Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام مجلس دوما روسیه، «آندری شوچنکو» ستاره اوکراینی اسبق باشگاه‌های آ. ث میلان و چلسی را بابت حضور در یک ویدئوی ضدروسیه‌ای مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش ایران اکونومیست، در این ویدئو که بیش از یک دقیقه زمان دارد، سرمربی سابق تیم ملی اوکراین از دنیای ورزش و ورزشکاران درخواست می‌کند تا ورزش و ورزشکاران زن و مرد روسیه که در مورد حمله مسکو به اوکراین، سکوت کرده‌اند را تحریم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«الکساندر یوشچنکو» در جریان یک برنامه تلویزیونی گفت که از دیدن این ویدئو «ناراحت» بوده و به این نکته اشاره کرده که نخستین چیزی که در مورد این ویدئو توجه وی را جلب کرده، «سناریو و سبک هالیوودی» آن بوده است.

یوشچنکو در این‌باره گفت: در اوکراین افرادی همچون شوچنکو ابزار هستند. آنها هیچ انتخاب دیگری ندارند.  

به گفته این مقام روس، شوچنکو در این قصه «بی‌تقصیر» است؛ کسی که به اعتقاد وی «زندانی ناسیونالیست‌هایی است که مثل بقیه به اوکراین آمده و از این رو به واسطه جایگاه اسطوره‌ای‌ و فتح توپ طلا و لیگ قهرمانان، از او سوءاستفاده می‌شود.»

وی ادامه داد: او قهرمانی بزرگ بوده و خواهد بود.  

شوچنکو پیش از این نیز در رسانه‌های غربی علیه حمله روسیه به اوکراین صحبت و در تظاهراتی در لندن نیز شرکت کرده بود.

ستاره اسبق باشگاه آ. ث میلان پس از استعفا از سمت خود به عنوان سرمربی تیم ملی اوکراین بدنبال شکست تحقیرآمیز این تیم برابر انگلیس در یورو ۲۰۲۰، هدایت تیم جنوا ایتالیا را برعهده گرفت اما دو ماه بعد و پس از ثبت تنها یک پیروزی و هفت شکست، اخراج شد.

با شکست اوکراین برابر ولز در پلی‌آف انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲، رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ را می‌توان آخرین حضور این تیم در تورنمنتی بزرگ دانست؛ آنها برای حضور در تورنمنتی بزرگ دست کم باید تا یورو ۲۰۲۴ منتظر بمانند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: مسکو ، آندری شوچنکو ، اوکراین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مسکو آندری شوچنکو اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۳۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رییس جمهور اوکراین بار دیگر خواستار تحویل تسلیحات نظامی بیشتر برای نبرد با روسیه شد.

«ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهور اوکراین روز شنبه اعلام کرد که این کشور برای دفاع هوایی به دریافت تسلیحات فوری نیاز دارد.

رییس جمهور اوکراین، پس از حمله اخیر روسیه به بخش انرژی اوکراین، گفت که اوکراین برای محافظت از شهرهای خود و تسلط بر خط مقدم به مقادیر کافی دفاع هوایی و سایر تسلیحات نیاز دارد.

زلنسکی تاکید کرد که هر کسی که به اوکراین کمک کند تا در برابر ترور روسیه بایسد، مدافع واقعی زندگی است.

قانون گذاران مجلس نمایندگان آمریکا شنبه گذشته با وجود اختلافات در تأمین کمک مالی با غلبه بر مخالفان، یک بسته قانونی کمک ۸۷ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و رژیم صهیونیستی را در جریان یک رأی گیری گسترده دو حزبی ارائه کرد.

بر پایه این گزارش، المیادین گزارش داد که نمایندگان کنگره آمریکا با اکثریت آرا لایحه کمک ۶۰.۸۴ میلیارد دلاری واشنگتن به کی‌یف را تصویب کردند.

کد خبر 6090232

دیگر خبرها

  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • علی‌اف: آذربایجان هرگز به اوکراین سلاح نمی‌دهد
  • اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد
  • ساختار امنیتی اوراسیا: از ایده تا عمل
  • احتمال جنگ روسیه و غرب در پی ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین
  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود
  • هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتش