Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دوستی عصر چهارشنبه در سفر به شهرستان بندرلنگه با اشاره به اینکه استان هرمزگان با بهره مندی از دو هزار و ۲۰۰ کیلومتر مرز آبی از رتبه اول تولیدات شیلاتی کشور برخوردار است تصریح کرد: هرمزگان توانسته با بهره مندی از ۳۶ هزار نفر صیاد که از این طریق ارتزاق می کنند سالانه بالغ بر ۳۰۰ هزار تن صید انواع آبزیان و رتبه اول صید کشور را نیز به خود اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوستی احداث زیستگاه های مصنوعی در راستای حفظ معیشت صیادان و همچنین تقویت و پایداری ذخایر استراتژیک آبزیان خلیج فارس خواند و عنوان کرد: این پروژه در شهرستان های بندرلنگه، سیریک، جاسک و قشم پیرو مصوبات سفر پر خیر و برکت رئیس جمهور محترم حضرت آیت ا… رئیسی به استان هرمزگان انجام می شود.

دوستی افزود: در فاز اول این پروژه هزار و ۵۰۰ سازه زیستگاه منصوعی در منطقه بندرلنگه احداث و در آبهای این شهرستان مستقر می شود.

در ادامه مدیرکل شیلات هرمزگان طرح حفاظت و توسعه زیستگاههای مصنوعی آبزیان جهت احیاء، ترمیم و حفاظت از زیستگاهها و محیط های طبیعی، برداشت قانونمند و توسعه پایدار است گفت: امکان صید مستمر از دریا، زمینه ساز اشتغالزایی، رونق صنایع جنبی وپسین و پیشین مرتبط، امکان تجدید نسل و بهره‌برداری مداوم و پایدار آبزیان، ثبات شغلی صیادان، افزایش میزان صید و در آمد سالانه و در نتیجه بهبود وضعیت معیشتی صیادان، حفظ و ارتقای جایگاه آبزیان و رسیدن به مصرف و سفره هموطنان بعنوان یک منبع پروتئینی، بهبود زمینه‌های صادرات و ارزآوری آبزیان، بازسازی ذخایر آبزیان و … از اهم اهداف این طرح است.

عبدالرسول دریایی با اشاره به اینکه زیستگاههای طبیعی اکوسیستمی از اجتماعات زنده جانوری و گیاهی است و فعالیت و دستکاری انسان تغییرات اساسی و پایه ای روی عملکرد اکولوژیک آن داشته است عنوان کرد: این زیستگاهها در دریا به عنوان محل مناسبی برای انواع آبزیان مثل اسفنج ها، مرجانها، شقایق و تپه های سنگی است که محیط مناسبی برای رشد و تغذیه آبزیان ایجاد می کنند.

وی گفت: در طول زمان تغییرات طبیعی و به خصوص دستکارهای انسانی خسارات جبران ناپذیری به محیط زیست و زیستگاه طبیعی وارد کرده است که حتی بعضی از آبزیان در خطر انقراض قرار گرفته است که نیاز است از این گونه ها حفاظت و برای احیا دوباره نیاز به ایجاد زیستگاههای مناسب دارد.

دریایی افزود: توسعه و مدیریت مناسب زیستگاههای مصنوعی می‌تواند به عنوان یک سرمایه‌گذاری پایدار به حساب آید که با وضعیت فعلی زیستگاههای طبیعی آبزیان، بسیار ضروری و حیاتی است و خوشبختانه با سفر پرخیرو برکت رئیس جمهور محترم به استان و حمایت های استاندار و پیگیری شیلات استان و حمایت های علمی و تحقیقاتی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان گام های خوبی در این خصوص برداشته شده است که امید را دوباره در دل صیادان و بهره برداران زنده کرده است.

مدیر کل شیلات هرمزگان با بیان اینکه شهرستان بندرلنگه با بهره مندی از بالغ بر هزار فروند شناور صیادی و بیش از ۸۰ هزار تن صید سالانه توانسته ۲۹ درصد صید استان را به خود اختصاص دهد گفت: این شهرستان رتبه اول در ارزش صید و رتبه دو میزان صید در استان را داراست‌.

کد خبر 5515548

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی دوستی استانداری هرمزگان بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا اردبیل خراسان رضوی جهرم آمار کرونا بیرجند ایلام مشهد امام رضا ع کشاورزی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۴۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند

نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: سازه‌های آبخیزداری در حوزه شهری بیرجند، مهرشهر، مرک و دیگر مناطق وجود دارد و هم اکنون اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه باقران در مرحله یک و ۲ را داریم.

او افزود: در پی بارندگی‌های اخیر نیز ۲ میلیون متر مکعب کنترل سیلاب در سازه‌های آبخیزاری بیرجند داشته ایم.

نصرآبادی بیان کرد: در حوزه منابع طبیعی نیز به طور کلی از ۱۵ میلیون هکتار اراضی در استان ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی است و در حوزه‌های مدیریتی و پیشگیری، اجرایی و مقابله با متخلفین فعالیت‌های زیادی صورت می‌گیرد که هم استانی‌ها می‌توانند موارد تخلف را از طریق شماره‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ اعلام کنند.

بیشتر بخوانید

بستر رودخانه ۸ روستا لایروبی و آزادسازی شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ادامه داد: به طور مثال قطع درخت و گونه‌های گیاهی حتی اگر در باغ شخصی باشد مطلقاً ممنوع است و می‌بایست با مجوز انجام شود.

ماجرای کلیپ پخش شده با عنوان کوهخواری در جاده بند امیرشاه بیرجند چه بود؟

نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: چند روز پیش ویدئویی در فضای مجازی با عنوان کوهخواری در بند امیرشاه بیرجند توسط برخی از کانال‌ها و رسانه‌ها بدون صحت سنجی منتشر شد.

او افزود: عنوان کوهخواری صحت ندارد؛ جاده بند امیرشاه به سمت مزار کوه چندین سال است که دچار ریزش کوه شده و محدوده ریزش شناسایی شده به همین دلیل از حدود ۶ ماه قبل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این جاده جهت ایمنی مسیر تردد در حال انجام کار است.

نصرآبادی بیان کرد: این اقدام برای حذف قسمتی که ریزش کوه دارد و کم کردن از حادثه خیزی آن‌ قسمت در حال انجام است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین اقدامات بالادستی که در آنجا صورت گرفته در اراضی شخصی و در قالب طرح مصوب دولتی گردشگری و کاملا قانونی است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره بازی‌های محلی و بومی در روستای گورزانگ به مناسبت روز ملی خلیج فارس + تصاویر
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • الگوی مهاجرت و گسترش گله‌های میگو در آب‌های استان بوشهر شناسایی شد
  • نقشه‌برداری از ذخایر میگو در خلیج فارس با اطلاعات ماهواره‌ای
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • استاندار هرمزگان: خلیج فارس خانه ایرانی‌ها‌ست
  • ملت ایران در برابر تحریف خلیج‌ فارس کوتاه نخواهد آمد
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • گذر زمان بر پل زمانخان سامان
  • سرپرست بیمارستان خلیج فارس منصوب شد