Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، نماینده کشورمان در مذاکرات آستانه تاکید کرد که رویکردهای تهران و مسکو در خصوص سوریه به هم نزدیک است.

علی اصغر خاجی، دستیار ارشد وزیر خارجه کشورمان که در مذاکرات آستانه پیرامون پرونده سوریه حضور دارد گفت که نشست با هیات روسی در خصوص بحران سوریه عالی بود.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص این دور از مذاکرات گفت: تمام مسائل مربوط به سوریه را به طور بسیار خوب بررسی کردیم و رویکرد ما به رویکرد طرف روسی نزدیک است و دیدگاه‌های مشترکی در این خصوص وجود دارد که در بیانیه پایانی منعکس خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ۱۵ تا ۱۶ ژوئن (امروز چهارشنبه و فردا پنجشنبه) قزاقستان میزبان مذاکرات سطح بالای کشورهای ضامن (روسیه، ترکیه، ایران) در روند آستانه برای حل و فصل مساله سوریه با حضور نمایندگان دولت دمشق و مخالفان سوریه و همچنین سازمان ملل است.

پیش از این «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه ریاست جمهوری روسیه در امور سوریه گفته بود: احتمالاً شنیده‌اید که می‌گویند با توجه به "عملیات نظامی ویژه" در اوکراین، توجه روسیه به سوریه ضعیف شده است. تعدادی از کشورهای اروپایی می‌خواهند وضعیت سوریه را مطابق الگوهای خود ببینند. می‌خواهم بگویم که مناقشه سوریه و حل و فصل آن همچنان در اولویت‌های سیاست خارجی روسیه باقی مانده است.

به گفته او، وضعیت در سوریه همچنان دشوار است و مسکو به کمک‌های خود به طرف سوری ادامه خواهد داد.

نماینده روسیه همچنین گفت، مسکو عملیات احتمالی ترکیه در سوریه را غیرمنطقی می‌داند و از آنکارا می‌خواهد که این موضوع را به صورت مسالمت‌آمیز حل کند. او به خبرنگاران گفت: ما معتقدیم این اقدامی غیرمنطقی است که می‌تواند به بی‌ثباتی اوضاع، تشدید تنش‌ها و دور جدیدی از رویارویی مسلحانه در این کشور منجر شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا ایران و روسیه سوریه جنگ سوریه علی اصغر خاجی افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۳۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آژانس فرانس پرس، پس از آنکه مسکو اعلام کرد که یک شرکت تابعه شرکت گرمایشی ایتالیایی با نام «آریستون» (Ariston Thermo Group) را تحت «مدیریت موقت» غول انرژی دولتی خود یعنی «گازپروم» قرار می دهد، رم امروز شنبه سفیر مسکو را احضار کرد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه ایتالیا در رسانه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) خود در این ارتباط نوشت: دولت ایتالیا درخواست شفاف‌ سازی درباره موضوع ملی شدن شرکت گرمایشی ایتالیایی «آریستون» را دارد.

این مقام ایتالیا در ادامه اضافه کرد که از مقام ارشد وزارت خارجه کشورش خواسته است تا سفیر روسیه را احضار کند.

وی اضافه کرد: به وزارت خارجه دستور دادم تا سفیر روسیه را احضار کند. رم خواستار شفاف‌ سازی درباره موضوع ملی شدن گروه آریستون است که با بروکسل و آلمان نیز همکاری می‌ کند.

وی گفت که پیشتر با سفارت ایتالیا در مسکو پس از تصمیم برای انتقال مالکیت شرکت به مدیریت موقت گازپروم تماس گرفته و این اقدام را غیر منتظره توصیف کرده است.

کد خبر 6090323

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو