Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا منتظری گفت: مجلس لازم است نسبت به ترک فعل ها هم قانون گذاری کند هم قوه قضاییه و هم‌دولت و هم‌مجلس به سهم خود باید نقش آفرینی کنند نسبت به ترک فعل در قوانین نواقصی داریم که لازم است این اشکالات برطرف شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا،حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور در افتتاحیه کمیته صیانت از حقوق مردم گفت: خداوند متعال برای من که امروز زمام امور جامعه اسلامی را به دست گرفته ام و مدیریت عالی کشور پهناور اسلامی را عهده دار هستم برما حقی به عنوان ولی امر حاکم کرده وبر شما مردم حقی دارم و شما نیز بر من حاکم حقی دارید، همانگونه که این حق برای من قرار داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: اما حق چیست؟ حق وسیع ترین و گسترده ترین چیزها در بیان و وصف است.اما در مرحله انصاف، عمل، بکاربردن، بسیار سخت و مشکل است. گفتنش راحت و انجامش بس دشوار است.مجموعه ای که امروز تحت عنوان کمیته صیانت از حقوق مردم افتتاح میشود، مسئولیت خطیر دارد‌.

منتطری با بیان این‌جمله که در قرآن نزدیک به ۳۰۰ بار واژه حق به مناسبت های مختلف به کار برده شده است تصریح کرد:  ما در مکتب غنی و مبتنی بر وحی الهی در مذهب تشیع و مکتب ولایت امامان‌معصوم (ع) راجع به مسئله حق و حقوق مطالب زیادی داریم که هرگز دنیا با تمام‌پیشرفت هایش در حوزه های مختلف، نمی تواند ژرفا و عمق این نکات و مطالب ریشه در وحی داشتن را، بفهمد.

وی گفت: شما رساله حقوق امام سجاد را حتما دیده اید و شنیده اید، در یک زمان و در بین جامعه ای که ظلم و خفقان در زندگی‌ مردم حاکم بود ، امام سجاد به خاطر حاکمیت ظلم و خفقان در گوشه ای نشسته بود و جامعه از انوار وجودی او محروم بود، در این حال رساله حقوق ایشان را ملاحظه کنید ، در این رساله امام ۵۰ حق را شمرده تبیین کرده است‌.

منتظری خاطر نشان کرد: در نظام ‌جمهوری اسلامی ایران که مبتنی بر معارف قرآنی و روایی و بیانات و فرمایشات و اوامر  معصومین است، نسبت به حقوق  مردم اهتمام جدی شده است.در قانون اساسی و سیاست های راهبردی و قوانین  مختلف موضوع حقوق مردم و حقوق بشر یک امر بسیار مهم و قابل توجهی است.

دادستان کل کشور گفت: باید این امر مهم را در دستگاه های مختلف و در همه حوزه هایی که حاکمیت نظام‌جمهوری اسلامی را عهده دار هستند اولا بشناسند و در جهت اجرای آن اهتمام لازم را داشته باشند.

وی افزود: یک وقعیت تلخ و انکار ناپذیر این است که ما در حوزه اداره کشور در دوائر دولتی آنگونه که شایسته است به وظایف خود عمل نمی کنیم. خدمات دستگاه ها به مردم و مدیریت در این شرایط سخت غیر قابل انکار است اما موظفیم نسبت به ضعف ها و اشکالات و عدم اهتمام به وظایف و تکالیف اقدام کنیم که این آسیب ها یا به طور کلی از بین برود و یا به حداقل امکان برسد. 

منتظری گفت: این قصور ها و عدم اهتمام لازم و بی توجهی ها گاهی موجب خسارت های وسیع و گسترده می‌شود که جبران ناپذیر و گاهی از اوقات یک اثرات گسترده دارد‌.

وی خاطرنشان کرد: در حادثه آبادان در ساختمان متروپل که باعث فوت ۴۳ نفر از شهروندان عزیز و هموطنان گرامی و تعدادی مصدوم و آسیب فراوان و خسارت گسترده مالی شد، از قوه قضائیه هیئتی فرستاده شد از طرف دولت و مجلس هم هیئت هایی برای بررسی اعزام شد، گزارش ما، یک گزارش جامعه‌ی است که دیروز خدمت ریاست قوه قضاییه ارسال شد‌.

دادستان کل کشور تصریح کرد: بخش قابل توجهی از علت اصلی برای این حادثه دلخراش قصور و کوتاهی و تقصیری است که بخش های مختلف از دستگاه هایی است که دست اندرکار ساخت و ساز این ساختمان بودند چه قبل از شروع چه در حین کار و چه در بعد. نتیجه این شد که یک ساختمان با آن کیفیت فروبریزد و عده ای انسان های بی گناه کشته و عده ای مصدوم شود و مقداری زیادی از مال مردم از بین برود، این نتیجه عدم اهتمام است.

وی تاکید کرد: مجلس لازم است نسبت به ترک فعل ها هم قانون گذاری کند هم قوه قضاییه  و هم‌دولت و هم‌مجلس به سهم خود باید نقش آفرینی کنند نسبت به ترک فعل در قوانین نواقصی داریم که لازم است این اشکالات برطرف شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مجلس دادستان کل کشور ترک فعل مدیران دادستان کل کشور نسبت به ترک فعل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۳۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شفافیت حقوق مدیران در راستای دانستن مردم است

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: یکی از مصوبات شورای شهر، شفاف‌سازی حقوق و مزایای دریافتی مدیران شهرداری بود چراکه باور داریم مردم باید در جریان این موضوع و مطلع باشند و واهمه‌ای نباید داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی موسی‌الرضا حاجی‌بگلو شامگاه چهارشنبه _دوازدهم اردیبهشت_ در برنامه تلویزیونی گفت‌وگو اظهار کرد: با پیروزی انقلاب، امام راحل (ره) بر اساس احکام اسلامی، تصمیم‌گرفتند اداره امور شهر و روستا را به مردم واگذار کنند؛ چند اصل در قانون اساسی پیرامون شوراها و نقش پررنگ مردمی آمده که نشان از اهمیت شوراها دارد.

وی با بیان اینکه تشکیل این شوراها سال ۵۸ به تصویب رسید ولی جنگ‌تحمیلی مانع از تحقق آن شد و سرانجام سال ۱۳۷۸ با فرمان مقام معظم رهبری اولین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا تشکیل شد، افزود: نگاه شوراها این بوده که امورات شهر و روستا را نمایندگان مردم عهده‌دار شوند و موضوعات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، رفاهی، آموزشی و… تأمین کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر اینکه شوراها باید نگاه عدالت‌محور داشته باشند و با حضور و نقش‌آفرینی مردمی به دنبال تحقق این مهم باید باشند، گفت: در عرصه شوراهای شهر و روستا، پیوسته به‌دنبال فتح قله مشارکت مردمی هستیم ولی همچنان تا رسیدن به قله فاصله داریم؛ آنچه مسلم بوده این است که مدیران در سطوح مختلف باید شورا باور باشند.

حاجی بگلو ادامه داد: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در شهر مشهد بوده و سعی کردیم با تعریف پروژه‌های زودبازده، نقش مردمی را در این پهنه‌ها پررنگ کنیم.

وی افزود: با همین نگاه، حدود نیمی از اعتبارات شهرداری را طی سنوات اخیر به مناطق حاشیه شهر و مناطق کم‌برخوردار بردیم و با روند کنونی، در آینده نه‌چندان دور مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر در مشهد نخواهیم داشت و شاهد توزیع عادلانه ثروت شهر می‌شویم.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد پیرامون مصوبات شورا گفت: یکی از مصوبات شورای شهر، شفاف‌سازی حقوق و مزایای دریافتی مدیران شهرداری بود چراکه باور داریم مردم باید در جریان این موضوع و مطلع باشند و واهمه‌ای نباید داشته باشیم.

وی افزود: همه ما برای مردم آمده‌ایم و پرداختی‌ها هم که بر اساس قوانین و مقررات و احکام است؛ اگر شفاف نشود مردم سو ظن خواهند داشت و امیدواریم شهرداری نسبت به این موضوع اهتمام بیشتری داشته باشد.

کد خبر 749895

دیگر خبرها

  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم
  • قانون‌گذاری باید در کنار نظارت قرار گیرد
  • در مجلس آینده تضارب آرا وجود خواهد داشت
  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • عباسی: : تضارب آرا در مجلس امری طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است/ وحدت در حل مشکلات مردم و اقتدار نظام اولویت اصلی مجلس است + فیلم
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است
  • شفافیت حقوق مدیران در راستای دانستن مردم است
  • انتقاد دادستان کل کشور از تیترهای صفحه اول برخی روزنامه‌ها
  • اجرای طرح نور باید مستمر و اثربخش باشد
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده خلاف قانون است