Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا حمیدرضا شهرکی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان یزد با اشاره به سفرهای تابستانی و همزمانی همایش بین المللی اربعین گفت: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، با توجه به ۲ سال محدودیتهای کرونایی امسال شاهد رشد آماری قابل توجه مسافران در این سفرها خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد جابجایی‌های در اربعین به کربلا از طریق جاده ها صورت می گیرد خاطرنشان کرد: قرارگاه کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین کشور فعالیت خود را از هفته جاری آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: برای ایمن سازی راه‌های منتهی به پایانه‌های مرزی ۴۳۰ میلیارد ریال و برای آماده سازی پایانه‌های مرزی و سرویس بهداشتی و رفاهی زائران در این پایانه‌ها  ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است. 

شهرکی ثانوی تصریح کرد: همچنین چهار هزار دستگاه مینی بوس جهت مسیرهای کوتاه در مناطق مرزی و حدود چهار هزار دستگاه سواری پلاک عمومی هم در این زمینه بکار گرفته می شود. 

وی با اشاره به وضعیت راههای استان یزد گفت: در حوزه راه‌های شریانی کشور، سهم راه‌های سالم با خرابی کم حدود ۶۰ درصد، با خرابی متوسط ۲۵ درصد و راه های دارای خرابی شدید حدود ۱۵ درصد و افت کیفی ناهمواری‌های راه‌ها نیز طی سال‌های اخیر حدود ۹ درصد است.

شهرکی ثانوی افزایش تخلفات اضافه تناژ در بخش حمل و نقل بار کشور را یکی از دغدغه‌های مهم سازمان راهداری در حوزه بهره‌برداری از راه‌ها ذکر کرد و گفت: متاسفانه راه‌های برخی استانها مانند یزد که استانی معدنی محسوب می‌شود، به شدت در معرض این آسیب‌هاست.

 وی با بیان این که سازمان راهداری کشور توجه و نگاه ویژه‌ای به موضوعات توسعه و نگهداری راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای در استان یزد دارد، گفت: استان یزد همچنین از ظرفیت‌های خوبی به خصوص در بخش نیروی انسانی در بخش راه برخوردار است به همین علت پایلوت برخی طرح های ملی است. 

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و جاده ای کشور از اقدامات اداره کل راهداری و دستگاه‌های مرتبط استان یزد جهت کاهش تلفات جاده‌ای قدردانی کرد و گفت:استان یزد با ۱۱.۲ درصد کاهش تلفات جاده ای رتبه اول کشور را دارد.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای یزد اربعین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای یزد اربعین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای یزد اربعین سازمان راهداری استان یزد حمل و نقل جاده ای راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۴۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی

علی المؤید رئیس سازمان رسانه و ارتباطات این کشور امروز (شنبه) با «فرشاد مهدی پور» معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و هیاتی به نمایندگی از نهاد‌های مهم رسانه‌ای این کشور دیدار و درباره همکاری‌های مشترک تبادل نظر کرد.

در این نشست که در بغداد برگزار شد، تقویت همکاری‌ها در حوزه رسانه، تولید محتوای رسانه‌ای که به انتقال تصویر حقیقی دو کشور کمک می‌کند و توسعه و سازماندهی کار شبکه‌های اجتماعی دیجیتال پیشرفته از طریق تولید مطالبی که همگام با پیشرفت‌های دنیای ارتباطات باشد و با فرهنگ و مطالب مورد علاقه مردم دو کشور سازگار باشد، بررسی شد.

همچنین در این نشست، پوشش رسانه‌ای سفر زیارت اربعین نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و هیات ایرانی از سازماندهی عراق در برگزاری مراسم اربعین طی سال‌های گذشته و موفقیت بزرگ و برجسته این کشور در پوشش رسانه‌ای سفر اربعین سال گذشته تقدیر کرد و پیشنهاد داد که از تجربه ایرانیان در حوزه سازمان رسانه‌ای عتبات عالیات استفاده شود.

در بخش دیگری از این نشست، راهکار‌های همکاری مشترک دو کشور برای مبارزه با اخبار جعلی و راه‌های مبارزه با این اخبار از طریق تشکیل کمیته‌های مشترک که به کاهش شایعات گمراه‌کننده و محتوای جعلی که به روابط بین دو کشور آسیب می‌زند، مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در این نشست، هیات ایرانی امکان برگزاری دوره‌های آموزشی در جمهوری اسلامی ایران از سوی دانشگاه‌های متخصص در حوزه رسانه و ارتباطات و همچنین دانشکده‌های آموزشی مامور به این حوزه را پیشنهاد کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • ایلام از استان‌های برتر کشور در پرداخت وام ازدواج است
  • زایران ایرانی عمره ۲۴ ساعته با اتوبوس به مسجدالحرام منتقل می‌شوند
  • ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان جابجا شد
  • جابجایی ۳۰ میلیون تن کالا در محور‌های مواصلاتی هرمزگان
  • ◄ انتخاب راه مشترک برای موفقیت: همکاری حمل و نقلی ازبکستان و آذربایجان
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • فعالیت بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس بخش خصوصی در تهران
  • تشدید محدودیت‌ها برای گردشگران پاکستانی در سفر به ایران
  • تشدید محدودیت ها برای زائران پاکستانی در سفر به ایران
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین