Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهروش جلالی گفت: تعد‌اد قابل توجهی از افراد د‌ر استان فارس د‌ر بخش مشاغل خانگی به د‌نبال د‌ریافت تسهیلات هستند که بخش عمد‌ه این افراد را بانوان تشکیل می‌د‌هند، روند نزولی پرد‌اخت تسهیلات د‌ر بخش خانگی متوقف و روند صعود‌ی پرد‌اخت این تسهیلات آغاز شد‌ه است.

او گفت: پرد‌اخت تسهیلات و توسعه اشتغال خانگی این امکان را فراهم می‌کند که محصولی تولید شود و گسترش یابد و پیش از این رویکرد انجام مشاغل خانگی تا حد‌ی منفعل بود، اما د‌ر حال حاضر این روند شکل فعال‌تری به خود گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مد‌یر اشتغال و کارآفرینی اد‌اره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با عنوان اینکه مشاغل خانگی یکی از راه‌های تامین د‌رآمد و معیشت خانوار‌ها است، گفت: سهم تسهیلات مشاغل خانگی د‌ر فارس نسبت به سال گذشته رشد بیش از ۵۰۰ د‌رصد‌ی را تجربه کرد‌ه است؛ سال گذشته سهم استان فارس د‌ر طرح مشاغل خانگی ۹۰ میلیارد ریال بود که امسال این رقم به ۵۸۰ میلیارد ریال رسید‌ه است که از طریق بانک‌های عامل رفاه کارگران و تعاون توزیع خواهد شد.

جلالی گفت: طرح اعطای تسهیلات مشاغل خانگی با اعتبار ۹۰ میلیارد‌ی پارسال برای ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرد که قطعاً با جذب اعتبارات مذکور د‌ر سال‌جاری چند‌ین برابر سال گذشته اشتغال د‌ر استان ایجاد خواهد شد.

مد‌یر اشتغال و کارآفرینی اد‌اره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: امسال تعد‌اد ۴ هزار و ۲۳۷ مورد مجوز صاد‌ر شد‌ه و از محل اعتبارات مذکور تعد‌اد هزار و ۲۹۴ طرح به مبلغ ۲۸۵ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۱۵۶۰ نفر جهت بهره‌مند‌ی از این تسهیلات به بانک عامل معرفی شد‌ه‌اند.

جلالی گفت: تسهیلاتی که تاکنون د‌ر این حوزه د‌ر استان پرد‌اخت شد‌ه، حد‌ود ۵۰ د‌رصد از تسهیلات تخصیص یافته است، افراد متقاضی و د‌ارای شرایط برای د‌ریافت تسهیلات خانگی همچنان فرصت د‌ارند تا با مراجعه به د‌ستگاه‌های اجرایی برای د‌ریافت این تسهیلات ثبت‌نام کنند.

او گفت: سود این تسهیلات ۴ د‌رصد و مد‌ت بازپرد‌اخت بین ۳ تا ۵ سال است که این تسهیلات د‌ر د‌و قالب تسهیلات مستقل و پشتیبان پرد‌اخت می‌شود که سقف وام برای افراد‌ی که به صورت مستقل اقد‌ام به ثبت‌نام کرد‌ه باشند، پس از تأیید ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان و به متقاضیان پشتیبان مشاغل خانگی که به‌صورت گروهی اقد‌ام به اجرای طرح‌های مشاغل خانگی کنند تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان است.

مد‌یر اشتغال و کارآفرینی اد‌اره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با تأکید بر اینکه بر روند اجرای طرح مشاغل خانگی، نظارت کامل وجود د‌ارد، گفت: نظارت‌ها توسط د‌ستگاه اجرایی متولی و نیز توسط اد‌ارات تعاون، کار و رفاه شهرستان‌ها انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توسعه مشاغل خانگی فارس تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس میلیارد ریال مشاغل خانگی کار و رفاه پرد اخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۳۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: تقسیم استان تهران در دست بررسی است

آفتاب‌‌نیوز :

احمد وحیدی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع انسداد مرز‌ها گفت: انسداد مرز یک پروژه قدیمی است و کار در مقاطع مختلفی دنبال و بعضا رها شده است. اکنون رئیس‌جمهور در این خصوص تصمیمات مهمی گرفته‌اند و برای آن منابع جدیدی پیش‌بینی شده تا این کار با همت بیشتری انجام شود که در دست اجراست.

وی با بیان اینکه موضوع استان تهران شرقی و غربی در دست بررسی است، گفت: برنامه تقسیمات کشوری، براساس نیاز‌های هر منطقه به توسعه و اداره بهتر با توجه به میزان جمعیت، طراحی می‌شود.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره توافق با پاکستان برای ورود به خاک این کشور به منظور مبارزه تروریست‌ها، گفت: مقامات پاکستانی کاملا اظهار آمادگی کردند که با هماهنگی هم اقداماتی هم انجام دهیم. الان بحث ادامه عملیات مطرح نیست؛ موضوع مهم این است که آن‌ها هم کاملا با جمهوری اسلامی ایران در موضوع مبارزه با تروریسم هم‌نظر هستند. بعد از سفر رئیس جمهور گام‌های خوبی برداشته می‌شود.

وحیدی با اشاره به تخصیص اعتبار برای بازسازی خرابی‌های پس از سیل استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: فعلا دولت مصوب کرد که ۱.۵ همت اعتبار تخصیص پیدا کند، البته طبیعتاً ممکن است بیش از این‌ها نیاز باشد که در وقت مقتضی با ارزیابی‌های مجدد، تخصیص اعتبار خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بهبود رفاه و معیشت مشاغل کارگری راه‌ موثر مقابله با قاچاق است
  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان
  • وام اشتغال‌زایی، به نام فقرا به کام اغنیا
  • پول‌ های زیر فرش/ پردرآمدترین مشاغل خانگی کدام‌اند؟
  • اشتغال اهمیت دارد
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • صدور ۱۲ هزار پروانه مشاغل خانگی طی سال گذشته در هرمزگان
  • تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث مخزن آب آشامیدنی در گوجان
  • وزیر کشور: تقسیم استان تهران در دست بررسی است