Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، در نخستین روز برگزاری هجدهمین دور از نشست‌های بین المللی روند آستانه در نورسلطان قزاقستان، هیئت جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی علی‌اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه کشورمان در امور ویژه سیاسی، با هیئت روسیه ملاقات و آخرین تحولات سیاسی و میدانی سوریه را مورد بررسی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور ارشد وزیر امور خارجه در این نشست، با اشاره به آخرین تحولات ‌بین‌المللی و تأثیرات آن بر سوریه، بر اهمیت و اراده مشترک کشورهای ضامن در آستانه در حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران سوریه تأکید کرد.

وی تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق که منجر به خسارت وسیع و متوقف شدن فعالیت آن شد را شدیدا محکوم و از تداوم حملات رژیم که منجر به آسیب دیدن زیرساختارهای شهری سوریه می‌شود ابراز نگرانی کرد.

علی‌اصغر خاجی ضمن انتقاد از رفتار کشورهای غربی به‌ویژه آمریکایی‌ها در سیاسی کردن کمک‌های بشردوستانه، خواستار عملی شدن آن‌ها بدون هرگونه رفتار تبعیض‌آمیز در این خصوص شد.

«لاورنتیف» فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه در این ملاقات با تأکید بر مواضع مشترک دو کشور ایران و روسیه در سوریه، از گسترش همکاری‌های دوجانبه در این خصوص استقبال کرد.

وی با انتقاد از رویکرد غرب در اجرای توافقات و قطعنامه‌های صورت گرفته به‌ویژه قطعنامه ۲۵۸۵، بر لزوم بازنگری غربی‌ها در مواضع و سیاست‌هایشان و عدم سیاسی کردن کمک‌های بشردوستانه به سوریه تأکید کرد.

در این ملاقات دو طرف بر اهمیت اجرایی شدن کلیه توافقات آستانه از جمله احترام به تمامیت ارضی، یکپارچگی و حاکمیت ملی سوریه تأکید کردند.

همچنین در جریان این نشست، هیئت‌های عراق و لبنان نیز دیدارهای جداگانه‌ای با هیئت ایرانی انجام دادند و در خصوص مسائل سوریه و منطقه، به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

کد خبر 5515530

منبع: مهر

کلیدواژه: ایران رژیم صهیونیستی سوریه عراق امور خارجه علی اصغر خاجی لبنان مجلس شورای اسلامی صحن مجلس حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی حسین امیرعبداللهیان ایران محمد باقر قالیباف جمهوری اسلامی ایران سیدابراهیم رئیسی دولت سیزدهم ترکمنستان هیئت دولت ونزوئلا تهران حسین امیر عبداللهیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۴۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه دوم نشست ادبی «عصا بیفکن» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، گروه بین‌المللی هندیران، جلسه دوم نشست ادبی «عصا بیفکن» را به مناسبت انتشار غزل مقام معظم رهبری که یک بیت از آن را در آستانه عملیات وعده صادق خوانده بودند، برگزار می‌کند.

در این جلسه نیز به روال نشست گذشته شاعران ایرانی و خارجی به استقبال بیت «تو راست معجزه در کف ز ساحران مهراس / عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز» از مقام معظم رهبری که در آستانه عملیات وعده صادق خواندند، می‌پردازند.

این جلسه جمعه ۱۴ اردیبهشت ساعت ۲۱ به وقت تهران و ۲۳ به وقت دهلی نو به‌صورت زنده در پیام‌رسان بله برگزار می‌شود.

جلسه نخست این نشست ادبی، جمعه ۷ اردیبهشت تشکیل شده بود.

کد خبر 6093962 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • افتتاح فرودگاه بین المللی کربلا در اوایل سال آینده میلادی
  • تأکید استاندار لرستان بر تقویت رویکرد وحدت در استان
  • آغاز بررسی پیش‌نویس سند کوآنتوم / تشکیل هیئت امنای واحد برای ستاد‌های توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • جلسه دوم نشست ادبی «عصا بیفکن» برگزار می‌شود
  • اجرای ۶۴ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی شهرستان زهک
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • آغاز به کار نشست مقدماتی پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان