Web Analytics Made Easy - Statcounter

داود اسدیان روز چهارشنبه در جلسه بررسی طرح های بازآفرینی شهر مراغه ادامه داد: وجود این کمربندی می تواند از توسعه بی رویه حاشیه شهری و ساخت و سازهای غیرمجاز پیشگیری کند.

وی با بیان اینکه شهرداری در زمینه شهرسازی حساسیت بیشتری داشته باشد، اضافه کرد: کمربندی سبز از ایجاد شهرک های جدید و ساخت و سازهای غیرضرور جلوگیری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: شهر مراغه باید دارای طرح تفصیلی مناسبی بوده و در این راستا شهرداری در تدوین آن نظارت جدی داشته و در آن کمربند سبز شهری مورد توجه جدی قرار گرفته و محدوده آن مشخص شود.
اسدیان گفت: تمامی دستگاه های اجرایی و خدمات رسان شهری وظیفه محرومیت زدایی داشته و باید در احیای بافت فرسوده شهری تلاش کرده و  با ابتکار، خلاقیت و پیگیری تلاش و اهتمام ویژه ای داشته باشند.
وی افزود: برای توسعه یافتگی شهر، باید موانع و چالش های مورد بررسی قرار گرفته و نابسامانی های موجود با همراهی و همکاری دستگاه ها مرتفع شود.
شهردار مراغه تاکید کرد: موانع پیش روی احیای بافت فرسوده شهری احصا و شناسایی شده و توجه ویژه ای به مناطق محروم حاشیه شهری شود.
وی افزود: ادارات و دستگاه ها منافع شهری را فارغ از سلایق خود به عنوان دیدگاه و نگرشی متعالی مورد توجه قرار دهند.
وی اظهار کرد: احداث کنارگذر جنوبی ، دغدغه ۴۰ ساله شهر مراغه و نیاز و ضرورتی برای آینده شهر فرهنگی و تاریخی مراغه است.

شهردار مراغه نیز در این جلسه با بیان اینکه ۳۱ درصد از جمعیت شهری مراغه در مناطق حاشیه شهری زندگی می کنند، گفت: احیای بافت فرسوده شهری راهکاری برای کاهش مشکلات کمبود فضای مسکونی در این شهر است.
محمد مقتومی افزود: با احیای بافت های فرسوده شهری مراغه می توان ۴۰ هزار واحد مسکونی ایجاد و بخش مهمی از جمعیت شهری را در آن جای داد.
وی ادامه داد: در راستای احیای بافت های فرسوده شهری تاکنون یک هزار و ۲۴۰ پرونده ساخت در شهرداری تشکیل شده و بیش از ۵.۲ میلیارد تومان تخفیفات عوارض به عنوان مشوق های قانونی برای این واحدها صادر شده است.
وی اضافه کرد: برای ایجاد زیرساخت ها برای واحدهای طرح جهش تولید مسکن در مناطق حاشیه شهری، بیش از ۵۰ میلیارد تومان نیاز است هر چند این زیرساخت ها در بافت مرکزی و فرسوده شهر در دسترسی مناسبی قرار دارد.
مقتومی با اشاره به اقدامات شهرداری در راستای بازآفرینی شهری گفت: در زمینه احیای بافت تاریخی شهر تاکنون، طرح بهسازی حمام خواجه نصیر طرح آماده شده است و چشم انتظار تایید آن توسط میراث فرهنگی است.
وی افزود: همچنین فاز اول طرح ساماندهی محوطه رصدخانه توسط مدیریت شهری با صرف حدود سه میلیارد تومان هزینه اجرا شده است.
وی ادامه داد: تامین آب خام و آشامیدنی و گاز برای گرمایش تاسیسات اداری و رفاهی آن مهم ترین چالش پیش روی این طرح است.
شهردار مراغه با بیان ایکه محله ذغال آباد از محلات هدف در طرح بازآفرینی شهری است، گفت: این محله با ۳.۶ هکتار مساحت دارای بافت فرسوده و معابر بسیار کم عرض است.
وی افزود: در طرح بازآفرین شهری تاکنون چهار ملک در این محله تملک شده و به یک هزار و ۲۰۰ متر مربع تملک املاک و نیز ۸.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی ادامه داد: طرح بهسازی پارک قزل ارسلان از جمله طرح هایی بوده که توسط مدیریت شهری در مناطق کم برخوردار اجرا شده و این طرح تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.
مقتومی اعلام کرد:  ۹ هزار و ۵۰۰ تن آسفالت در مناطق کم برخوردار اجرا شده و امسال نیز به همین منظور ۵۰۰ تن قیر از طریق بازآفرینی شهری تخصیص یافته است.
وی اضافه کرد: احداث پل های زیرگذر و روگذر و محصور سازی حاشیه ریل راه آهن در مناطق پهرآباد، عشرت آباد و میکائیل آباد از جمله طرح های سازمان بازآفرینی شهری در مناطق حاشیه شهر مراغه است.

برچسب‌ها شهرداری مراغه آذربایجان شرقی مراغه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری مراغه آذربایجان شرقی مراغه شهرداری مراغه آذربایجان شرقی مراغه بازآفرینی شهری بازآفرینی شهر میلیارد تومان بافت فرسوده فرسوده شهری حاشیه شهری احیای بافت فرسوده شهر شهر مراغه حاشیه شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۴۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا مهدیار اسماعیلی رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن در دیدار با رئیس هیأت مدیره شرکت باز آفرینی شهری ایران با بیان اینکه هدف این صندوق حمایت همه جانبه از تولید و رونق بازار مسکن کشور است، گفت: با تعریف ساز و کار مناسب و شناسایی بهترین شیوه‌های حمایتی، پشتیبانی از ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در برنامه این صندوق قرار دارد.

وی گفت: ارائه تضمین‌های لازم برای ساکنین بافت فرسوده و ناکارآمد شهری جهت دریافت تسهیلات از سامانه بانکی از جمله موضوعات فعالیت این صندوق بوده و فرآیند اجرایی آن در دست بررسی است.

صدور ۳۵ درصد پروانه‌های بافت فرسوده به صورت تک واحدی

همچنین محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران هم در این دیدار با توجه به پتانسیل بالای بافت‌های فرسوده برای خانه سازی بدون نیاز به تأمین زمین جدید، گفت: ظرفیت احداث مسکن جدید در این بافت‌ها بیش از ۴.۵ میلیون واحد است.

آئینی افزود: ۳۵ درصد پروانه‌های صادره در بافت‌های فرسوده شهری به صورت تک واحدی و ۷۴ درصد آنها کمتر از ۳ واحد است که در صورت پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، مالکین و سازندگان به ساخت خانه با تراکم بالا ترغیب می‌شوند.

کد خبر 6095613 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • اعمال بسته نوسازی بافت فرسوده در ۵۸۱ شهر
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • ضرورت توجه به روان‌سازی ترافیک معابر در مراغه
  • ۱۲ پروژه بازآفرینی شهری در استان اصفهان در دست اجرا است
  • لزوم الصاق پیوست‌های فرهنگی و امنیتی در طرح تفصیلی شهری
  • مصدومیت ۴ نفر بر اثر انفجار گاز شهری در مراغه
  • مصدومیت ۴ نفر بر اثر انفجاری گاز شهری در مراغه
  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • نوسازی مسکن در بافت فرسوده از مرز ۲۶۶ هزار واحد عبور کرد