Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کمیسیون ایمنی راه های خراسان شمالی از برگزاری دوره آموزشی مبانی مقدماتی اطفای حریق و خاموش کننده های دستی به منظور آشنایی رانندگان خودروهای سنگین و سبک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با نحوه کار با خاموش کننده های دستی در حوادث جاده ای خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، جعفر شهامت گفت: طبق آیین نامه ایمنی باید تمامی خودروهای دستگاه های امدادی، راهداری و پلیس راه به وسایل اطفای حریق مجهز باشند و در صورت نیاز از آن ها برای خدمات دهی به مسافران جاده ای استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که با رانندگان ناوگان عمومی که کپسول اطفای حریق طبق شرایط مقرر در قوانین نداشته باشند و یا کپسول شارژ نشده یا مشکل داشته باشد، برخورد می شود افزود: باید ناوگان حمل و نقل عمومی به سیستم اطفای حریق مجهز باشند و رانندگان آموزش های لازم را در خصوص اطفای حریق ببینند تا به ظرفیت دستگاه هایی مانند راهداری، اورژانس، هلال احمر و پلیس راه که در طول جاده ها به کاربران جاده ای خدمات دهی می کنند، اضافه شوند.

وی اظهارکرد: آشنایی رانندگان خودروهای سنگین و سبک با مبانی مقدماتی اطفای حریق و خاموش کننده های دستی می تواند جان و مال افراد را در طول جاده ها نجات دهد، بنابراین باید دوره های آموزشی در این خصوص برگزار شود تا رانندگان نحوه کار کردن با کپسول های اطفای حریق را فراگیرند.

در این دوره آموزشی که توسط سازمان آتش نشانی شهرستان بجنورد در محل کارگاه ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی برگزار شد جمعی از کارکنان و رانندگان این اداره کل و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بجنورد حضور داشتند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خودرو تجهیز راهداری کپسول اطفای حریق حمل و نقل جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۲۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسفالت بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان، ایوب کرد گفت: در سال گذشته، هزار و ۳۸۰ کیلومتر از محورهای حوزه استحفاظی این اداره کل روکش آسفالت شده که از این میزان روکش آسفالت انجام شده، ۶۷۲.۵ کیلومتر با استفاده از توان ماشین آلات راهداری توسط این اداره کل به صورت امانی انجام شده که موجب صرفه جویی ۶ هزار و ۷۲۲ میلیارد ریالی شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از مجموع ۶۷۲.۵ کیلومتر روکش آسفالت که به صورت امانی انجام شده، میزان ۳۱۲ کیلومتر به محورهای شریانی ،۲۴۱ کیلومتر محورهای فرعی و ۱۱۹.۵ کیلومتر به محورهای روستایی استان اختصاص داشته است.

کرد خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۲ با توجه به اینکه نقاط پرحادثه در محورهای مواصلاتی از اهمیت بالایی برخوردار است و این مهم علاوه بر افزایش ضریب ایمنی راه ها در کاهش تصادفات جاده ای نقش بسزایی دارد، تعداد هفت نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی تحت پوشش این اداره کل با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال به طور کامل رفع شده است.

شایان ذکر است استان سیستان و بلوچستان دارای بیش از ۱۱ هزارو ۵۰۰ کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت ترانزیتی وجود بندر چابهار و پایانه های مرزی روکش آسفالت محورها می تواند نقش مهمی را در بهبود و سرعت مبادلات اقتصادی منطقه و ایمنی کاربران جاده ای ایفا کند.

کد خبر 6093830

دیگر خبرها

  • تجهیز تمامی خودروهای داخلی به ردیاب
  • اصلاح ۷ نقطه پرتصادف در سیستان و بلوچستان
  • آسفالت بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان وبلوچستان
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • کمبود بیش از ۵هزار شیر هیدرانت آتش‌نشانی در مشهد
  • حمل کالا و بار در قم ۲۹ درصد افزایش یافت
  • تصاویر واقعی است؛ خبری از کپسول آتش نشانی نیست!+ عکس
  • آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه
  • جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس در سال گذشته