Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، « محمود محمودی» روز چهارشنبه در نشست خبری عبور از اوج مصرف برق ۱۴۰۱ در اراک افزود: بخش صنعت، سازمان‌ها و ادارات بیشترین میزان بدهی به این شرکت را دارند.

وی بیان کرد: هم اکنون پیک مصرف برق در استان مرکزی یک‌هزار مگاوات است و این میزان به یک‌هزار و ۳۵۰ مگاوات در تابستان می‌رسد که مدیریت مصرف برق در تابستان نیازمند مشارکت همگانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: پیش‌بینی اوج مصرف در کشور ۷۰ هزار مگاوات برآورد شده و دولت در یک اقدام ارزشمند حدود ۶ هزار مگاوات کسری برق امسال را از طریق تعمیرات نیروگاهی در زمستان پارسال و حفظ آب سدهای کلیدی و سایر موارد جبران کرده است.

محمودی عنوان کرد: استخراج غیرمجاز رمز ارزها تهدیدی جدی برای افزایش مصرف برق در تابستان پیشرو است.

وی تصریح کرد: با استفاده از کنتورهای هوشمند و داده‌کاوی رفتار و رصد بار مصرفی، ۱۶ هزار ماینر غیرمجاز تاکنون در استان مرکزی شناسایی شده و بیش از ۱۲۰ماینر در ۳ ماه سال جاری جمع آوری شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی افزود: شناسایی مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز در استان با جدیت ادامه دارد و انتظار است شهروندان در صورت اطلاع، مراتب را  با شماره‌گیری سامانه ۱۲۱ اتفاقات شرکت توزیع نیروی برق، یا شماره همراه ۰۹۰۱۸۰۷۱۸۰۰ و یا در اپلیکیشن برق من ثبت و اطلاع دهند.

محمودی بیان کرد: شناسایی مزارع غیرمجاز ارز دیجیتال از طریق اطلاع رسانی مردمی، نظارت مراکز پایش صنعت برق، کنتورهای هوشمند و همچنین رصد دستگاه قضایی و انتظامی صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: ۴۳درصد مصرف برق استان مرکزی در حوزه صنایع و حدود ۲۳ درصد در حوزه کشاورزی است و به همین دلیل مدیریت مصرف برق و مشارکت جدی تر این بخش‌ها در طرح‌های کاهش پیک بار برق ضروری است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی افزود: نیاز مصرف برق استان در فصل گرم یک هزار و ۳۵۰ مگاوات برآورد شده که نسبت به سال گذشته ۵ درصد رشد دارد.

محمودی اظهار داشت: ۳۰ درصد مصرف برق مربوط به بار سرمایشی است  و انتظار است مردم استان به این مهم توجه جدی داشته باشند و دمای کولرهای گازی خود را روی ۲۴  تا ۲۵ درجه تنظیم کنند.

وی گفت: مجموع بار شبکه‌های سراسری در چند روز گذشته بخاطر فعال شدن بارهای سرمایشی از ۶۰ هزار مگاوات گذشته است و در صورت عدم همکاری مردم در بخش‌های مختلف پایداری شبکه نیز دچار مشکل می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: پارسال ۳۵۰ میلیارد ریال پاداش به هشت هزار و ۹۲۶ مشترک در طرح‌های پیک سایی توزیع برق استان مرکزی پرداخت شد.

محمودی گفت :برنامه همکاری صنایع بر روی سایت شرکت توزیع برق استان مرکزی به آدرس www.mpedc.ir قرار داده شده و انعقاد قرار داد همکاری با ۱۲هزار مشترک در طرح های پیک سایی در سال ۱۴۰۱  صورت پذیرفته است.

وی بیان کرد: مشترکان چاه‌های کشاورزی در صورت همکاری با شرکت برق در ساعات ۱۳تا ۱۸، بهای مصرف برق آنها رایگان محاسبه می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی اضافه کرد: محاسبه بهای برق مشترکان صنعتی که در این طرح همکاری نداشته باشند، تا ۲ برابر تعرفه موجود برای میزان مصرف مازاد بر سهمیه تعیین شده است.

محمودی گفت: بر اساس تصویب نامه هیات وزیران، وزارت نیرو نیز موظف است با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به تعیین سهمیه برق مصرفی صنایع در دوره محدودیت شبکه برق اقدام کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی افزود: در صورت همکاری و کاهش ۱۰ درصدی مصارف برق خانگی، مشترکان می‌توانند از تابستان امسال بدون محدودیت عبور کنند و در بخش خانگی مشوق‌هایی برای همکاری مشترکان تعریف شده که حتی می تواند باعث رایگان شدن قبوض برق مصرفی شود.

محمودی بیان کرد:  مشترکین بخش خانگی که الگوی مصرف را در ماه‌های گرم سال (خرداد تا شهریور) رعایت کنند و نسبت به سال قبل کاهش مصرف برق داشته باشند، به ازای هر کیلووات ساعت کاهش، مبلغ ۵۰۰ تومان پاداش همکاری مدیریت مصرف دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: هفت هزار مشترک پرمصرف در سطح استان مرکزی شناسایی شده و تنها ۲۰ درصد از مشترکین استان بالای الگوی مصرف قرار دارند و بیش از ۲ برابر برق مصرفی، مصرف دارند و ۸۰ درصد بقیه زیر ۳۰۰ کیلووات مصرف دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: کنترل مدیریت مصرف برق تا پایان شهریور ادامه دارد و تامین برق کشور بسیار حساس و شکننده است و مدیریت مصرف برق و همیاری همگانی ضروری است و در این راستا مانور رصد مصرف برق ادارات برگزار شده است.

محمودی افزود: پایداری شبکه برق اولویت صنعت برق است و از تمام ظرفیت‌ها برای مدیریت و پایداری شبکه برق در ایام پیک بار استفاده می شود.

وی اظهار داشت: تمام دستگاه های اجرایی و ادارات استان باید مصرف برق خود را به میزان ۳۰ درصد در ساعات اداری و ۶۰ درصد در ساعات غیر اداری به نسبت دوره مشابه سال گذشته کاهش دهند در غیر این صورت با قطع برق مواجه خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: سامانه‌های سرمایشی تمامی اداراتی که با تلاش کارشناسان این شرکت، مجهز به کنتور فهام شده‌اند نیز در صورت افزایش بار شبکه، از راه دور قطع می‌شود.

محمودی گفت: وجود مولدهای اضطراری تامین برق در مراکز حساس و حیاتی آسیب پذیری‌ها را کاهش می دهد و ضرورتی جدی است.

محمودی افزود: با هماهنگی انجام شده با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، تامین سوخت مولدهای اضطراری محدودیتی ندارد و همه دستگاه‌ها به ویژه مراکز حساس و حیاتی خود را مجهز به مولدهای اضطراری دارای کنتور هوشمند کرده اند تا در زمان بروز قطع برق، آسیب کمتری ببیند و وقفه ای در ارایه خدمت نداشته باشند.

بیش از  ۷۷۷هزار مشترک برق در استان مرکزی وجود دارد.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی انرژی برق مصرف بهینه برق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی انرژی برق اراک استان مرکزی انرژی برق مصرف بهینه برق مدیریت مصرف برق هزار مگاوات برق مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۳۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴ برابر شدن قبوض برق برای مشترکان پر مصرف

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، عبدالامیر یاقوتی، استفاده از کولر گازی به جای کولر آبی در مناطق عادی و معتدل کشور را با افزایش ٣ برابری مصرف برق و افزایش ٨ برابری نرخ برق همراه دانست که در مجموع قبض برق مشترک خانگی را به ٢٤ برابر افزایش می‌دهد.

وی تعیین الگوی مصرف برق هر منطقه را بر اساس قانون و با تاکید بر حفظ رفاه اجتماعی و فرصت‌های مدیریت مصرف ذکر و تصریح کرد: به طور معمول ٧٥ درصد مشترکان برق هر منطقه، نسبت به الگوی مصرف تعیین شده، برق کمتری مصرف می‌کنند.

وی الگوی مصرف مناطق عادی در فصل گرم را ٣٠٠ کیلووات ساعت عنوان کرد و افزود: هزینه برق مشترکان خانگی که از کولرهای آبی استفاده می‌کنند در هر دوره ٢ ماهه حدود ٨٠ هزار تومان است که در صورت جایگزینی کولر گازی، مصرف سرمایشی از ١٠٠ تا ١٢٠ کیلووات ساعت به بیش از ٧٠٠ کیلووات ساعت افزایش می‌یابد که با احتساب مصرف سایر لوازم برقی، مصرف دوره بیش از ٣ برابر افزایش و از ٣٠٠ کیلووات ساعت به حدود ٩٠٠ تا ١٢٠٠ کیلووات ساعت می‌رسد و مشترک باید بیش از ٢ میلیون تومان هزینه برق پرداخت کند.

یاقوتی با اشاره به تقسیم بندی کشور به ٥ اقلیم آب و هوایی شامل مناطق گرم یک تا ٤ و مناطق عادی گفت: تقریباً ٨٠ درصد مشترکان خانگی در مناطق عادی و معتدل مانند شمال غرب و شمال شرق کشور ساکن هستند که استان‌های تهران‌، زنجان، قزوین، همدان و لرستان، اغلب مناطق استان کردستان و کرمانشاه همچنین بخش‌هایی از اصفهان را در بر می‌گیرد.

کد خبر 6090185 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • قبض برق این مشترکان ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض برق این مشترکان بالای ۲میلیون تومان می‌شود!
  • قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض این مشترکان ۲۴ برابر می شود
  • ۲۴ برابر شدن قبوض برق برای مشترکان پر مصرف
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه
  • ۵۰۰۰میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد