Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل صمت گیلان در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی گفت: امکانات لجستیکی مشکلات بندر آستارا آسیب‌شناسی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ تیمور پورحیدری در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی که به ریاست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و سایر اعضا در سالن غدیر استانداری برگزار شد ؛از پیگیری جدی برای ارتقاء وضعیت بندرآستارا خبر داد و اظهار داشت:  در راستای هموارسازی بسترهای صادرات غیر نفتی اعزام تیمی از سازمان توسعه تجارت در هفته گذشته مشکلات و امکانات لجستیکی بندر آستارا به دقت آسیب‌شناسی شد تا کمبود و نواقص آن مرتفع گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اهم مشکلات بندر آستارا را کمبود امکانات گمرکی، عدم کامیون های متناسب محصولات صادراتی و  عدم کد گمرکی برشمرد و گفت: به شدت پیگیر هستیم پس از این کار کارشناسی صورت گرفته، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در اواخر هفته آینده در استان گیلان حضور یابد تا توافقات اجرایی برای اعتلای وضعیت بنادر گیلان به ویژه آستارا حاصل شود .

دبیر کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان گیلان در خصوص افزایش دو ماهه صادرات استان سخن گفت و  عنوان کرد: حسب گزارش گمرکات استان گیلان در دو ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۱۸ میلیون دلار صادرات صورت گرفته که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد افزایش داشته است.

 مدیرکل صمت گیلان در پایان ابراز امیدواری کرد رویکرد صادرات گیلان با توجه به دستور جلسه امروز به سمت و سوی دانش بنیان شدن تولیدات صادراتی با شتابدهی و تسهیل در امور صادرات بیانجامد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بندر آستارا مدیرکل صمت گیلان صادرات غیر نفتی بندر آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۴۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال

پانصد و هفتاد پنجمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس به ریاست محمد هادی ایمانیه استاندار فارس، دبیری صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های ذیربط استانی و مدیران عامل بانک‌ها با هدف رفع مشکلات و چالش‎ها بازگشت و احیا واحد‌هایی تولیدی به چرخه فعالیت در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس در حاشیه این نشست گفت: این نشست در راستای اهتمام در وضعیت موجود واحد‌های فعال، کمک به تسریع، تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه تمام تولیدی، توسعه سرمایه‌گذاری، جذب سرمایه‌گذار، افزایش ظرفیت تولید کیفی و اشتغال پایدار تشکیل و موضوعات ۲۰ بنگاه اقتصادی در خصوص ترخیص ۹۰ درصدی کالا، تعیین تکلیف بدهی و... با زمینه فعالیت انواع شمش فولادی، تولید انواع البسه بیمارستانی، انواع ورق و کارتن، پیمانکار طرح‌های عمرانی (پروژه ساختمانی) بررسی و با ارائه راهکار‌های قانونی نیز تصمیمات لازم اتخاذ و به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شد.

حمیدرضا ایزدی با اشاره به بررسی مشکلات تعداد ۱۶ بنگاه اقتصادی در کمیته تخصصی تخصصی ذیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و حل و فصل مسائل تعداد ۴ بنگاه اقتصادی در کارگروه استانی گفت: با توجه به رویکرد دولت درجهت حمایت از تولید با مشارکت مردم و بخش خصوصی و رفع موانع تولیدکنندگان لذا تشکیل جلسات، کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی برای پیگیری مطالبات سرمایه‌گذاران نقش مهمی در رفع مشکلات دارد که در اداره صمت و مجموعه اقتصادی استان با همه توان و ظرفیت برای حمایت از تولید و اشتغال تلاش می‌شود.

او با تاکید براینکه رفع مشکلات و موانع تولید سرمایه‌گذاران مهم‌ترین هدف و ماهیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید است، افزود: با توجه به اختیارات گسترده کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و مصوبات این کارگروه در تحقق شعار سال بسیار راهگشاست.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا
  • روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • بنگاه‌های املاک همدان زیر ذره‌بین نظارت کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن
  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال