Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@20:50:11 GMT

تولید محتواهایی برای نجوم قرآنی از سوی شرکت خلاق

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۲۰۲۴

تولید محتواهایی برای نجوم قرآنی از سوی شرکت خلاق

به گزارش قدس آنلاین، مهدی پیوندزنی، مدیرعامل این شرکت خلاق با اشاره به اینکه تولید محتوا و ارائه محصولات فناورانه در حوزه نجوم قرآن حیطه فعالیت این شرکت خلاق است، گفت: تلاش‌های زیادی در دوره معاصر برای اثبات اعجاز علمی قرآن صورت گرفته است. این شرکت خلاق در پی اثبات یا نفی اعجاز علمی قرآن نیست، بلکه به دنبال بهره‌گیری از تمثیلات نجومی قرآن در تقویت حوزه اعتقادی، اخلاقی و عبادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این شرکت توانسته با به کارگیری علم نجوم از قبیل انیمیشن‌، رصد آسمان و هالوگرافی نجومی و معارف و مفاهیم اعتقادی، اخلاقی و عبادی آیات نجومی قرآن را در قالب برنامه‌های گردشگری نجوم قرآن، کتاب‌های واقعیت افزوده کودکان، کلاس‌های آموزشی با فناوری هالوگرافی، کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی و برنامه‌های نمایشگاهی قرآن و عترت، با جذابیت بیشتر ارائه کند.

پیوندزنی با اشاره به اینکه این شرکت خلاق با تولید محتوای لازم امکان استفاده از جذابیت نجوم را در قالب تور مذهبی فراهم آورده است، اظهار کرد: ما تاکنون کارگاه‌های متعدد نجوم پیرامون مباحث خداشناسانه با استفاده از قرآن برگزار کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه این شرکت خلاق در راستای ماموریت و رسالت خود پژوهش‌های متعددی انجام داده است، افزود: حوزه محوری و موضوع فعالیت این شرکت خلاق شناخت و درک مناسب از معارف اعتقادی، تقویت ارزش‌های اخلاقی در مقابله با ناهنجاری‌های اخلاقی، درک دقیق‌تر موضوعات فقهی بر اساس آیات نجومی و مقابله با موج اسلام‌هراسی با توجه به رویکرد عقلانی و علمی معارف قرآنی است.

مدیرعامل این شرکت خلاق ادامه داد: این شرکت خلاق تحلیل و بررسی مباحث جدید علوم قرآنی همچون رابطه علم و دین، تفسیر علمی قرآن، زبان قرآن، هرمونتیک، ایجاد میان رشته‌ای کاربردی از ترکیب دو رشته علوم تجربی و علوم وحیانی و اشتغال در حوزه گردشگری مذهبی را نیز در دستورکار خود دارد.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، پیوندزنی با بیان اینکه این شرکت خلاق کارگاه‌های آموزشی در نمایشگاه‌ها و مراکز مذهبی برگزار کرده است، تصریح کرد: تاکنون تالیف‌هایی از جمله زمین تنها مکان زندگی ما، پیدایش کیهان و دگرگونی آن در مطالعات قرآنی و کیهان‌شناسی، قرآن نجوم و کائنات، خانواده خورشید، نجوم دانش شناخت و نجوم در قرآن انجام شده است.

این فعال حوزه فناوری‌های نرم و صنایع خلاق بیان کرد: ما تاکنون نمایشگاه‌های متعدد، کارگاه‌های عمومی، برنامه‌های گردشگری ، آموزش نجوم قرآن کودکان، آموزش نجوم قرآن بزرگسالان، کارگاه‌های تخصصی یک روزه نجوم قرآن در دانشگاه‌ها و نهادها، کارگاه‌های یک روزه نجوم قرآن در مدارس و مؤسسات شهر قم و همچنین در مساجد و اماکن متبرکه این شهر نیز برگزار کرده است.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نجوم قرآن کریم شرکت خلاق نجوم قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۲۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان

 اسماعیل زارعی‌کوشا همراه با فرماندار سنندج و مدیرکل بهزیستی استان با حضور در منزل کیوان جعفری ضمن دیدار با این حافظ توانخواه سنندجی، به گفت‌وگوی صمیمی با وی پرداخت.

در این دیدار استاندار کردستان معرفی حافظان قرآن به عنوان الگو در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی را اثرگذار دانست و اظهار کرد: اگر در جامعه به قرآن توجه جدی شود، شاهد کمترین مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.

زارعی‌کوشا به نقش آموزه‌های قرآنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گریزی زد و افزود: از آن جایی که قرآن در جامعه نقش بازدارندگی ایفا می‌کند با روی آوردن به کلام الهی می‌توان تمام مشکلات جامعه را حل کرد.

وی ضمن تشویق و ترغیب این جوان توانمند در زمینه قرآنی، به کیوان جعفری قول مساعد داد از هیچ حمایت و کوششی جهت هموار کردن مسیر زندگی برای توسعه قرآنی این حافظ توانخواه، از لحاظ مادی و معنوی کوتاهی نخواهد کرد.

کیوان جعفری، ۳۲ ساله ساکن سنندج معلول ذهنی و حرکتی و حافظ قرآن این روز‌ها به واسطه امتیاز منحصربه‌فردی که دارد مورد توجه جامعه قرآنی، استاندار کردستان و دیگر مسئولان قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • ورود هوش مصنوعی به تشخیص‌‌های آزمایشگاهی/ لزوم آشنایی دانش‌آموزان با علوم آزمایشگاهی
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان