزبان مذاکرات سطح بالای کشورهای ضامن (روسیه، ترکیه، ایران) روند آستانه برای حل و فصل بحران در سوریه با حضور نمایندگان دمشق و مخالفان دولت سوریه و همچنین سازمان ملل متحد است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده روسیه در امور سوریه حمله اسرائیل به سوریه عملیات ترکیه در سوریه عملیات نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۱۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه

ناتوانی بیش از یکصد گروه شبه نظامی مسلح و مورد حمایت ترکیه در برقراری امنیت در مناطق شمالی حلب و ادلب سبب شده تا علاوه بر موج انفجارها و درگیری های داخلی میان فرماندهان این گروه ها، نارضایتی های مردمی اهالی این مناطق علیه گروه های مزبور قوت بگیرد.

    

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077212 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • فون درلاین: حمله اسرائیل به رفح غیرقابل قبول است
  • عملیات شهادت طلبانه یک گردشگر ترکیه ای به پلیس اسرائیل | ویدئو
  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • رئیس کمیسیون اروپا: حمله اسرائیل به رفح کاملا غیرقابل قبول است
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • شهادت ۳۷ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین