Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:07:03 GMT

۴۱ پروژه راهداری استان کرمانشاه در حال اجرا است

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۳۷۰۷۳

۴۱ پروژه راهداری استان کرمانشاه در حال اجرا است

«فریبرز کرمی» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این پروژه ها مربوط به حوزه های نگهداری راه، ایمنی و حریم، ابنیه، راه روستایی و نگهداری ماشین آلات است. 

وی افزود: اکنون ۹ پروژه در حوزه نگهداری راه های استان شامل آسفالت و لکه گیری ۴۵ کیلومتر راه با اعتبار ۹۸ میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه عنوان کرد: در حوزه ابنیه فنی شامل پل ها، گذرگاه ها و تقاطع ها هشت پروژه با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان در حال اجرا است که ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

کرمی در رابطه با پروژه های حوزه ایمنی راه نیز گفت: در این حوزه ۱۴ پروژه با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان در جریان است که در مجموع ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اجرای پروژه راه‌های روستایی را نیز یکی از اولویت های اصلی حوزه راهداری عنوان کرد و گفت: در مجموع امسال ۶ پروژه راه در حوزه راه‌های روستایی با استفاده از ۱۳۸ میلیارد تومان اعتبارات استانی آغاز کرده ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه پیشرفت پروژه‌های راه روستایی استان را تا این لحظه ۱۳ درصد عنوان کرد.

کرمی تعمیر و نگهداری ماشین آلات را نیز از جمله دیگر برنامه های راهداری کرمانشاه عنوان کرد و گفت: اعتبار این بخش هفت میلیارد تومان است.

نصب ۳۱ دوربین جدید در راه های کرمانشاه 

کرمی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه ۳۱ دستگاه دوربین ثبت تخلفات جاده ای نصب شده و سامانه‌های ثبت تخلفات جاده‌ای قابلیت تشخیص انواع تخلفات را دارد.

وی افزود: این تعداد دوربین قابلیت ثبت تخلفاتی از جمله سرعت لحظه ای غیر مجاز در محل نصب سامانه، سرعت غیرمجاز متوسط در طول مسیرها بین ۲ سامانه، تخلف عدم تردد از بین خطوط و عدم رعایت فاصله طولی با برخودروی جلویی را دارند. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه با بیان اینکه خطای انسانی سهم بزرگی در وقوع تصادفات جاده‌ای دارد، گفت: بیشترین عامل تلفات جاده ای به دلیل سرعت غیرمجاز است که کاربران جاده ای با عدم رعایت سرعت مجاز و فاصله غیرمجاز باعث به وقوع پیوستن تصادفات جاده ای می‌ شوند. 

کرمی همچنین اظهار داشت: تمام محورهای اصلی و شریانی کرمانشاه به سامانه های ثبت تخلفات تردد با قابلیت پلاک خوانی مجهز شده و امید آن می رود این عوامل بازدارنده‌ موجب کاهش تصادفات و تلفات جاده ای در سطح محورهای استان باشیم. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه در پایان، از رانندگان و کاربران جاده‌ای خواست تا با رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی، پرهیز از هرگونه سرعت، سبقت غیرمجاز و تخلفات حادثه ساز اجتناب کنند. 

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از هشت هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مرکز مدیریت راه های کشور کرمانشاه پروندهٔ خبری عزم دولت سیزدهم برای تکمیل طرح های نیمه تمام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مرکز مدیریت راه های کشور کرمانشاه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مرکز مدیریت راه های کشور کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه میلیارد تومان ثبت تخلفات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۷۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لکه های پرخطر و حادثه خیز، شناسایی شود

ایسنا/گیلان معاون سازمان راهداری، خواستار تحلیل تصادفات در سطح استان ها شد و بیان کرد: متولیان حوزه ایمنی راه ها، لکه های حادثه خیز را شناسایی کنند و محور به محور به تحلیل آمارهای سه ساله تصادفات بپردازند.

رضا اکبری امروز، ۸ اردیبهشت ماه در جلسه ایمنی راه های استان گیلان، با اشاره به نقش موثر مدیران و راهداران در کاهش سوانح جاده ای، اظهار کرد: متولیان حوزه ایمنی راه ها اقدام به بررسی آمارهای سه ساله سوانح و تصادفات جاده ای در استان مربوطه کنند.

وی با تاکید بر لزوم ارائه راهکارهای جدید برای کاهش تلفات در تصادفات جاده ای، افزود: استان های گردشگری مانند گیلان نیازمند ایمنی راه ها هستند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره به گزارش های بین المللی، سهم جاده در تصادفات را زیر ۱۰ درصد دانست و تصریح کرد: جاده در سوانح ترکیبی سهم بالایی دارند و سهم عامل انسانی را تشدید می کند.

اکبری، هزینه کرد در حوزه زیرساخت های راه را موجب افزایش ایمنی دانست و عنوان کرد: جاده های استاندارد راننده استاندارد می سازد و لذا متولیان حوزه راهداری باید بیشترین مسئولیت پذیری را داشته باشند تا شاهد کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن باشیم.

وی ماموریت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس راه و دستگاه های حوزه حمل و نقلی را خطرشناسی و نجات بخشی دانست و یادآور شد: باید اعتبارات را به سمت رفع نقاط پر خطر ببریم.

معاون سازمان راهداری، خواستار تحلیل تصادفات در سطح استان ها شد و بیان کرد: متولیان حوزه ایمنی راه ها، لکه های حادثه خیز را شناسایی کنند و محور به محور به تحلیل آمارهای سه ساله تصادفات بپردازند؛ روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای باید این آمارها را در شهرستان خود استخراج و بهترین و موثرترین راهکار برای کاهش تصادفات را اعلام کنند.

وی یکی از مشکلات حوزه ایمنی راه در استان گیلان را کمبود علائم راهنمایی و رانندگی و یا جانمایی غیر اصولی آنها دانست و خاطرنشان کرد: تابلوهای راهنمایی و رانندگی به کاربران جاده کمک می کند و لذا نباید در بین تابلوهای تبلیغاتی کنار جاده محو شود.

غلامعلی نیک فهم، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان نیز، این استان را دارای بالغ بر ۱۳ هزار کیلومتر راه همسنگ دانست و اظهار کرد: ۹۲۰۰ کیلومتر راه روستایی داریم و مابقی راه اصلی و بزرگراه و فرعی است.

وی با اشاره به کوهستانی بودن گیلان، هزینه های راهداری را بسیار بالا دانست و گفت: افتتاح هشت کیلومتر باقی مانده آزادراه قزوین - رشت کمک بسیار بزرگی به ورودی های استان کرد و شاهد کاهش ترافیک در پیک سفرها هستیم.

مدیرکل راهداری گیلان همچنین به افتتاح تقاطع میدان گیل لاهیجان اشاره کرد و یادآور شد: محور سنگر به سیاهکل نیز دارای پیشرفت ۹۰ درصدی بوده و به زودی تکمیل می شود.

نیک فهم از رفع هفت نقطه پر حادثه استان در قالب آشکارسازی و نصب روشنایی و ایمن سازی طی سال گذشته خبر داد و بیان کرد: در طرح نوروزی امسال یک میلیون و ۷۳۴ هزار و ۹۱۸ دستگاه خودرو وارد استان شد، اما شاهد کاهش تصادفات بودیم.

وی بالغ بر ۵۰ درصد تلفات در حوادث جاده ای را مربوط به عابران پیاده و موتورسواران دانست و اضافه کرد: از فردا آموزش ایمنی تردد این دو قشر را از شهرستان شفت آغاز می کنیم و این روند ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش شاخص راه‌های روستایی بیجار در دستورکار است
  • ایمن سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • لکه های پرخطر و حادثه خیز، شناسایی شود
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه
  • توسعه و بهسازی بزرگراه های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • توسعه و بهسازی بزرگ‌راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات